ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس #اتحادیه_قنادان_تهران: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، میزان فروش #قنادان در #تهران بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است

قیمت کاغذ و مقوا ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. هر کیسه آرد که تا پیش از این در بازار آزاد با قیمت حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان خریداری می‌شد، با قیمت ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت روغن مایع هم از ۶۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان رسیده. رئیس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد که از این پس قیمت شیرینی با احتساب وزن کارتن محاسبه می‌شود. علی بهره‌مند گفت: «بر اساس آمار فعلی ما، به دلیل کاهش توان خرید مردم میزان فروش قنادان در تهران بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.» رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت شیرینی بیش از این میسر نیست.

#حمله_مسلحانه به یک پایگاه #بسیج در نیکشهر استان سیستان و بلوچستان یک کشته بر جای گذاشت

#قرارگاه_قدس نیروی زمینی #سپاه جنوب شرق کشور در اطلاعیه‌ای از کشته شدن یکی از کارکنان سپاه این منطقه به دنبال حمله مسلحانه به یک ناحیه مقاومت #بسیج خبر داد. بر اساس این اطلاعیه ‌پنج نفر هم در جریان این حمله مجروح شده‌اند. به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، صبح روز شنبه ۱۳ بهمن ۹۷، «عوامل گروهک تروریستی»، به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیکشهر حمله کرده‌اند. رسانه‌های داخلی گفته‌اند خبرهای تکمیلی درباره این حمله را متعاقبا اعلام خواهند کرد. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. شهرستان نیکشهر یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ایران است.

وزیر خارجه #آمریکا به #مسکو شش ماه وقت داد پایبندی‌اش به #پیمان_موشک‌های_میان‌برد_هسته‌ای را ثابت کند

مایک پمپئو صدای اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا را شنید و به مسکو شش ماه وقت داد پایبندی خود به INF را اثبات کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، جمعه یکم فوریه/ ۱۲ بهمن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را از شنبه ۲ فوریه به تعلیق درمی‌آورد و چنانچه روسیه به تعهداتش در این پیمان عمل نکند، بر اساس مفاد این پیمان شش ماه آینده از آن خارج می‌شود. وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اجلاس بخارست نگرانی خود از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را اعلام کرده بودند. آن‌ها از واشنگتن و مسکو خواستند گفت‌وگوهای فی‌مابین را مجدداً از سر گیرند.

#معلم_کوهرنگی شاگردان تنبل را وادار می‌کرد او را کتک بزنند. #وزیر_آموزش_و_پرورش: این کار تشویق ندارد، بلکه مروج #خشونت_در_مدرسه است

در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که یک معلم در کوهرنگ را سر کلاس درس نشان می‌دهد. معلم کوهرنگی شاگردان تنبل کلاس را به صف می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد به دلیل تنبلی‌شان او را کتک بزنند. سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این فیلم جمعه ۱۲ بهمن به رسانه‌های داخلی گفته است:» هر رفتاری که ترویج خشونت در مدرسه باشد، از حیث اصول تربیتی مذموم است و آن معلمی هم که این کار را کرده، اقدامی ضد تربیتی انجام داده. این کار نه تنها تشویق ندارد بلکه در حال پیگیری هستم. آن همکار بنده باید دوره‌های بازآموزی را طی کند، زیرا تنبیه با هر روش و هر هدفی اعم از تنبیه فیزیکی و اعمال خشونت در مدرسه مذموم و ناپسند است.»

#احمد_علم‌الهدی: رهبر جمهوری اسلامی قدرتمندترین رهبر جهان است. این از کجاست؟ از ناله‌های #جمکران

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در یکی از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با صراحت و بی هیچ پروایی اعلام کرد که علی خامنه‌ای، قدرتمندترین رهبر جهان است. علم‌الهدی گفت: «رهبری به این قدرت مانند رهبر ایران در جهان وجود ندارد. قدرتی وجود ندارد که با این رهبر دربیفتد و شکست نخورد. این از کجاست؟ از ناله‌های مسجد جمکران است.» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سپس این پرسش را مطرح کرد: اگر خامنه‌ای قدرتمندترین رهبر است، چرا مردم ایران با انواع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مواجه‌اند؟ پاسخ علم‌الهدی ساده بود: مردم در انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس اشتباه کردند. علم‌الهدی گفت: «برخی می‌گویند رهبری چرا مداخله نمی‌کند. رهبری رئیس ‌جمهور و نمایندگان را کنار بزند؟ اگر کنار بزند، پس از جمهوری اسلامی چه می‌ماند؟»

