ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مراکش روابط خود با ایران را قطع می‌کند. دلیل این اقدام حمایت ایران از جبهه #پولیساریو عنوان شده است

وزارت خارجه #مراکش روز سه‌شنبه اول ماه مه / ۱۱ اردیبهشت اعلام کرد که دولت این کشور روابط خود با ایران را به‌دلیل حمایت این کشور از جبهه #پولیساریو سازمان سیاسی نظامی در #صحرای_غربی قطع می‌کند. #ناصر_بوریطه وزیر امور خارجه مراکش گفت این کشور سفارت خود در تهران را می‌بندد و سفیر ایران در رباط را اخراج می‌کند.

واکنش وزیر دفاع ایران به سخنان #نتانیاهو : #اسرائیل با تبعاتی غافلگیرکننده و پشیمان کننده مواجه خواهد شد

#امیر_حاتمی #وزیر_دفاع ایران در واکنش به سخنان بنیامین #نتانیاهو نخست‌وزیر #اسرائیل درباره «برنامه مخفی هسته‌ای ایران» گفت نتانیاهو «اهداف خاصی را دنبال می‌کند و آن هم همراهی با سناریوی دشمنانه #ترامپ است». او این سخنان را نشانه «شکست‌های منطقه‌ای» اسرائیل دانست و افزود: «چنانچه جمهوری اسلامی ایران تصمیم به عمل به راهبردهایی خارج از راهبرد خویشتنداری بگیرد، این رژیم با تبعاتی غافلگیرکننده و پشیمانکننده مواجه خواهد شد.» نتانیاهو گفته بود اسناد مفصلی در اختیار دارد که نشان می‌دهند ایران زیر پوشش توافق هسته‌ای برنامه‌های دستیابی به سلاح اتمی خود را مخفیانه به پیش می‌برد.

درخواست رئيس و مدير جشنواره فیلم #كن از «رئيس جمهور ایران» برای حضور #جعفر_پناهى در مهم‌ترین جشنواره فیلم اروپای مرکزی

فیلم «سه‌رخ» تازه‌ترین ساخته جعفر پناهی در بخش اصلی جشنوار فیلم کن با فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی بر سر به دست آوردن نخل طلای مهم‌ترین جشنواره سینمای اروپای مرکزی رقابت می‌کند. پیر لسکور، رئیس جشنواره فیلم کن و تیری فرمو، مدیر این جشنواره در نامه‌ای به رئیس جمهوری اسلامی از روحانی خواسته‌اند شرایط حضور پناهی در کن را فراهم کنند. آن‌ها در این نامه نوشته‌اند: «فستیوال کن مفتخر است که سنت دیرینه‌ای در تبادلات سینمایی با سینمای ایران دارد. فیلم‌های ایرانی بسیاری در بخش های مختلف فستیوال ما به نمایش در آمده‌اند و شاهدی بوده‌اند بر پویایی سینمای شما که شهرت جهانی دارد. امسال باز هم، جشنواره ما مفتخر است که در ۷۱ مین دور‌ اش پذیرای یک فیلمساز بزرگ ایرانی باشد. فیلم «سه رخ» آقای جعفر پناهی یکی از فیلم‌های منتخب بخش اصلی جشنواره امسال است. ما از شما تقاضا داریم که از دعوت فستیوال از آقای پناهی حمایت بفرمایید تا ایشان بتوانند از ۸ تا ۱۹ ماه مه در فستیوال حضور داشته باشند. از نظر ما این حضور بیانگر کیفیت روابط فیمابین است.» ۸ سال قبل جعفر پناهی به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌سازی، ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌نامه‌نویسی، ۲۰ سال محرومیت از سفر به خارج از ایران و ۲۰ سال ممنوعیت از هر نوع مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی محکوم شده است.

