ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر یاهو: در صورت افشای برنامه جاسوسی آمريکا به زندان می‌افتادیم

 روزنامه انگلیسی‌زبان گاردین گزارش داده

 روزنامه انگلیسی‌زبان گاردین گزارش داده است که مریسا مایر مدیرعامل یاهو و مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، روز پنج‌شنبه ۲۱ شهريورماه (۱۲ سپتامبر) به‌طور جدی برنامه آژانس امنیت ملی آمريکا را مورد انتقاد قرار دادند.

مریسا مایر: اگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش می‌کردیم، با احکام زندان مواجه بودیم

در این گزارش به نقل از مريسا مایر آمده است که "اگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش می‌کردیم، با احکام زندان مواجه بودیم."

در جريان اين نشست خبری که در سانفرانسيسکو برگزار می‌شد، بنيانگذار فيس‌بوک نيز گفت: "فيس‌بوک و ساير شرکت‌ها برای شفافيت بيشتر کاری خودشان تلاش‌های موفقيت‌آميزی داشته‌اند و اين البته آخر راه هم نيست."

برپايه اسنادی که ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد امنیتی آمریکا در اختیار روزنامه گاردین قرار داده است، آژانس امنیت ملی آمریکا، میلیون‌ها دلار هزینه کرده است تا شرکت‌های فن‌آوری بزرگ را به همکاری با خود وادارد.

در این میان، بسیاری از شرکت‌های نام‌آشنای دنیای فن‌آوری، نظیر یاهو، گوگل و فیس‌بوک نیز همکاری خود را با آژانس‌های امنیتی آمریکا منکر شده‌اند.

شرکت‌های یاهو، گوگل، فیسبوک و سایر شرکتهای فناوری پیشتر همکاری با دولت آمریکا در برنامه جاسوسی را تکذیب کرده بودند.

روز دوشنبه، مدیران اجرایی یاهو، فیس‌بوک، گوگل و دیگر مسئولان شرکت‌های فن‌آوری با مديران گروه ارتباطات و اطلاعات دیدار کردند. اين گروه وظیفه بازبینی فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات آمریکا در مورد افشای اطلاعاتی که در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار دادند را بر عهده دارد.

این دیدار پس از آن صورت گرفت که یاهو و فیس‌بوک یک بار دیگر برای اعمال فشار به دادگاه برای کسب اجازه افشای اطلاعات بیشتر درباره برنامه جاسوسی آمریکا، اقامه دعوی کردند.

شرکت یاهو اعلام کرد: "یاهو قادر به مشارکت کامل در این مباحث نيست که آیا دولت به درستی از قدرت خود استفاده کرده است يا خير، زیرا دولت آمریکا از قبل محدودیت‌هایی را برای اظهارنظر یاهو ایجاد کرده است."

این شرکت فن‌آوری افزود: "ناتوانی یاهو در پاسخ به گزارش‌های خبری به اعتبار این موتور جست‌وجو لطمه وارد می‌کند و تجارت ما را نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان با مشکل روبه‌رو می‌کند. یاهو نمی‌تواند به چنین گزارش‌هایی با دستانی باز پاسخ دهد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.