ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"گروگان‌های کشتار اردوگاه اشرف در عراق زندانی‌اند"

شورای ملی مقاومت، نزديک به

شورای ملی مقاومت، نزديک به سازمان مجاهدين خلق ايران با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد طبق اطلاعات به‌دست آمده، هفت تن از ساکنان اردوگاه اشرف که در جريان حمله به اين اردوگاه به گروگان گرفته شدند، در نزديکی فرودگاه بغداد در بازداشت نيروهای مربوط به دولت نوری مالکی به‌سر می‌برند.

بنا به اين اطلاعيه افراد گروگان گرفته‌شده از زمان دستگيری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اين اطلاعيه می افزايد قرار است گروگان‌ها در روزهای آينده از مرز العماره در جنوب عراق به حکومت ايران تحويل داده شوند.

شورای ملی مقاومت از باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا؛ جان کری، وزير امور خارجه اين کشور؛ بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل و کميساريای عالی پناهندگان در سازمان ملل که به‌گفته اين شورا مسئوليت مستقيم سلامت گروگان‌ها را بر عهده دارند، خواسته است تا به‌طور فعال برای آزادی اين افراد اقدام کنند و اجازه ندهند که حکومت عراق اين افراد را در اختيار جمهوری اسلامی ايران قرار دهد.

اسامی هفت تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق که در جريان حمله روز يکشنبه دهم شهريورماه به اردوگاه اشرف در عراق به گروگان گرفته شدند فاطمه سخايی، وجيهه کربلايی، محبوبه لشکری، فاطمه طهوری، ليلا نباهت، صديقه ابراهيم‌پور و کمال نيکنامی اعلام شده است.

۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اين حمله کشته شدند. سازمان مجاهدين خلق عامل اين کشتار را حکومت‌های ايران و عراق می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سروش

    دنیا نباید اجازه دهد یک گروه تروریستی در روز روشن در جلوی چشم انظار بین المللی جنایت علیه بشریت را مرتکب شود باید با تمام توان و امکانات از تحویل گروگانها به تهران جلوگیریب به عمل اورند

  • Iranli

    *** یاشاسین سازمان مجاهدین خلق ایران، آذربایجان دالیزدادی دیلاورلر، سیزلر بابکین یولون گدیسیز ....

  • karimi

    ظاهرا خط قرمز اوباما هم بنفش اعتدالی شده و تحت پرچم پوتین و بیت رهبری در آمده  ! به گزارش «تابناک»، روزنامه «الحیات» امروز به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه در تهران نوشته پس از تشکیل دولت جدید ایران توسط حسن روحانی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیامی را برای حکومت ایران فرستاده و از تمایل واشنگتن به گشایش «صفحه‌ای جدید» در روابط دو کشور سخن گفته است. !! این پیام که توسط سلطان قابوس، پادشاه عمان برای ایران فرستاده شده، مشتمل بر چهار محور ‌است: احترام دولت آمریکا به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران !، اعلام آمادگی برای تخفیف تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران، تأکید بر اهمیت در پیش گرفتن ‌رویکردی مثبت از سوی ایران در پاسخگویی به مسائل موجود بر سر برنامه هسته‌ای این کشور‌ و آمادگی آمریکا برای انجام مذاکرات مستقیم با ایران. این روزنامه می‌افزاید، در این نامه، آمریکا ابراز تمایل کرده تا از پیروزی روحانی در انتخابات، به عنوان فصلی جدید در روابط دو کشور بهره بگیرد. سلطان قابوس این نامه را به مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحویل داده و رهبر انقلاب نیز این موضوع را به تغییر عملی در رفتار آمریکا منوط دانسته‌اند. الحیات مدعی است، از نتایج فرستادن این پیام برای ایران، ابراز این موضوع بوده که مجموع دستگاه حاکمیتی در ایران، مشکلی با ملاقات مقامات دولتی ایران با مقامات آمریکایی در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ندارد؛ البته به شرطی که نتایج مثبتی از این دیدار‌ها حاصل شود. به نوشته الحیات، خودداری آمریکا از اجرایی کردن طرح حمله به سوریه، پاسخی مثبت در همین زمینه از سوی آمریکا بوده !! ، زیرا ایران درخواست کرده تا برای انجام مرحله گذار و برقراری ثبات در سوریه، به راهکار‌های سیاسی فرصت داده شود. سفر اخیر وزیر خارجه ایران به عراق نیز از جنبه‌ای در راستای همین موضوع ارزیابی شده است؛ قرار است مالکی در جریان اجلاس مجمع عمومی نیز در همین راستا ‌میانجی‌گری کند!!