انتقال #رامین_حسین‌پناهی به قرنطینه #زندان_سنندج برای طی تشریفات اجرای حکم #اعدام

#رامین_حسین‌پناهی، #زندانی_سیاسی کُرد که حکم اعدامش در دیوان عالی کشور تایید شده، برای طی تشریفات اجرای حکم به قرنطینه #زندان_سنندج منتقل شده و گفته می‌شود قرار است سحرگاه پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به دار آویخته شود. امجد حسین‌پناهی، برادر رامین حسین‌پناهی که خود از مدافعان حقوق بشر مقیم آلمان است، با اعلام این خبر در حساب کاربری توئيتر خود خواستار برپا شدن توفان توئیتری برای جلب توجه افکار عمومی به این موضوع و توقف روند اجرای این حکم شده است. پیش از این سه گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی خواسته بودند حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی را لغو کند. امجد حسین‌پناهی ۲۳ فروردین به زمانه گفته بود اعتراض‌های جامعه مدنی به حکم اعدام برادرش بی‌سابقه بوده و ابراز امیدواری کرده بود که این حکم اجرا نشود.

وجود یک کیسه پلاستیکی حاوی #قرص_برنج در حیاط یک هنرستان پسرانه دلیل مسمومیت ۱۷ دانش‌آموز اعلام شد

در هنرستان پسرانه رجایی تهران ۱۷ دانش‌آموز بر اثر استنشاق گاز قرص برنج مسموم شدند. محمدکرم دورآبادی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور به‌نقل از مسئولان این هنرستان گفته است که یک کیسه پلاستیکی که حاوی مقداری #قرص_برنج بود، در حیاط هنرستان وجود داشته که براثر ترکیب شدن با آب، گاز برنج از آن متصاعد شده و باعث مسمومیت این دانش‌آموزان شده‌ است. دانش‌آموزان مسموم شده به بیمارستان‌های لقمان و بهارلو منتقل شدند. قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدها است که از آن به‌عنوان حشره‌کش برای جلوگیری از آلودگی و آفت‌زدگی برنج انبار شده، غلات و خوراک دام استفاده می‌شود. در ایران از قرص برنج از جمله برای خودکشی استفاده می‌کنند. قرص‌های تقلبی توهم‌زا نیز دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند.

نیروهای امنیتی و انتظامی چند تن از شرکت‌کنندگان در #گردهمایی_مستقل_روز_جهانی_کارگر مقابل مجلس را دستگیر کردند

گردهمایی که صبح روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با فراخوان پنج تشکل مستقل کارگری به مناسبت #اول_ماه_مه #روز_جهانی_کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، توسط نیروهای امنیتی و انتظامی به خشونت کشیده شد. تعدادی از شرکت‌کنندگان بازداشت شده‌اند. اسامی تعدادی از باداشت‌شدگان: #حسین_آذرگشسب، #محسن_ثقفی، #پیمان_احمدی، #مصطفی_آقایی، #بابک، #افشین_حیرتیان و #تهمینه_خسروی. در #سقز نیز نیروهای لباس شخصی به تجمع مستقل روز جهانی کارگر که در میدان کارگران ساختمانی برگزار شده بود حمله کردند و چند تن از شرکت‌کنندگان از جمله #عثمان_اسماعیلی کارگر نقاش را با خود بردند.

فرماندار گرگان می‌گوید #بحران_آب شرب در #گرگان جدی است و نمی‌خواهیم شاهد جنگ آب باشیم

عباس حسینی، فرماندار #گرگان در شورای این شهر اعلام کرد که « #بحران_آب شرب جدی است». او گفت: «ما نمی‌خواهیم #جنگ_آب را شاهد باشیم اگر امروز برای حل این مشکل نجنبیم آن ما را می‌جنباند.» فرماندار گرگان همچنین افزود مجموعه اطلاعاتی در این زمینه جمع‌آوری شده است. در ماه‌های گذشته شهرها و روستاهای مختلفی در استان گلستان حتی شهر گرگان با پدیده بی‌آبی و قطعی آب آشامیدنی مواجه بودند.

