ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#پاکستان خلبان اسیر هندی را آزاد کرد

پاکستان آبهی ناندان، خلبان هواپیمای جنگنده هندی را که در جریان درگیری‌های نظامی اسیر کرده بود، آزاد کرد. این خلبان بعد‌ازظهر جمعه ۱۰ اسفند / ۲۹ فوریه در گذرگاه مرزی واگاه تحویل مقامات هندی داده شد. تنش‌ جدید بین هند و پاکستان از زمانی آغاز شد که ۲۵ بهمن / ۱۴ فوریه در یک بمب‌گذاری انتحاری در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر ۴۰ پلیس شبه نظامی هند کشته شدند. گروه «جیش محمد»، یک گروه شبه‌نظامی مستقر در پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. فردای آن روز پس از حمله نظامی هند به مواضع آموزش شبه‌نظامیان در خاک پاکستان تنش‌ها بالا گرفت. روز چهارشنبه ۸ اسفند / ۲۷ فوریه ابتدا پاکستان مواضعی را در کشمیر که تحت کنترل هند است هدف قرار داد، و سپس جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی هند وارد حریم هوایی پاکستان شدند و نیروی هوایی پاکستان دو فروند هواپیمای هندی را در داخل حریم هوایی پاکستان هدف قرار داده و سرنگون کردند. در این روز بود که آبهی ناندان، خلبان هندی به اسارت پاکستان در آمد. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته، پنج‌شنبه ۹ اسفند / ۲۸ فوریه در نشست مشترک نمایندگان مجلس سنا و ملی این کشور در اسلام‌آباد اعلام کرد که پاکستان خلبان هندی را آزاد می‌کند.

پایان حمله #طالبان به پایگاه نظامی #هلمند با ده‌ها نفر کشته پس از ۱۵ ساعت درگیری

مهاجمان طالبان روز جمعه ۱۰ اسفند / ۲۹ فوریه به پایگاه بزرگ نظامی شوراب در ولایت هلمند افغانستان حمله کردند که در آن حدود ۴۰ سرباز کشته شدند. این حمله، ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت محلی آغاز شد و تا ساعت ۱۹ این روز ادامه یافت. با کشته شدن ۲۰ مهاجم درگیری‌ها نیز پایان گرفت. طالبان ادعا کردند که در این عملیات تلفات بسیار سنگینی بر نیروهای دولتی وارد کرده‌اند، اما منابع رسمی این ادعا را تأیید نکردند. پس از آغاز کار اسدالله خالد، به‌عنوان سرپرست وزارت دفاع افغانستان این بزرگترین تلفات نیروهای ارتش در یک حمله نظامی بود. این حمله طالبان در شرایطی صورت می‌گیرد که نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه پنجمین دور گفت‌وگوهای صلح را برگزار می‌کنند.

غلامرضا #مصباحی_مقدم: برای تصویب لایحه «#پالرمو» به دو سوم آرای اعضا #مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز است

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو تشخیص مصلحت نظام جمعه ۱۰ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که بنا به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی «برای تصویب لایحه پالرمو به دو سوم آرای اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز است و در صورتی که این میزان آرا به دست نیاید، لایحه در مجمع رد خواهد شد.» یکم بهمن سال جاری علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته بود که ۷ وزیر دولت روحانی، از جمله وزیر نفت و وزیر خارجه در نامه‌ای از خامنه‌ای خواسته‌ بودند که ایران «پالرمو» و «سی اف ت» را بپذیرد. جبهه پایداری ادعا کرده بود که این وزیران تهدید کرده بودند که چنانچه این لوایح مبارزه با پولشویی به تصویب نرسد استعفا می‌دهند. احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد جمعه ۱۰ اسفند گفت: «وقتی که ۷ وزیر نامه نوشتند که مصلحت اقتضا می‌کند این مصوبات اجرایی شود مقام معظم رهبری آن را به مجمع تشخیص واگذار کردند.» مجمع تشخیص مصلحت نظام که دو هفته قبل درباره لایحه پالرمو به تصمیم نرسیده بود، شنبه ۱۱ اسفند یک بار دیگر تشکیل جلسه می‌دهد و این لایحه را به بحث می‌گذارد. غلامرضا مصباحی مقدم به ایرنا گفت احتمال دارد در روز شنبه رای‌گیری درباره لایحه پالرمو به تعویق بیفتد.

