ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#رانندگان #اتوبوسرانی_اصفهان #اعتصاب کردند

#رانندگان اتوبوس درون شهری #اصفهان در اعتراض به عدم تحقق وعده‌ شهرداری و استانداری اصفهان مبنی بر پرداخت #حق_بیمه معوق رانندگان مقابل شهرداری اصفهان تجمع کردند. این تجمع به فراخوان شورای کارگری اتوبوسرانی اصفهان برگزار شد. رانندگان اتوبوسرانی اصفهان زمستان سال گذشته نیز اعتصاب کردند. مرتضی مشهدی رئیس شورای کارگری اتوبوسرانی اصفهان دی سال گذشته گفته بود: به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، تامین اجتماعی دفترچه درمانی کارگران را تمدید اعتبار نمی‌کند. مسئولان دولتی اصفهان همزمان با این اعتراض‌ها وعده کردند که با تامین اعتبار بدهی شرکت اتوبوسرانی به تامین اجتماعی را تسویه کنند. با گذشت سه ماه از سال ۹۷ اما رانندگان اتوبوس‌های دورن شهری اصفهان همچنان برای تمدید دفترچه‌های بیمه با مشکل روبرو هستند. به همین دلیل رانندگان اتوبوس درون‌شهری دست از کار کشیدند و اتوبوس‌هایشان را مقابل ساختمان اصلی شهرداری اصفهان پارک کردند. اعضای شورای شهر اصفهان در جلسه امروز شورا از عملکرد «بخش خصوصی در اتوبوسرانی» انتقاد کرده و خواستار «افزایش نظارت بیشتر بر اتوبوسرانی» شدند.

انفجار مرگبار در جلال‌آباد همزمان با حضور اشرف غنی در این شهر

در انفجاری در جلال‌آباد در شرق افغانستان، دستکم ۱۹ تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند. بیشتر قربانیان از میان اقلیت‌های سیک و هندو هستند. گمان می‌رود تلفات این انفجار افزایش یابد. این انفجار همزمان با سفر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به ولایت ننگرهار روی می‌دهد. ولایت ننگرهار از اصلی‎ترین مراکز فعالیت داعش در افغانستان به شمار می‌آید. از دو روز پیش اشرف غنی آتش بس یکطرفه با طالبان را نیز پایان داد. او یکشنبه یکم ژوئیه فرمان حمله تهاجمی به طالبان را نیز صادر کرده است.

#مصر با #اتحادیه_اروپا برای برپایی اردوگاه‌های #پناهندگان همکاری نمی‌کند

علی عبدالعال، رئیس پارلمان #مصر به روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفته است که برپاکردن #اردوگاه‌های_پناهندگان طبق طرح جدید اروپا برای کاهش شمار مهاجران در این اتحادیه بر خلاف مقررات و قانون اساسی مصر است. او گفته است که #پناهندگان قانونی می‌توانند در هر کشوری که بخواهند، باقی بمانند. سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در دسامبر گذشته گفته بود قاهره با برپایی اردوگاه موقت پناهندگان در خاک این کشور مخالف است. رهبران اروپایی ۲۹ ژوئن در بیانیه‌ای از توافق جدید بر سر پناهجویان خبر دادند. طبق این توافق قرار است پیش از آنکه پناهجویان از آفریقا راهی کشورهای اروپایی شوند، درخواست پناهجویی آن‌ها در محل بررسی شود. کشورهای اروپایی همچنین داوطلبانه اردوگاه‌هایی را در خاک خود برای بررسی درخواست پناهجویان ایجاد می‌کنند. هدف این است که پیش از بررسی درخواست پناهندگی، پناهجویان به جامعه میزبان راه پیدا نکنند. علاوه بر مصر، تونس، الجزایر و مراکش هم از برپاکردن این اردوگاه‌ها سر باز زده‌اند. اردوگاه‌های پناهندگان در لیبی که مهاجران ساکن آنها روزانه با شکنجه و اعدام و تجاوز رویارو هستند یا به عنوان برده خرید و فروش می‌شوند، چندی پیش به رسوایی انجامید. سازمان #عفو_بین‌الملل با انتقاد شدید از سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال بحران لیبی، کشورهای اروپایی را یکی از عوامل اصلی شکل گرفتن برده‌داری در آنجا دانسته است.

