نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#شورای_نگهبان بار دیگر مصوبه اصلاح شده مجلس درباره الحاق ایران به #کنوانسیون_مقابله_با_تأمین_مالی_تروریسم را رد کرد

عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر #شورای_نگهبان در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پس از بررسی مصوبه اصلاح شده مجلس درباره الحاق ایران به #کنوانسیون_مقابله_با_تأمین_مالی_تروریسم (CFT)، همچنان بیشتر مغایرت‌های این مصوبه با شرع و قانون اساسی برطرف نشده است. لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با اصلاحاتی به‌رغم مخالفت‌های رهبر جمهوری اسلامی و ولایتمداران و طرفداران سپاه پاسداران در جلسه ۱۴ آذر ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود. شورای نگهبان پیش از آن نیز مصوبه ۱۵ مهرماه مجلس درباره CFT را با ۲۲ ایراد در ۶ آبان رد کرده بود. مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از خطر انسداد کامل مسیرهای نقل و انتقال‌های بانکی بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا، چهار لایحه را در دستور کار خود قرار داد: لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی که به «کنوانسیون پالرمو» شهرت دارد، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و نیز لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم. مجلس لایحه پالرمو را در زمستان ۹۶، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را در اردیبهشت ۹۷، و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را ۱۵ مهر در یک جلسه بسیار جنجالی تصویب کرد.

#رانندگان_کامیون در برخی شهرهای ایران از اول دی #اعتصاب کرده‌اند

#رانندگان_کامیون در برخی شهرهای ایران بار دیگر از یکم دی #اعتصاب کرده‌اند. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با «هفته‌نامه حمل و نقل» که دوشنبه ۱۰ دی منتشر شد، #اعتصاب_رانندگان_کامیون را تائید کرد و گفت: «موارد گوناگونی موجب این نارضایتی‌ها شده است و مشکلات کامیون‌داران استان به استان با یکدیگر فرق دارد». او «بحث تعرفه و مدل محاسبه کرایه بر اساس تن‌- کیلومتر» را یکی از خواسته‌های رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد. به گفته او این مسئله «به تصویب شورای عالی ترابری رسیده و به زودی ابلاغ خواهد شد». رانندگان کامیون از آغاز سالجاری تا به حال حداقل سه مرتبه به صورت سراسری اعتصاب کردند و خواستار تامین لاستیک و قطعات یدکی با نرخ ارز دولتی، پرداخت حق بیمه سهم دولت، شناسایی رانندگی به عنوان مشاغل سخت، کاهش تعرفه شرکت‌های باربری، افزایش نرخ حمل بار، محاسبه نرخ کرایه بار بر اساس تن- کیلومتر و برخورد با فساد ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شدند. در جریان آخرین اعتصاب رانندگان بیش از ۲۶۰ راننده در شهرهای مختلف دستگیر شدند. مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی رانندگان معترضی که دستگیر شدند را به «اشد مجازات» و «اعدام» تهدید کردند. تا به حال خبری در باره وضعیت رانندگان بازداشت شده منتشر نشده است.

اظهارنظر کوتاه #ابراهیم_رئیسی درباره احتمال انتصابش به مقام #ریاست_قوه_قضائیه

#ابراهیم_رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به احتمال انتصابش به‌عنوان رئیس #قوه_قضائیه که خبر آن در شبکه‌های مجازی منتشر شده گفت: «از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، بپرسید.» در روزهای اخیر #صادق_لاریجانی رئیس قوه قضائیه به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و دوران ریاست او بر قوه قضائیه نیز رو به پایان است. از این رو برخی از وب‌سایت‌ها از جمله «خبر آنلاین» از احتمال انتصاب رئیسی به جای صادق لاریجانی بر ریاست قوه قضائیه نوشتند. رئیس قوه قضائیه ایران را رهبر جمهوری اسلامی برای یک دوره پنج‌ساله منصوب می‌کند. این حکم بدون محدودیت زمانی است و می‌تواند هر بار که رهبر جمهوری اسلامی بخواهد تکرار شود. از ابراهیم رئیسی به‌عنوان یکی عاملان اصلی کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ نام برده می‌شود. او در آخرین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نامزد شده بود که از حسن روحانی شکست خورد.

#بازنشستگان_ارتش در #اعتراض به نامشخص بودن وضعیت خانه‌های تعاونی مسکن در #تهران #تجمع کردند

شماری از #بازنشستگان_ارتش ایران صبح سه‌شنبه ۱۱ دی در پارک شهر تهران تجمع کردند و خواستار روشن شدن تکلیف خانه‌های تعاونی مسکن شدند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، معترضان گفتند: «از خلف وعده‌های مکرر خسته شده‌ایم؛ سالهاست عضو تعاونی هستیم و مبالغی را برای خانه‌دار شدن پرداخته‌ایم اما هنوز بی‌سرپناه مانده‌ایم. هنوز زمینی به تعاونی تحویل نشده تا بتواند در آن، برای ما بازنشستگانِ عضو شروع به خانه‌سازی کند».

