ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی: از مطالبه عزل روسای دانشگاه ها تا احضار به سازمان سنجش

راه اندازی کمپین‌هایی برای عزل روسای دانشگاه‌ها و نگاهی به احضار گسترده دانشجویان به سازمان سنجش، گفت‌وگو با سجاد ویس مرادی و احسان منصوری از فعالان سابق دانشجویی

توقف روند ستاره دار شدن دانشجویان که در دوران محمود احمدی نژاد شدت گرفت، همواره به عنوان یکی از مطالبات جریان های دانشجویی در بیانیه های گوناگون مطرح بوده است.
در هفته های گشته، جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم دراین باره ، گفته است: "فارغ از اینکه چه عنوانی به این دانشجویان داده شده است، همه تلاشمان را می‌کنیم که کسی به دلیل عقاید سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی، در چارچوب ضوابط و مبانی از تحصیل محروم نشود." او همچنین خبر از تشکیل کمیته‌ای برای بازگرداندن استادان و دانشجویان اخراجی داده است.
با این حال در هفته های گذشته، شماری از داوطلبان آزمون دکتری در کارنامه نتایج آزمون خود با عبارت "نقص در پرونده" مواجه شده اند.
روزنامه اعتماد در این باره نوشت: "براساس گفته‌های متقاضیان پذیرش دکترا در کارنامه‌‌نهایی که از طریق سایت سازمان‌سنجش برای آنها به نمایش گذاشته شده است، وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش آنها مشخص نیست و به‌عبارتی این دسته از پذیرفته‌شدگان مرحله اول بعد از مصاحبه دانشگاه در حالت تعلیق قرار گرفتند."
با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۲، بسیاری از داوطلبین بهایی نیز با همین عنوان " نقص در پرونده " در سایت سازمان سنجش مواجه شدند.
از سوی دیگر، در هفته های گذشته، روزنامه شرق گزارش داده است که هیات گزینش دانشجو در سازمان سنجش دوباره فعال شده است و با احضار تعدادی از دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد، از آنها در رابطه با سوابق دانشجویی آنها پرس‌وجو می‌کنند.
در ارتباط با این موضوع، به سراغ سجاد ویس مرادی، فعال سابق دانشجویی رفته ایم و ابتدا از او درباره ابعاد این احضارها پرسیده ایم.
در هفته های گذشته انتصاب جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم با تغییر و تحولات در ریاست برخی از دانشگاه ها همراه بوده است. آقای توفیقی در دو ماه نخست سرپرستی وزارت علوم بیش از ده رئیس دانشگاه را برکنار کرده است.
این موضوع موجب انتقادها تند رسانه های اصولگرا و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی شده است تا آنجا که حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان، طی مقاله ای در این روزنامه، این تغییرات را به «کلید بولدوزر» تشبیه کرد.
همزمان بسیاری از دانشجویان در دانشگاه های مختلف با به راه انداختن کمپین هایی برای عزل روسای دانشگاه ها تلاش داشته اند روسای دانشگاه های خودشان را برکنار کنند از جمله دانشجویان دانشگاه شریف کمپین عزل دکتر روستا آزاد را به راه انداخته اند. دانشجویان دانشگاه سمنان کمپین عزل دکتر علی خیر الدین را به راه انداخته اند. کمپین عزل آقای طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و همین طور کمپین برکناری میبدی رئیس دانشگاه یزد.
در ارتباط با این موضوع با احسان منصوری فعال سابق دانشجویی گفتگو کرده ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.