#کارگران #تولی_پرس و #بسته‌بندی_البرز مقابل اداره کار #شهرستان_البرز تجمع کردند

کارگران شرکت تولیدی #تولی_پرس و #بسته‌بندی_البرز قزوین صبح یکشنبه ۱۰ تیر مقابل ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان البرز تجمع کردند. این #کارگران به نامشخص بودن وضعیت شغلی‌اشان و ممانعت مالکان شرکت و مسئولان دولتی از تشکیل نهاد صنفی معترض هستند. تولی‌پرس قزوین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی بود، از یک ماه پیش خط تولید را تعطیل و کارگران را به مرخصی اجباری فرستاده است. یکی از کارگران معترض که نامش فاش نشده به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفته است: کارفرما و مسئولان اداره کل شهرستان البرز با ایجاد تشکل صنفی مخالفت می‌کنند. کارگران تولی‌پرس و بسته‌بندی البرز روز گذشته – شنبه ۹ تیر- نیز در اعتراض به تعطیلی کارخانه دست از کار کشیدند. به گفته یکی از کارگران پس از ۲ روز اعتراض و اعتصاب «مسئولان شهرستان البرز وعده کردند که مشکلات کارگران را پیگیری و حل کنند». در حالیکه ایلنا به نقل از یکی از کارگران گزارش کرده است: «کارگران از دوشنبه ۱۱ تیر به محل کار خود باز می‌گردند»، سایت «کارگر نیوز» اما از ادامه اعتصاب کارگران به دلیل «نتیجه نگرفتن از گفت‌گو با کارفرما و مسئولان دولتی» خبر داده است. یکی از کارگران گفته است که دوشنبه ۱۱ تیر مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان البرز تجمع خواهند کرد.

رئیس شورای شهر #یزد: «#مهاجران باید به #مهمانشهرها انتقال داده شوند»

غلامعلی سفید رئیس شورای شهر #یزد از مسئولان دولتی خواست که راهکارهای اسکان همه «اتباع خارجی» در «#مهمانشهرها» را تدوین و اجرایی کنند. او گفت که «حضور #مهاجران در نقاط مختلف شهر سبب ایجاد نارضایتی و مشکلات در جامعه شده است ». سفید انتقال مهاجران و اتباع خارجی به سکونت‌گاه‌های بسته که مقام‌های دولت ایران آن را «مهمانشهر» می‌نامند، را موجب «رفع نارضایتی‌ها» و «حفظ کرامت اتباع خارجی» دانست و گفت: « با هدایت اتباع به مهمانشهرها می‌توان همه نارضایتی‌ها و مشکلات را برطرف کرد». استان یزد پیش از این نیز محدودیت‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان #افغانستانی در ایران ایجاد کرده بود. محمدعلی طالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد دی سال گذشته گفته بود که سه مهمانشهر جدید به منظور اسکان مهاجران افغانستانی ایجاد خواهد شد. استان یزد پیشتر سه مهمانشهر در تفت، میبد و اردکان برای اسکان مهاجران ایجاد کرده است. ساکنان مهمانشهر‌ها اجازه خروج از این مجموعه را بدون مجوز نهادهای دولتی ندارند.

۱۹ میلیون تن در ۳۰۰۰ منطقه #حاشیه‌نشین #ایران زندگی می‌کنند

فرید براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایران گفته است: سه هزار منطقه حاشیه‌نشین در ایران وجود دارد. او جمعیت ساکن در این مناطق را ۱۱ میلیون تا ۱۹ میلیون تن اعلام کرده و گفته است: ساکنان این مناطق به دلایل مختلف با جرم‌ها و آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند. به گفته براتی اعتیاد یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین به شمار می‌رود. پیشتر وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی نیز ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده شهری را ۱۳ میلیون تا ۱۸ میلیون تن اعلام کرده بود. جمعیت مناطق #حاشیه‌نشین در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. دولت جمهوری اسلامی بازسازی #بافت‌های_فرسوده و حاشیه‌نشین را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اما به دلیل آنچه که «کمبود اعتبارات» اعلام شده، این برنامه به کندی پیش می‌رود.

