ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ايران از عراق به‌خاطر تخليه اردوگاه اشرف قدردانی کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران با انتشار بيانيه‌ای از دولت عراق به‌خاطر آن‌چه که "تلاش‌های صادقانه" اين کشور در بستن اردوگاه اشرف ناميد تشکر کرد.

وزارت امور خارجه ايران در اين بيانيه گفته است که جمهوری اسلامی پيش از اين در چندين نوبت به نماينده سازمان ملل متحد در عراق در مورد تداوم حضور اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران در اردوگاه اشرف و "ماجراجويی‌های آن‌ها" هشدار داده بود.

اين وزارتخانه همچنين از "اتهام‌زنی" سازمان مجاهدين خلق و پشتيبانانش نوشته و آن را "نمونه‌ای از توطئه‌ها و ماجراجويی آنان" عنوان کرده است.

در حمله یکشنبه دهم شهریورماه به اردوگاه اشرف در عراق ۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته و هفت تن از آنان به گروگان گرفته شدند. سازمان مجاهدين مسئول اين اقدام را جمهوری اسلامی و حکومت عراق می‌داند.

شش روز پس از اين حمله دولت عراق خواستار تخلیه اردوگاه اشرف از سوی اعضای سازمان مجاهدین خلق شد.

علی موسی، سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که درخواست ترک این اردوگاه، “حق دولت عراق” است و تخلیه این اردوگاه از سوی مجاهدین یک “دستور” است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرش

    از یک رژیم وحشی ماقبل قرون وسطائی انتظاری غیر از استقبال از تروریزم و قتل عام و جنایت و دزدی نمیتوان داشت.البته مانند همه مجیز گویان و مزدواران دیکتتورها و فاشیست ها آنقدر بزدل هستند که جرئت نکردند این جنایت علیه بشریت را که توسط خودشان و نوری مالکی دست نشانده اشان مرتکب شده اند را مستقیما بعهده بگیرند.

  • farid

    باید  ظریف و همکارانش  به خاطر ترور یک عده  هموطن پناهنده بی سلاح  توسط تروریست های عراقی شرم کنند. 

  • ahmad morgan

    به نام انسانیت از فراخوان خانم عاطفهٔ اقبال حمایت کنیم ، هدف نجات مجاهدین خلق از جهنم عراق می باشد . https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201971421232360&set=a.1179427131075.27307.1390052760&type=1&theater#

  • پيام

    بايد به مردم ودولت آمريكا هم تبريك گفت كه در زمان كودتاي 28 مردادكه دولت آمريكا براي مردم ايران تصميم گرفتند ودولت مردمي وقانوني را ساقط كردنددست ازاين عمل كثيف وخود برنداشته ونمي دارند وبراي ضربه زدن به يك پايگاه مردمي ومبارزه برعليه اخوندها آمدند به عراق ومجاهد را خلع سلاح كردند وپس از تحويل آن به عراق وكشتار همه جانبه بالاخره توانستند كه دشمن اصلي وجدي اين نظام را ازسرراه رژيم بردارند وبراي اين مهم 2000 ميليارد دلار هم هزينه كردند