ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد رسول‌اف، فيلمساز ايرانی در فرودگاه احضار و مدارکش توقيف شد

محمد رسول‌اف، فيلمساز ايرانی شامگاه

محمد رسول‌اف، فيلمساز ايرانی شامگاه روز گذشته پنج‌شنبه ٢٨ شهريورماه، هنگامی که از خارج به ايران بازمی‌گشت، در فرودگاه توسط نيروهای امنيتی احضار و پاسپورت، مدارک هويتی و لپ تاپ شخصی‌اش توقيف شد.

محمد رسول‌اف در جريان رويداد‌های پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست جمهوری دهم، در سال ۸۹ خورشيدی به اتهام "اقدام عليه امنيت کشور از طريق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت عمومی و فعاليت تبليغی عليه نظام" به شش سال حبس تعزيزی و ۲۰ سال محروميت از فيلمسازی محکوم شد.

رسول‌اف پس از کاهش حکم زندان به يک سال، در ماه مه سال گذشته با فيلم "دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند" که صحنه‌های آن مخفيانه در ايران فيلمبرداری شده بود به جشنواره کن رفت و برنده جايزه بخش نوعی نگاه اين جشنواره شد.

وی در آغاز ماه جاری سپتامبر جايزه جشنواره بين‌المللی تلوريد در کلرادوی آمريکا را برای همين فيلم به دست آورد.

محمد رسول‌اف قرار است در روز هفتم مهرماه برای "ادای توضيحات"، خود را به مقامات مسئول معرفی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • darya

    خبرگزاری مهر به نقل از «يک مقام آگاه» بدون ذکر نام او آزادی تعدادی ديگر از زندانيان سياسی در روزهای آينده را «در حد شايعه» دانسته و می‌گوید که «ليست ديگری برای آزادی زندانيان جديد در روزهای آينده وجود ندارد». اين مقام آگاه روز شنبه، ۳۰ شهريور، گفته است که دلیل آزادی برخی از زندانیان سیاسی در روز چهارشنبه گذشته «آزادی مشروط، مرخصی و پايان دوران محکوميت» آنها بوده است.

  • MORTEZA

    حالا همه می گویند جشن هم باید گرفت زیرا که چند زندنی هم ازاد شده اند .شاید به دلیل کمبود جا به این کار دست زده اند . داستانی است که می گوید روزی مردی خرش را مقابل منزلش -البته اون با با اپارتمان نشین نبوده -می بندد و به خانه میرود.وقتی بر میگردد می بیند که از خر خبری نیست .کلی ناراحت می شود کلی فکر.... فردای ان روز خرش را جلو خانه اش ی یابد .شروع میکند کلی تشکر از خدا و از این جور چیز ها ... حالا کار این مردم هم شبیه کار ان مرد است  اینها را هر وقت میخواهند می گیرند وهر وقت هم می خواهند ازاد می کنند وهیچ کس هم نمی پرسد که چرا گرفتید که حالا ازاد کنید  گویی ایرانیها این اربابیت را کاملا پذیرفته و هضم کردهاند  من هم فردا که گذرنامه را پس دادند فراموش نخواهم کرد که سپاسگزاری کنم