#حداد_عادل در کنایه به #روحانی: افتخار نیست که بگویند هرگز انگشت ما روی #فیلتر نخواهد رفت

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمعه ۱۲ بهمن در سخنانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم ایراد کرد در کنایه به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی گفت: «این افتخار نیست که عده‌ای بگویند هرگز انگشت ما روی فیلتر نخواهد رفت. دشمن برای جنگ اقتصادی خود پیوست فرهنگی تعریف کرده و با ابزار شبکه‌ها و فضای مجازی به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.» روحانی ۲۸ آذر در «اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی» گفته بود «فضای ارتباط مردم با جهان حفظ خواهد شد. ما دنبال فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نخواهیم بود. وزیر ما اینجاست و به مردم قول می‌دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت».

#آمریکا در آستانه خروج از #پیمان_منع_موشک‌_های_هسته‌_ای_میان_‌برد است

مهلت آمریکا به روسیه برای اعلام پایبندی به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) شنبه ۲ فوریه / ۱۳ بهمن به پایان می‌رسد اما آسوشیتدپرس گزارش داده است که واشنگتن می‌خواهد به‌شکل رسمی امروز جمعه یکم فوریه / ۱۲ بهمن خروج خود از این پیمان را اعلام کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا این موضوع را عصر جمعه اعلام خواهد کرد. خبرگزاری آلمان گزارش داده که کشورهای عضو ناتو روز گذشته (پنج‌شنبه) در جریان اقدام آمریکا قرار گرفته‌اند. ناتو درصدد است تا حمایت خود را از آمریکا اعلام کند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ضروری و خروج از آن بی‌مسئولیتی است. او گفت این پیمان هم به سود روسیه و هم به سود امنیت اروپاست. روز گذشته، پنج‌شنبه ۳۱ ژانویه / ۱۱ بهمن خبرگزاری ریانووستی روسیه به‌نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نوشت مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره این پیمان به نتیجه‌ای نرسیده است. در این مذاکرات سرگئی ریابکوف با آندره‌آ تامپسون، معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی، در حاشیه نشست پنج قدرت عمده هسته‌ای در پکن گفت‌وگو کرد. ترامپ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸ / ۲۸ مهرماه سال جاری اعلام کرده بود که به دلیل آن‌که روسیه به‌طور مکرر پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده، آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد. پوتین ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان گفته بود که اگر آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شود کرملین دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد.

دانشگاه امیرکبیر مشخصات #ماهواره «پیام ۲» را به سازمان فضایی ارائه کرد

مصطفی صفوی همامی، مدیر پروژه ماهواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از ارائه مشخصات فنی ماهواره «پیام ۲» این دانشگاه به سازمان فضایی خبر داد و گفت: «ماهواره "پیام ۲" همانند "پیام ۱"، "سنجشی" خواهد بود، ضمن آن‌که نسخه ارتقایافته "پیام ۱" است.» با ارائه مشخصات این ماهواره کار طراحی آن آغاز خواهد شد. صفوی همامی گفت این دانشگاه در حال رایزنی با سازمان فضایی در مورد دقت تصویری ماهواره «پیام ۲» است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفته بود که قرار است تصاویر این ماهواره ۴۰ برابر بیشتر از ماهواره «پیام ۱» باشد. به‌گفته مدیر پروژه ماهواره دانشگاه امیرکبیر، بخش اپتیک (نوری) و بخش دوربین‌هایی که در چهار طیف مختلف در آن استفاده می‌شود، از جمله مواردی است که قرار است در ماهواره دوم ارتقا یابد. ذخیره و ارسال پیام از راه دور و محموله تشعشعات فضایی در ماهواره دو نیز پیش‌بینی شده است. ایران ۲۵ دی / ۱۵ ژانویه ماهواره «پیام» را به فضا پرتاب کرد اما بعد از طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در مدار قرار نگرفت. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چند ساعت بعد از اعلام پرتاب ماهواره پیام با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و آمریکا به شمار می‌‌آید.

