ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله محیط زیست: گوشی‌های جدید آیفون و مسائل زیست محیطی

با به بازار آمدن گوشی‌های جدید آیفون که در رنگ‌های متنوع و قیمتی ارزان‌تر از سابق عرضه می‌شوند، بحث‌هایی نیز در مورد تأثیرات زیست محیطی آن‌ها و همچنین نحوه تولید این محصولات مطرح شده است.

با به بازار آمدن گوشی‌های جدید آیفون که در رنگ‌های متنوع و قیمتی ارزان‌تر از سابق عرضه می‌شوند، بحث‌هایی نیز در مورد تأثیرات زیست محیطی آن‌ها و همچنین نحوه تولید این محصولات مطرح شده است. شاخص‌های زیست محیطی منتشر شده در مورد این محصولات نشان می‌دهد نسل قبلی این گوشی‌ها یعنی آیفون ۴ نسبت به گوشی‌های جدیدتر سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و آسیب‌های کمتری به آن وارد می‌کنند. منتقدان معتقدند استفاده از گوشی‌های جدید منجر به تولید گازهای گلخانه‌ای و دی اکسید کربن بیشتری می‌شود. با این حال آن‌چه که بیشتر در مورد گوشی‌های آیفون مورد انتقاد قرار گرفته، نحوه تولید آن‌ها و رعایت حقوق انسانی کارگرانی است که در این کارخانجات کار می‌کنند. با عرضه گوشی‌های جدید که به نحو محسوس‌تری ارزان‌تر از قبل هستند، شرایط کارگرانی که در چین و در کارخانه تولید این محصولات کار می‌کنند حساسیت‌های زیادی برانگیخته است. گفته می‌شود این کارگران باید شش روز در هفته و در نوبت‌های دوازده ساعته کار کنند و تنها حق استفاده از دو استراحت نیم‌ساعته را در طول روز دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.