#علم_الهدی: همه کاره ملت، رهبر است که تکلیف FAFT را مشخص فرمودند

احمد علم‌الهدی، بخشی از خطبه‌های نماز جمعه مشهد را به پاسخگویی به حسن روحانی اختصاص داد. رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه گذشته در سخنانی در جمع مدیران بانک مرکزی هشدار داده بود که چنانچه ایران به گروه ویژه اقدام مالی نپیوندد، مبادلات بانکی کشور مختل می‌شود. روحانی با کنایه به مجمع تشخیص مصلحت، گفته بود نمی‌شود کشور را به دست ۱۰ تا ۲۰ نفر داد. احمد علم‌الهدی جمعه ۱۰ اسفند در نماز جمعه مشهد در پاسخ به روحانی گفت: «معنای ملت، مقام رهبری است. رهبری نیز روز اول نظر خود درباره کنوانسیون‌ها را بیان فرمودند و فرمودند اینها قراردادهای دیکته شده برای حفظ منافع آمریکا است. وقتی که ۷ وزیر نامه نوشتند که مصلحت اقتضا می‌کند این مصوبات اجرایی شود مقام معظم رهبری آن را به مجمع تشخیص واگذار کردند. امروزی که می‌خواهید محافظه‌کاری با دشمن را متوجه این نظام انقلابی کنید آن وقت ۲۰ تا ۳۰ نفر مجمع، ملت نیستند؟ ما هم می‌گوئیم ملت نیستند. همه چیز ملت و همه کاره ملت، رهبر است که تکلیف را مشخص فرمودند.» مجمع تشخیص مصلحت نظام که دو هفته قبل درباره لایحه پالرمو، یکی از لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی به تصمیم نرسیده بود، شنبه ۱۱ اسفند یک بار دیگر تشکیل جلسه می‌دهد و این لایحه را به بحث می‌گذارد.

#قالیباف دولت #روحانی را به «بی‌عرضگی» متهم کرد

محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمعه ۱۰ اسفند در سخنانی که در همایشی در اصفهان ایراد کرد درباره لوایح مبارزه با پولشویی گفت: «در قضیه تحریم‌ها اگر مردم باشند آمریکا را دور می‌زنند اما اگر دولت‌ها باشند آب را به برجام و حل مشکل گوشت یخی را به FATF گره می‌زنند.» دو هفته قبل مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه پالرمو به تصمیم نرسید. شنبه ۱۱ اسفند مجمع یک بار دیگر این لایحه را به بحث می‌گذارد. قالیباف گفت: «چه به FATF بپیوندیم و چه از آن خارج باشیم بر شرایط تحریم تأثیر ندارد. FATF مظهر حکمرانی جدیدی است که سرمایه‌داری در دنیا طراحی کرده که هر کس بر خلاف آن‌ها حرکت کند او را از اقتصاد جهانی محروم کنند.» قالیباف سپس دولت روحانی را به بی‌عرضگی متهم کرد و گفت: «۳۰ درصد مشکلات از تحریم است و ۷۰ درصد آن به مشکلات درونی خود ما باز می‌گردد، نباید توقع داشت که مردم برای بی‌عرضگی هزینه کنند و به حساب آمریکا بگذارند.»

تولید پهپاد #کمان_۱۲ در #نیروی_هوایی ارتش آغاز شد

خبرگزاری فارس جمعه یکم اسفند از افتتاح «خط تولید پهپاد کمان ۱۲ در جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش» خبر داد. در این گزارش گفته شده پهپاد کمان ۱۲ با برد هزار کیلومتر قابلیت انجام عملیات رزمی با موشک‌های نقطه‌زن و همچنین جنگ الکترونیکی و شناسایی را دارد. موشک اخگر «با برد ۳۰ کیلومتر» هم بر روی این پهپاد نصب می‌شود. پهپاد کمان ۱۲ از طریق ایستگاه‌های زمینی هدایت می‌شود و به صورت خودکار هم توان عملیات دارد.

آمریکا یک میلیون دلار برای #حمزه_بن لادن جایزه تعیین کرد

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ازای اطلاعاتی که به بازداشت حمزه، پسر اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده منجر شود، یک میلیون دلار پاداش می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا نیز تصویری از حمزه بن‌لادن را در سایتش منتشر کرده است. حمزه بن لادن که احتمال دارد خود را در مکانی نامعلوم در مرز پاکستان با افغانستان پنهان کرده باشد، با انتشار پیام‌های صوتی طرفداران القاعده را به خونخواهی پدرش دعوت کرده. ایمان بن لادن، دختر اسامه و خواهر حمزه مدتی در ایران زندگی می‌کرد. وزارت خارجه ایران اما اعلام کرد به درخواست عربستان سعودی او را به سفارتخانه این کشور در تهران تحویل داده است. برخی منابع آمریکایی احتمال داده‌اند که حمزه بن‌لادن به ایران رفت و آمد دارد.

کمبود مواد اولیه باعث افزایش #قیمت_سیگار داخلی شد

قیمت سیگار وارداتی در ایران معادل قیمت دلار در بازار است. سیگار داخلی هم گران شد. محمدرضا تاجدار، رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی جمعه یکم اسفند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «دلیل گران شدن سیگار این است که در سه ماه اخیر بانک مرکزی گواهی ثبت آماری صادر نکرده، بنابراین امکان تسویه حساب و واردات مواد اولیه تولید سیگار وجود نداشته است. بانک مرکزی می‌گوید ارز ندارد و به ندرت گواهی ثبت آماری را صادر می‌کند، بنابراین کمبود مواد اولیه باعث کاهش تولید و افزایش قیمت شده است.»