ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه جمعی از نمايندگان مجلس به حسن روحانی درباره برادران کردپور

شش تن از نمايندگان مجلس

شش تن از نمايندگان مجلس ايران در نامه‌ای از حسن روحانی رئيس‌جمهور ايران خواسته‌اند، وضعيت پرونده خسرو کردپور و مسعود کردپور دو روزنامه‌نگار و فعال مدنی کُرد را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) عابد فتاحی، نماينده اروميه؛ محمد قسيم عثمانی، نماينده بوکان؛ عبدالکريم حسين‌زاده، نماينده نقده و اشنويه؛ حامد قادر مرزی، نماينده قروه و دهگلان؛ اميد کريميان، نماينده مريوان و سروآباد؛ و سالار مرادی نماينده سنندج، کامياران و ديوان‌دره، اين نامه را امضا کرده‌اند.

اين دسته از نمايندگان مجلس از حسن روحانی خواسته‌اند "با توجه به درخواست و اظهارات اين دو روزنامه‌نگار زندانی و به‌منظور اجرای عدالت، مساعدت لازم در خصوص پرونده برادران کردپور صورت بگيرد."

خسرو کردپور و مسعود کردپور در اواسط اسفندماه سال ۹۱ در شهر مهاباد از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند.

چندی پيش "برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر" طی بيانيه‌ای گفته بود، حبس خسرو و مسعود کردپور "خودسرانه و به قصد تنبيه آن‌ها به‌خاطر فعاليت‌های حقوق بشری آن‌ها انجام شده است."

دادگاه انقلاب مهاباد به رياست قاضی جوادی‌کيا در تاريخ چهاردهم مردادماه سال جاری، خسرو کردپور را به اتهام ‪"محاربه و فساد فی‌الارض از طريق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور‪"، ‪"توهين به مقام رهبری‪" و ‪"فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی‪" و مسعود کردپور را به اتهام ‪"اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور‪"، ‪"توهين به مقام رهبری‪" و ‪"فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی‪" محاکمه کرد.

به گزارش آژانس خبرگزاری موکريان، قرار است دومين جلسه دادگاه خسرو و مسعود کردپور روز ۲۵ شهريورماه برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.