ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میراث فرهنگی: بازار تبریز در میان برندگان جایزه معتبر معماری آقاخان

برندگان دوازدهمین دوره جایزه معماری آقاخان در سال ۲۰۱۳ طی مراسمی در روز ششم سپتامبر در شهر لیسبون در پرتغال معرفی شدند. پروژه مرمت بازار تبریز جزو برندگان این جایزه معتبر معماری است.

برندگان دوازدهمین دوره جایزه معماری آقاخان در سال ۲۰۱۳ طی مراسمی در روز ششم سپتامبر در شهر لیسبون در پرتغال معرفی شدند. پروژه مرمت بازار تبریز جزو برندگان این جایزه معتبر معماری است. به جز بازار تبریز، چهار پروژه دیگر در میان برندگان این دوره هستند: مرکز جراحی قلب «سلام» در شهر خارطوم سودان، باز زنده‌سازی مرکز تاریخی شهر بیرزیت در فلسطین، پروژه زیرساخت های شهری در شهر رباط در مراکش و همچنین یک گورستان اسلامی در شهر آلتاش در اطریش.

بازار تبریز که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است اکنون جایزه معماری آقاخان را به خاطر طرح مرمتش به دست آورده است. در مراسم اهدای این جایزه تعدادی از مسئولان پروژه و همچنین سید محمد بهشتی، از سوی سازمان میراث فرهنگی ایران شرکت کرده بودند. هیئت داوران جایزه آقاخان طرح مرمت بازار تبریز را به عنوان مثالی برجسته از هماهنگی و همکاری میان تمام بخش‌های ذینفع در یک پروژه مرمتی شایسته دریافت این جایزه دانست. این پروژه همچنین توانسته است اهمیت حضور و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و استفاده ‌کنندگان از فضاهای تاریخی را در طرح‌های مرمتی به خوبی نشان دهد. پروژه مرمت بازار تبریز که از سال ۲۰۰۰ آغاز شده است تاکنون موفق شده فضاهای بسیاری را در بازار تبریز مرمت و احیاء کند و به ارتقاء کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات عمومی در این بازار بزرگ یاری رساند. آقا خان که خود در این مراسم حضور یافته بود در سخنانی ضمن اشاره به سابقه این جایزه گفت که گرچه ریشه‌های آن در توجه به وضعیت معماری اسلامی نهفته است، اما این جایزه خود را متعهد به روح پلورالیسم و تکثرگرایی می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.