حجم فعلی سدهای #سیستان_و_بلوچستان ۴۸ درصد کاهش آبی دارند، #بحران_آب در این استان جدی است

اتابک جعفری، مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد که حجم فعلی سدهای سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد کاهش آبی دارند و بحران آب در این استان به مرز هشدار رسیده است. جعفری افزود: «سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت آب در استان داریم و ۵۰ درصد چاه‌های غیر مجاز آب‌ها را هدر می‌دهند.» به‌گفته او ۴۰۰۷ روستای سیستان و بلوچستان فاقد شبکه آبرسانی هستند و بحران آب در این نقطه از ایران «در حد زلزله خاموش» است. در این استان ایرانشهر، خاش و دلگان بیشترین آب زیرزمینی را استفاده می‌کنند و بی‌آبی و خشکسالی سبب مهاجرت و مشکلات اجتماعی شده است.

#احمد_جنتی: باورشان شده که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک #آمریکا، چرا باید اینگونه خود را ببازیم؟

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که صبح جمعه ۱۲ بهمن بر مزار خمینی برگزار شد گفت: «کار به جایی رسیده که برخی مقامات ما باورشان شده که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا.‌ای لعنت بر این فکرهای غلط.». جنتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «رهبری فرموده‌اند قدرت آمریکا رو به افول است. منحدان آمریکا هم گوش به حرف این کشور نمی‌دهند و ترس از آمریکا از دلشان بیرون رفته. ما نباید از آمریکا بترسیم. چرا باید این گونه خود را ببازیم؟»

#ترامپ: با نظر مقا‌م‌های اطلاعاتی #آمریکا در مورد #ایران مخالفم، گذشت زمان نشان خواهد داد که من درست می‌گویم

جامعه اطلاعاتی آمریکا سه‌‌شنبه ۲۹ ژانویه/ ۹ بهمن به کمیته اطلاعاتی سنا گزارشی از مهم‌ترین خطراتی که ایالات متحده را تهدید می‌کند ارائه داد. ایران در صدر این فهرست قرار نداشت و چین و روسیه به عنوان تهدید اصلی معرفی شده بودند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف نظر با مقام‌های اطلاعاتی این کشور از جمله جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا که پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده بود گفت: «من با برخی از حرف‌های مشخصی که آنها زدند، مخالفم. احتمالاً گذشت زمان ثابت خواهد کرد که من درست می‌‌گویم.» رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر ایران به عنوان یک تهدید تاکید کرد: «فکر می‌کنم ایران یک تهدید است، ایران یک تهدید بسیار بزرگ است. با لغو توافق هسته‌ای احمقانه کار بزرگی انجام دادم. توافقی وحشتناک و یک‌جانبه بود.» ترامپ با اشاره به بازداشت ملوانان آمریکایی در دی ۱۳۹۴ گفت: «هدفشان این بود که ما را بسیار بد نشان دهند. در همین حال، قرار بود یک روز بعد پولی به آنها پرداخت شود، در نهایت آنها را آزاد کردند. مجبور بودند این کار بکنند.» رئیس جمهوری آمریکا همچنین رسانه‌ها را متهم کرد که گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا به سنا را به شکل تحریف‌شده‌ای بازتاب داده‌اند.

رویترز: #ونزوئلا قصد دارد ۱۵ تن #طلا از ذخیره بانک مرکزی خود را به #امارات بفروشد