#گردوغبار اینبار در #کردستان: هوای استان ناسالم برای عموم

فریبا رضایی، مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام کرده میزان ذرات گرد و غبار در کردستان بیش از پنج برابر استانداردهای زیست محیطی است و در حال حاضر هوای این استان برای عموم ناسالم است. سقز و سنندج آلوده‌ترین شهرهای استان عنوان شده‌اند. تنفس و جابه‌جایی در این هوا برای کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک عنوان شده است. شاخص مجاز ریزگردها و آلاینده ها ۱۵۰ میگروگرم بر متر مکعب است. در سال‌های اخیر طوفان‌های گرد و غبار در ایران گسترش یافته و زندگی ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم ایران را تحت تأثیر قرار داد. آبان‌ماه سال ۹۴ دولت حسن روحانی در جریان تدوین «سند ملی مقابله با گرد و غبار» اعلام کرد که مقابله با پدیده ریزگردها دست‌کم دو دهه و با روند فعلی تأمین بودجه ۳۰ سال به طول خواهد انجامید.

رودی #جولیانی: مادام #رجوی باید جای ملاها را بگیرد

به گزارش روزنامه گاردین جوانان کثیری از اروپای شرقی و پناهندگان کشورهای مختلف در اجتماعی در پاریس شرکت کردند. آنان با اتوبوس‌های ویژه به این مراسم آورده شده بودند. گروهی از ایرانیان هم در این مراسم حضور داشتند. خرج مراسم و سازماندهی آن بر عهده سازمان مجاهدین خلق بوده است. رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، که وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا نیز هست، همچون سالهای گذشته در مراسم پاریس مجاهدین که رهبر غایب آنها مسعود رجوی و رهبر حاضرشان مریم رجوی است، شرکت داشت. او در سخنرانی خود خواهان «رژیم چینج» (تغییر رژیم) در ایران شد. به نوشته گاردین او گفته است: «ملاها باید بروند، آیت الله باید برود، و یک حکومت دموکراتیک به جای آنها بیاید که نماینده آن مادام رجوی باشد.»

#بانک_مرکزی ایران فهرست نزدیک به ۱۵۰۰ شرکت دریافت‌کننده #ارز_دولتی را منتشر کرد

#بانک_مرکزی ایران بامداد یکشنبه ۱۰ تیر فهرست ۱۴۸۲ شرکت دریافت‌کننده #ارز_دولتی را منتشر کرد. این شرکت‌ها با دریافت #دلار_۴۲۰۰_تومانی به واردات کالا به ایران دست زده‌اند. بانک مرکزی در بیانیه خود هدف از این کار را «شفاف‌سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات» خواند و توضیح داد که «این گزارش به درخواست وزارت #صمت (صنعت، معدن و تجارت) برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است». حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ششم تیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کند. محمد شریعتمداری، وزیر صنعت اما شنبه ۹ تیر گفت که نمی‌توان نام سفارش‌دهندگان ارز دولتی را منتشر کرد و این کار به معنای «رفتن به جنگ با بخش خصوصی» است. این اظهارات او با واکنش‌های گسترده‌ای رویارو شد. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که پیشتر نام شرکت‌های بزرگ واردکننده موبایل و دریافت‌کننده ارز دولتی را منتشر کرده بود، در توئیتی کنایه‌آمیز گفت که «بخش خصوصی پاک‌دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد». حساب توئیتری حسن روحانی این توئیت را «لایک» کرد و نهایتاً بانک مرکزی پس از نیمه‌شب شنبه این فهرست را منتشر کرد.

ورود #آب_تصفیه‌نشده به شبکه مصرف علت مسمومیت دستکم ۲۱۰ ساکن دهستان ابوالفارس #خوزستان

شکرالله سلمان زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان درباره مسمویت اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز می‌گوید ورود آب خام به شبکه مصرف و استفاده از آب چشمه علت قطعی این مسمومیت بود. به گفته رئیس بهداشت خوزستان «مردم و اهالی دهستان یاد شده ۲۰ ساعت قطعی آب داشته اند به همین دلیل از آب چشمه استفاده کرده ضمن اینکه بعد از وصل شدن آب شبکه چندین ساعت کلرزنی انجام نشده است». دهستان ابوالفارس در ۷۰ کیلومتر شهر اهواز قرار دارد. مردم استان‌های خوزستان و بوشهر در سال اخیر بارها نسبت به کیفیت بد آب، بی‌آبی و خشکسالی اعتراض کرده‌اند. اعتراض‌های مردم خرمشهر و آبادان هم به شوری آب ادامه یافته است.