#پلیس_تهران ۳۸ هزار عنوان #کتاب «بدون مجوز» را توقیف کرد

صادق قره‌باقری رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران سه‌شنبه ۱۱ دی از کشف ۳۸ هزار #کتاب_بدون_مجوز و «غیر مجاز» در انباری در جنوب شرق پایتخت خبر داد. به گفته او، پلیس تهران با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در جنوب شرق تهران اقدام به انبار کردن مقادیر زیادی #کتاب بدون مجوز کرده است، این موضوع را بررسی و کتاب‌ها را توقیف کرد. قره‌باقری از توضیح بیشتر در باره کتاب‌های توقیف شده، خودداری کرد.

یک #کارگر_معدن #سیمان_زرندیه هنگام کار به دلیل سقوط از بلندی جان باخت

یک کارگر معدن سیمان زرندیه واقع در شهرستان ساوه استان مرکزی هنگام انجام کار به دلیل سقوط از بلندی فوت کرد. به گفته محمدرضا روشندل، فرمانده نیروی انتظامی زرندیه، نگهبان معدن سیمان زرندیه هنگام سرکشی از ماشین‌آلات معدن، از بلندی سقوط کرد و جان باخت. این حادثه شامگاه یکشنبه نهم دی رخ داد. سیمان زرندیه یکی از محل‌هایی که حوادث کارگری درآن پرشمار است، به شمار می‌رود. دو سال قبل ۲۳ کارگر سیمان زرندیه به دلیل گازگرفتگی مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

محمدرضا #باهنر خواهان تشکیل ائتلاف بزرگ #اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ شد

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و از نیروهای اصولگرا در حکومت ایران درباره چگونگی شرکت اصولگرایان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار است در زمستان ۹۸ برگزار شود گفت: «اگر چه در جریان اصولگرایی آدم تندرو، کندرو و میانه‌رو داریم و ممکن است اختلاف درون تشکیلاتی باشد اما باید یک ائتلاف بزرگ از اصولگرایان به‌وجود بیاید.» به‌گفته باهنر جلسات راهبردی اصولگرایان به صورت تعریف نشده برگزار می‌شود و او نیز در برخی از این جلسات شرکت می‌کند. او گفت این جلسات باید به یک نام واحد که شاید شورای وحدت اصولگرایی باشد، برگزار شود. باهنر از اختلاف نظر با «حزب پیشرفت و عدالت» که گفته می‌شود حزب نزدیک به محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران است خبر داد اما اظهار امیدواری کرد که با این حزب نیز به وحدت برسند. باهنر از آن‌چه این روزها مقامات جمهوری اسلامی «فتنه ۹۸» می‌نامند نیز حرف زد و گفت: «نکته مهم در جلوگیری از عدم بروز فتنه‌ای جدید این است که افراد برای شرکت در انتخابات نخواهند بر موج نارضایتی سوار شوند. برخی تاکتیکشان این است که بگویند هیچ کاری نشده است که این موضوع موجب افزایش فشار درونی و بیرونی بر نظام و آغازگر فتنه می‌شود.» او از نظارت استصوابی نیز حمایت کرد و گفت: «هر نظارتی اگر مؤثر نباشد دیگر تبدیل به نظاره کردن می‌شود و باید نطارت مؤثر باشد.» برخی از اصلاح‌طلبان از جمله سعید حجاریان از هم‌اکنون موضوع نظارت استصوابی در انتخابات ۹۸ را برجسته کرده‌ و زیر سئوال برده‌اند.

مدیرکل #آموزش_و_پرورش #کردستان می‌گوید ۲۳۷ #مدرسه این استان پرخطر و تخریبی هستند

رشید قربانی مدیرکل #آموزش_و_پرورش استان #کردستان اعلام کرد که ۲۳۷ مدرسه این استان پرخطر و تخریبی هستند، وضعیت مطلوبی ندارند و ضروری است اعتبارات لازم به این مدارس اختصاص یابد. به‌گفته او ۵۲۸ کلاس درس استان کردستان هم فاقد سیستم گرمایشی و خط لوله گاز هستند که به‌وسیله بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شوند و عمدتاً در روستاها و مناطق حاشیه قرار دارند. ماجد احمدی مدیرکل نوسازی مدارس کردستان هم گفته است که ۲۸۷۵ مدرسه در این استان وجود دارد که ۳۰ درصد آن‌ها که حدود ۱۰۰۰مدرسه را شامل می‌شود غیراستاندارد هستند. احمدی گفت وجود مدارس غیراستاندارد دلیل بر آن نیست که حتماً باید همه آن‌ها تخریب شوند بلکه تعدادی از آن‌ها نیازمند مقاوم‌سازی هستند. احمدی شمار کلاس‌های درس استان کردستان را که با بخاری نفتی گرم می‌شوند ۵۰۵ کلاس اعلام کرد. اعتبارات استانی آموزش و پرورش کردستان امسال ۴۲ میلیارد تومان بوده که به صورت کامل تخصیص نیافته و این اداره ۱۷ میلیارد تومان را از طریق خیریه دریافت کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان می‌گوید در کل ایران ۳۰ درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند که این آمار در استان کردستان نیز همان ۳۰ درصد است.