#ابراهیم_رئیسی، تولیت #آستان_قدس رضوی: خدا نگذرد از کسی که مالیات آستان قدس را سر زبان‌ها انداخت

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷، آستان قدس رضوی موظف به پرداخت مالیات می‌شود. ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفته است: «خدا نگذرد از آن کسی که این شبهه را در ذهن‌ها ایجاد کرده است، مالیات آستان قدس تا ۳۵ سال به امر امام [خمینی] بود که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف خواهند بود. اکثر شرکت‌های آستان قدس زیانده هستند. چرا یقه سفیدانی که مالیات پرداخت نمی‌کنند را نمی‌گویید؟ چرا از افرادی که فرار مالیاتی دارند چیزی نمی‌گویند؟» بر اساس جدول شماره ۵ مالیات اشخاص حقوقی شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی باید در سال ۹۷، ۳۰ میلیارد تومان به دولت مالیات پرداخت کنند. این امر بدیهی، سبب ناخشنودی ابراهیم رئیسی شده، چنانکه زبان به نفرین گشوده است.

#زمانه: #تلگرام بسته نیست، چون کلیدی برای این در بسته وجود دارد: #فیلترشکن #سایفون زمانه

#تلگرام مسدود شده است. نهاد مسدود کننده آن حکم کرده که تلگرام چنان فیلتر شود که هیچ فیلترشکنی بر آن کارگر نیفتد. در روز اول که چنین نبوده است و در آینده نیز چنین نخواهد بود. بررسی‌های زمانه حاکی از مؤثر بودن #فیلترشکن #سایفونِ #زمانه است. آن را دریافت کنید از http://goo.gl/K2FT1T یا زدن یک ایمیل خالی به zamaneh@psiphon3.com.

شایعه دستگیری #احمدی‌نژاد – سایت دولت بهار: انتشار خبری کذب توسط جریان های فاسد سیاسی

#محمود_احمدی‌نژاد موضوع شایعات مختلف است. «تابناک» در خبری مدعی شد عضویت او در #مجمع_تشخیص_مصلحت نظام معلق شده است. در سطح وسیعی این خبر نیز پخش شده که رئیس جمهوری سابق را دستگیر کرده‌اند. بهمن شریف‌زاده، یکی از نزدیکان #احمدی‌نژاد به «خبرآنلاین» گفت که از این موضوع بی‎خبر است و باید از دفتر وی پرس و جو کرد. دفتر احمدی‌نژاد خبر را تکذیب کرده است. در سایت دولت بهار به « انتشار خبری کذب توسط جریان های فاسد سیاسی» اشاره شده، بدون توضیحی درباره مضمون خبر.

مایک #پمپئو وزیر خارجه #آمریکا: #برجام بر دروغ‌های جمهوری اسلامی #ایران استوار است

چند روز قبل از آنکه رئیس جمهور آمریکا نظر قطعی‌اش درباره خروج از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کند، نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرده به اسناد و آرشیو هسته‌ای مخفی ایران، از جمله به پروژه مخفی طراحی، ساخت و آزمایش سلاح هسته‌ای «عماد» دسترسی پیدا کرده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات شامگاه دوشنبه ۳۰ آوریل نخست‌وزیر اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که توافق هسته‌ای ایران به جای شفافیت، بر دروغ‌های جمهوری اسلامی استوار است. پمپئو اسنادی را که نتانیاهو ارائه داده معتبر دانسته و گفته است آمریکا در جریان جزئیات این اسناد قرار دارد. پمپئو یکشنبه ۹ اردیبهشت در ملاقات با نتانیاهو اعلام کرده بود که ایالات متحده عمیقاً نگران جاه‌طلبی جمهوری اسلامی برای تسلط بر خاورمیانه است.

محمدجواد #آذری_جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که می‌خواهد استعفا دهد و برای کسب تکلیف به دفتر #روحانی رفته است

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که گفته می‌شود استعفای خود را اعلام کرده صبح سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به دفتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی رفته تا از او کسب تکلیف کند. کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس مصوبه‌ای می‌خواهد تولید صوت و تصویر در فضای مجازی را زیر نظر صدا و سیمای جمهوری اسلامی درآورد. آذری جهرمی با این طرح مخالف است. روز گذشته شایعاتی درگرفته بود مبنی بر اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بخشنامه‌ای انتشار تصویر و صدای وزیر ارتباطات را مگر در مواردی ویژه ممنوع اعلام کرده است. فیلترینگ تلگرام هم سبب ناخشنودی آذری جهرمی شده.