ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمانو دولت جديد ايران را به همکاری با آژانس فراخواند

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه ۱۸ شهریورماه (۹ سپتامبر) در نشست شورای حکام آژانس در وين با تيم جديد جمهوری اسلامی آشنا شد و در سخنانی خواهان همکاری دولت تازه ايران با آژانس شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمانو در سخنان گشايش شورای حکام گفت: "با توجه به ماهیت و ميزان اطلاعات معتبری که درباره احتمال ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران در دسترس آژانس است، همچنان همکاری ايران با ما در زمينه رفع نگرانی‌های ما فوری و ضروری است."

يوکيا آمانو سه ماه پيش از تکرار مذاکرات بی‌نتيجه با ايران ابراز خستگی کرده بود اما اين بار با روی کار آمدن دولت جديد حسن روحانی لحن حساب‌شده‌تری داشت.

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که آژانس آماده است تا "به‌روشی سازنده با ايران تحت دولت جديد رئيس‌جمهور حسن روحانی، برای حل‌وفصل مسائل برجسته از طریق ابزارهای دیپلماتیک همکاری کند."

وی بار ديگر از ايران خواست تا "بدون تاخیر"، "پاسخ اساسی" به پرسش‌های آژانس در مورد پايگاه نظامی پارچین ارائه دهد.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مشکوک است که رژیم اسلامی انفجار هسته‌ای را در اين پايگاه آزمايش کرده است اما حکومت ايران اين موضوع را رد می‌کند و تاکنون با گذشت بيش از يک سال و نيم از درخواست آژانس برای بازديد از پايگاه پارچين به اين تقاضا توجهی نکرده است.

مذاکرات هسته‌ای ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در روز ۲۷ سپتامبر در وين از سر گرفته خواهد شد.

ديپلمات‌های وين گفته‌اند ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس که تا روز جمعه نشست دارند، قرار است به دولت جديد حسن روحانی فرصتی برای حل آشتی‌جويانه اختلافات را بدهند.

حسن روحانی تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران را کاملا تغيير داده است. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران که مسئول گفت‌وگوها با کشورهای ۱+۵ شامل آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان شده است، قرار است در پايان ماه سپتامبر جاری در نيويورک با کاترين اشتون، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا و مسئول گروه ۱+۵ ديدار و گفت‌وگو کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.