ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نزدیک شدن به ساعت جنگ در خاورمیانه: بررسی آخرین تحولات سوریه

گفت‌وگو با فرهمند علیپور، روزنامه‌نگار‌، در خصوص اخرین تحولات سوریه و اقدام احتمالی امریکا در حمله نظامی محدود به سوریه

رهبران کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کردند که با دولت باراک اوباما به توافق رسیده‌اند و از طرح اقدام نظامی محدود در سوریه حمایت خواهند کرد.
در جلسه این کمیته برای تصمیم‌گیری در مورد حمله محدود نظامی به سوریه، جان کری، وزیر خارجه، چاک هیگل، وزیر دفاع، و ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد کل ارتش آمریکا، از سوی دولت سخن گفتند.
جلسه روز سه‌شنبه کمیته روابط خارجی مجلس سنا پیش از نشست کنگره در روز نهم سپتامبر، در هفته آینده، برگزار می‌شود که قرار است درباره تصمیم اوباما به اقدام نظامی در سوریه بحث و رای گیری کند.
سناتور رابرت مندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در این رابطه گفته است: واضح است که حکومت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و اکنون مسئله فرستادن پیامی به بشار اسد، حزب الله لبنان، ایران، کره شمالی و امثال آن است. پیامی مبنی بر این که آمریکا استفاده از سلاح شیمیایی را تحمل نخواهد کرد.
از سوی دیگر در ایران فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است: واکنش‌ها به حمله نظامی آمریکا فراتر از مرزهای سوریه خواهد بود.
محمدعلی جعفری، با تهدید ضمنی آمریکا و هم پیمانانش گفته است: در عین حال کسانی که در این مداخله با آمریکا مشارکت نمایند دچار بحران‌های زودرس در امنیت ملی خود خواهند شد.
او همچنین اشاره‌ای به اسرائیل داشته و گفته : جنگ در کنار رژیم صهیونیستی پتانسیل انتقال بحران به درون این رژیم را تشدید می‌کند.
در همین حال در اظهار نظری دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه سایه جنگ کماکان بر سر منطقه است، گفته است مردم آمریکا خواهان جنگ نیستند.
محمدجواد ظریف در گفت‌وگوی خود  با خبرگزاری خبرآنلاین با تاکید بر اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد گفته است: همه باید تلاش کنند تا از این جنگ جلوگیری شود.
آیا آمریکا تهدیدهای مقامات نظامی ایران را جدی می‌گیرد؟ آیا این خطر وجود دارد که تصمیم آمریکا درباره حمله محدود نظامی، منجر به رویارویی مستقیم ایران و آمریکا هم شود؟
برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها و بررسی آخرین تحولات سوریه  با فرهمند علیپور، روزنامه نگار ساکن ایتالیا گفت‌وگویی داشتیم.

 [podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130904_Syria_Farahmand_Alipoor_Ali_Fotovvati.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.