ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسابقات لیگ #فوتبال ایران برای مقابله با #کرونا لغو شد

سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای که شامگاه یکشنبه ۱۱ اسفند منتشر شد، اعلام کرد تمامی مسابقات لیگ برتر و دسته اول، دوم و سوم « به در خواست فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، مستقر در فدراسیون پزشکی ورزشی، به جهت حفظ سلامت بازیکنان، مربیان، و عوامل برگزاری مسابقات باشگاهی و نمایندگان رسانه های گروهی» از روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند برگزار نمی‌شود. براساس این اطلاعیه ادامه تصمیم گیری در مورد هفته‌های آتی مسابقات فوتبال بر اساس شرایط میزان شیوع ویروس کرونا در زمان مقرر و طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت. پیش این سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با خواست باشگاه‌ها برای تعطیلی مسابقات فوتبال موافقت نکرده و اعلام کرده بودند؛ مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

#امیرحسین_مرادی، از بازداشت‌شدگان #اعتراضات_آبان، در زندان به کرونا مبتلا شده است

کانال تلگرامی کانون معلمان عدالتخواه از ابتلا امیر‌حسین محمدی، زندانی سیاسی که در جریان اعتراضات آبان دستگیر و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود، به ویروس کووید ۱۹ (#کرونا) خبر داد. براساس این گزارش او که در اندرزگاه دو زندان بزرگ تهران نگهداری می‌شد، پس از ابتلا به این ویروس، به مکان نامعلومی منتقل شده است. مرادی آذر امسال به همراه سعید تمجیدی و محمد رجبی دستگیر و در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران این سه تن را در مجموع به به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق و اعدام محکوم کرد. پیش از این چندین سازمان حقوق بشری و تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران نسبت به شیوع کرونا در زندان‌ها هشدار داده و خواستار مرخصی تمامی زندانیان شده بودند. بر پایه آماری که ظهر یکشنبه ۱۱ اسفند اعلام شد، تا به حال ۵۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باخته‌اند و ۹۷۸ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

#سیامند_رحمان، پاراوزنه‌بردار پرافتخار ایران در سن ۳۱ سالگی، به‌دلیل ایست قلبی درگذشت

سیامند رحمان، وزنه‌بردار ۳۱ ساله پارالمپیکی ایران یکشنبه ۱۱ اسفند به‌علت ایست قلبی درگذشت. او رکورددار وزنه‌برداری معلولان جهان بود و در سال ۲۰۱۶ با بلندکردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی، رکوردی جهانی را از خود به‌جا گذاشت که همچنان متعلق به اوست. سیامند رحمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو قهرمان شد و ۵ مدال طلای و یک مدال نقره جهانی را از آن خود کرد. او علاوه بر این عناوین، سه نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گواگژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا را درکارنامه‌اش دارد و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران به شمار می‌رود. سیامند رحمان به‌عنوان نماینده ایران برای شرکت در مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ معرفی شده بود.

آخرین آمار از تلفات #کرونا در ایران: ۹۷۸ نفر مبتلا شدند، ۵۴ نفر فوت کردند

براساس اعلام علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت و درمان ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۵ مورد جدید از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در ایران به ثبت رسیده است و ۱۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کردند. بر پایه آماری که ظهر یکشنبه ۱۱ اسفند اعلام شد، تا به حال ۵۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باخته‌اند و ۹۷۸ نفر نیز به این ویروس مبتلا هستند. وزیر بهداشت ایران دو روز قبل گفته بود که هفته سختی در پیش است. در همین رابطه معاونت بهداشت سپاه پاسداران هم از آمادگی این نهاد نظامی برای ساخت بیمارستان سیار در استان‌هایی که با نرخ شیوع بالا روبرو هستند، خبر داد.

وزارت آموزش #لبنان برای پیشگیری از شیوع ویروس #کرونا مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کرد

به‌دنبال شیوع ویروس کرونای جدید، دولت لبنان از تمامی مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌ها در خواست کرد برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس درهای خود را تا ۸ مارس/۱۸ اسفند بسته نگه دارند. بر اساس گزارش خبرگزاری الجزیره لبنان تاکنون ۷ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را ثبت کرده است. طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان از این هفت نفر یک بیمار ایرانی و دو لبنانی در ایران به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و یک بیمار سوری نیز احتمالا با فردی که تازه از ایران بازگشته معاشرت داشته است.

#رشد_اقتصادی #عربستان_سعودی ۳ دهم درصد اعلام شد

رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ تنها ۳ دهم درصد اعلام شد، یک سوم آنچه که پیش‌بینی شده بود. اصلی‌ترین دلیل کاهش نرخ رشد اقتصادی هم کاهش سهم نفت بود در اقتصاد نفتی سعودی. به گزارش «رویترز»آمارهای رسمی رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ را تنها ۳ دهم درصد برآورد کردند که بسیار ناچیز است. با این حال رشد واقعی بخش غیرنفتی به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۴ افزایش یافت. رشد اقتصادی بخش غیرنفتی ۳.۳ درصد اعلام شد. رشد اقتصادی بخش نفتی اقتصاد عربستان سعودی که سهم زیادی در درآمدهای این کشور دارد اما کاهش ۳,۶ درصدی داشت که بدترین عملکرد این بخش از سال ۲۰۱۷ است. پیشتر رشد اقتصادی ۹ دهم درصدی برای عربستان سعودی پیش‌بینی شده بود. صندوق بین‌المللی پول هم اکتبر ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ۲ دهم درصدی برای عربستان سعودی را پیش‌بینی کرد. میزان صادرات عربستان در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۱۰,۸ درصد کاهش یافت که از کاهش ۱۴ درصدی صادرات نفتی این کشور ناشی می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق: مرزهای مبادلاتی ایران و #عراق باز‌ است

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران به نقل از یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق از باز بودن مرزهای صادراتی ایران به عراق خبر داد. آل‌اسحاق یکشنبه ۱۱ اسفند گفت: به‌رغم «افت و خیز» در مرز مهران، هیچ کامیون صادراتی در این مرز متوقف نیست و کامیون‌های ایران از مرزهای تمرچین، ‌باشماق، خسروی،‌ پرویزخان، شلمچه و چذابه وارد عراق می‌شوند. آل‌اسحاق اضافه کرد: « تعطیلی موقت مرز مهران به‌دلیل استقرار نیروهای جدید در این مرز است که به‌زودی شاهد استقرار نیروهای جدید خواهیم بود». به گفته اواز ابتدای اسفند ماه سال جاری تاکنون ۷۴۹ کامیون از مرز شلمچه، ۳۲۱ کامیون از مرز چذابه، ۶۵۹ کامیون از مرز مهران، ۳۵۵ کامیون از مرز سومار و ۱۲۹ کامیون از مرز خسروی وارد عراق شده‌اند.پس از شیوع ویروس کرونای جدید در ایران، همسایگان از جمله عراق مرزهای خود را به صورت موقت به‌روی محموله‌های صادراتی و مسافران ایرانی بستند. مدیرکل گمرک ایلام ۳۰ بهمن در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک از بسته شدن مرز مهران برای صادرات به عراق و معطل ماندن هزار کامیون پشت مرز، خبر داده بود. رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اما اخبار مبنی بر بسته‌شدن مرزهای عراق را «جنگ روانی» خواند و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی است که این دولت در مورد مسافر و گردشگران نسبت به قرنطینه و مسائل بهداشتی ملاحظاتی داشته باشد.