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های ونزوئلا که نام آن‌ها هم اعلام نشده گزارش داده که این کشور در نظر دارد ذخیره طلای بانک مرکزی خود را به امارات متحده عربی بفروشد. یک مقام بلندپایه ونزوئلا که ادعا کرده از این طرح آگاه است گفته: دولت مادورو در روز‌های آینده ۱۵ تن طلا از ذخیره بانک مرکزی خود را در ازای یوروی نقد به امارات متحد عربی می‌فروشد. دو روز قبل خوزه گرا، رئیس سابق بانک مرکزی ونزوئلا و نماینده پارلمان این کشور و از طرفداران خوان گوایدو در سخنانی در صحن علنی پارلمان هشدار داد که دولت مادورو قصد دارد با هواپیمای نوردویند روسیه ۲۰ تن از ذخایر طلای ونزوئلا را که معادل ۱۵ درصد از کل طلای موجود در کاراکاس است به خارج از این کشور منتقل کند. روسیه این خبر را تکذیب کرده. بخشی از ذخایر طلای ونزوئلا که پشتوانه ارز این کشور (بولیوار) است در بانک مرکزی بریتانیا نگهداری می‌شود. نیکلاس مادورو از بریتانیا خواسته بود این ذخایر را به ونزوئلا تحویل دهد اما بانک مرکزی بریتانیا از انتقال این طلاها به این کشور خودداری کرد.

سخنگوی #کمیسیون_انرژی_مجلس: #قیمت_بنزین در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد

دولت روحانی از سال ۹۶ تاکنون قصد دارد قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین را افزایش دهد. اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۲ بهمن اما اعلام کرد که با توجه به تورم و عدم توانایی اقشار جامعه، دولت هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین نگرفته و نرخ آن در سال آینده نیز تغییری نخواهد کرد: «آنچه که بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی از آن مطلع هستم این است که تا به امروز نه در لایحه‌ دولت و نه در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق هیچ دستوری مبنی بر افزایش نرخ بنزین ارائه نشده. در خصوص افزایش نرخ بنزین یا طرح سهمیه‌بندی آن خیال مردم آسوده باشد چرا که ما می‌دانیم جامعه‌ امروز ایران دیگر تحمل افزایش نرخ‌ها را در هر زمینه‌ای اعم از بنزین ندارد اما اگر ایران در شرایط اقتصادی خوب و کاملا عادی به سر می‌برد قطعاً اصلاحاتی در مقوله‌ی بنزین اعمال می‌کردیم.» بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دو روز قبل گفته بود هیچ راهی جز سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد.

#وزارت_خارجه_ایران: #کانال_مالی_اروپا فقط یک گام اول است، #اتحادیه_اروپا به همه تعهدات خود عمل کند

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه ۱۲ بهمن با انتشار بیانیه‌ای از ثبت کانال مالی اروپا با ایران استقبال کرد اما در همان حال خواهان اجرای همه تعهدات اروپا در قبال برجام شد: «جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتحادیه اروپا برای ثبت و اعلام سازوکار ویژه مالی با ایران را اولین گام اروپا در انجام تعهدات خود در قبال ایران مندرج در بیانیه ماه مه ‌۲۰۱۸ وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی، دانسته و خواهان اجرایی شدن کامل تمامی تعهدات اتحادیه اروپا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.» این کانال که در وهله اول در خدمت کالاهای انسانی قرار گرفته تحت عنوان (INSTEX) ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری- خواهد بود. آلمان، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواسته‌اند «فوراً تمامی عناصر برنامه اقدام FATF را اجرا کند.»

#علی_مطهری: ثبت #کانال_مالی نشان‌دهنده عزم #اروپا برای حفظ #برجام است

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در واکنش به ثبت کانال مالی اروپا با ایران گفت این امر نشان‌دهنده اراده اتحادیه اروپا برای حفظ برجام است: «اروپایی‌ها با این کار می‌خواهند در مقابل سیاست‌های آمریکا از خودشان استقلال نشان دهند. آن‌ها نمی‌خواهند تابع محض آمریکا باشند. ایجاد این کانال مالی نشان داد که آنها اراده‌ای برای حفظ برجام دارند.» این کانال که در وهله اول در خدمت کالاهای انسانی قرار گرفته تحت عنوان (INSTEX) ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری- خواهد بود. نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «ما از این طریق می‌توانیم با برخی شرکت‌های اروپایی رابطه تجاری داشته باشیم و این موضوع می‌تواند کمکی در روابط اقتصادی ما با اروپا باشد.» آلمان، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواسته‌اند «فوراً تمامی عناصر برنامه اقدام FATF را اجرا کند.»