ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی؛ مروری بر خبرهای دانشجویی هفته

صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، که در هشت سال گذشته ده‌ها استاد منتقد این دانشگاه را اخراج و یا بازنشسته کرده است، اقدام به استخدام بیش از صد نفر از نزدیکان خود کرده است.

در هفته‌های گذشته رسانه‌ها خبر از آن دادند که صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، که در هشت سال گذشته ده‌ها استاد منتقد این دانشگاه را اخراج و یا بازنشسته کرده است، در آخرین روزهای کاری وزارت علوم کامران دانشجو، اقدام به استخدام بیش از صد نفر از نزدیکان خود کرده است؛ رسانه‌ها از این اقدام رئیس دانشگاه علامه با عنوان «کودتای شریعتی» نام می‌برند.
صدرالدین شریعتی، در آخرین اظهار نظر خود، چهارشنبه، ششم شهریورماه در گفتگو با روزنامه کیهان گفته است: «یک عده از استادها اخراج بودند به خاطر همین مسائل، سوء رفتار با دختران مردم؛ ما برای حفظ احترام و شأنشان بازنشسته کردیم. خدا می‌داند ناگفته‌هایی در دل دارم که اگر بگویم استخوان‌ها می‌ترکد. بعضی موقع‌ها ما نمی‌خواهیم این‌ها را بگوییم. در دلم صحنه‌هایی هست شرعاً حق گفتن ندارم!»
در همین ارتباط بیش از چهارصد دانشجو و فارغ التحصیل این دانشگاه در نامه ای خطاب به مقامات دولت یازدهم و در راس آن حسن روحانی خواستار عزل صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه شده‌اند.
آنها در نامه خود عنوان کرده‌اند: «شائبه‌ی ابقای آقای شریعتی در مسند ریاست دانشگاه، بسیاری از دانشجویان، اساتید و نیز دوست‌داران علم و فرهنگ را نسبت به تدابیر آینده‌ی دولت محترم ناامید خواهد ساخت. امیدواریم دولت محترم و وزیر آینده‌ی علوم، با همراهی دانشگاهیان در به ثمر نشستن مطالبات بر حق جامعه‌ی دانشگاهی، در راستای احیای فضای آکادمیک و رونق‌گرفتن دوباره‌ی جنبش دانشجویی گام‌های استواری بردارند.»

در خبری دیگر، روزنامه شرق گزارش داده که هیات گزینش دانشجو در سازمان سنجش دوباره فعال شده است و با احضار تعدادی از دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد، از آنها در رابطه با سوابق دانشجویی آنها پرس‌وجو می‌کنند.

بر مبنای این گزارش، وزارت علوم در دولت دهم در آخرین روزهای فعالیت خود دستور فعال‌کردن دوباره هیات گزینش دانشجو در سازمان سنجش را داده است. این هیات در سازمان سنجش طی یک‌هفته گذشته با احضار دانشجویان اقدام به پرس‌وجو از آنان کرده است.

همچنین عده‌ی دیگری از دانشجویان که در استان های دیگر سکونت داشته‌اند، با احضار به اداره‌ی اطلاعات محل سکونتشان مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این دانشجویان با مراجعه به سازمان سنجش و اداره اطلاعات به نحوی مورد بازجویی توسط کارشناس این سازمان و نماینده‌ی اداره اطلاعات قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.