ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#بیژن_زنگنه، وزیر #نفت: ایران آماده #مذاکره_با_آمریکا نیست. دولت ترامپ تحریم نفتی را بردارد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران که برای شرکت در اجلاس اوپک به وین رفته است، در گفت‌وگو با شبکه «سی ان بی سی» گفت: ایران آماده مذاکره با آمریکا نیست. زنگنه اعلام کرد که فضا هنگامی تغییر می‌کند که ایالات متحده از تحریم نفتی ایران صرف‌نظر کند: «اگر دولت ترامپ می‌خواهد فضا بین دو کشور تغییر کند، باید ابتدا همه تحریم‌هایی که بر صنعت نفت و سایر بخش‌ها اعمال کرده‌ را لغو کند. سپس آمریکا تغییر قابل توجه در فضا را خواهد دید و ما می‌توانیم کارهای زیادی بکنیم.» ایالات متحده آمریکا خواهان توافق تازه‌ای است که علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران، نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه و برنامه موشکی سپاه را محدود کند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی این موضوعات را جزو «مسائل ناموسی انقلاب» دانسته و مذاکره درباره آن‌ها را منع کرده است. خبرگزاری رویترز گزارش داده که تولید نفت خام در ایران به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. زنگنه در ادامه گفت‌وگو با شبکه «سی ان بی سی» گفت: «بازار نفت نباید به ابزاری برای استفاده علیه برخی کشورها و محدود کردن صادرات نفتشان تبدیل شود. نفت، نفت است.»

رویترز: اعضای #اوپک با تمدید کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر موافقت کردند

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت اعضای اوپک با تمدید توافق کاهش تولید تا مارس / فروردین ۲۰۲۰ موافقت کردند. صد و هفتادمین اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو اوپک به همراه کشورهای عمده تولیدکننده نفت که عضو این سازمان نیستد دوشنبه یکم ژوئیه/ ۱۰ تیر در وین اتریش آغاز شد. اعضای اوپک و کشورهای عمده تولیدکننده غیر عضو اواخر سال گذشته میلادی تصمیم گرفتند برای افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی روزانه یک میلیون دویست هزار بشکه از تولید خود بکاهند. رویترز نوشته است تصمیم اوپک ممکن است سبب نارضایتی رئیس جمهوری آمریکا شود. ترامپ از عربستان سعودی خواسته بود در ازای دریافت حمایت نظامی از آمریکا، نفت بیشتری برای کاهش قیمت‌ها تولید کند. به گزارش رویترز صدور نفت خام در ایران به دلیل تحریم‌های نفتی آمریکا به ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. قیمت سبد نفتی اوپک روز جمعه، ۶۵ دلار و ۶۱ سنت برای هر بشکه تثبیت شد، باید دید قیمت نفت پس از این نشست به چه رقمی می‌رسد.

ابراز نگرانی #بریتانیا از #نقض_برجام با افزایش ذخایر #اورانیوم_غنی‌_شده ایران

پس از آن‌که ظهر دوشنبه ۱۰ تیر / یکم ژوئیه ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را به بیش از ۳۰۰ کیلوگرم رسانده است، جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا «نگرانی عمیق» خود را از نقض برجام توسط ایران ابراز داشت. هانت در همین حال بر ادامه پایبندی بریتانیا به توافق هسته‌ای تأکید کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت: «عمیقاً نگران اعلام ایران مبنی بر نقض تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای هستم. بریتانیا همچنان متعهد به انجام توافق و استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های منطقه است. من از ایران می‌خواهم که از مراحل بعدی کاهش تعهدات خود به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) جلوگیری کند و دوباره به پذیرش آن بازگردد.» خبرگزاری فارس دوشنبه ۱۰ تیر به‌نقل از یک منبع آگاه که نام او فاش نشد اعلام کرد که امروز (دوشنبه) بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از توزین روز چهارشنبه هفته گذشته، بار دیگر وزن ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳،۶۷ درصد ایران را اندازه‌گیری کردند و ذخایر ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. در برجام حد مجاز ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۲۰۲,۸ کیلوگرم و سقف ذخیره آب سنگین ۱۴۳ تن تعیین شده است. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران ساعاتی بعد این خبر را تأیید کرد و پس از او نیز یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رویترز گفت: «یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس به شورای حکام اطلاع داد که آژانس تأیید کرده میزان کل اورانیوم ذخیره شده ایران یکم ژوئیه از حد مجاز فراتر رقته است.»

خبرگزاری فارس: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد

خبرگزاری فارس دوشنبه ۱۰ تیر به‌نقل از یک منبع آگاه که نام او منتشر نشده است اعلام کرد که امروز (دوشنبه) بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از توزین روز چهارشنبه هفته گذشته، بار دیگر وزن ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳،۶۷ درصد ایران را اندازه‌گیری کردند و ذخایر ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. در برجام حد مجاز ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۲۰۲,۸ کیلوگرم و سقف ذخیره آب سنگین ۱۴۳ تن تعیین شده است. خبرگزاری تسنیم نیز روز دوشنبه به‌نقل از «منابع آگاه» نوشته است: «با توجه به عدم تامین شروط ایران و بسیار ناکافی بودن موضوع اینستکس ایران قطعاً گام دوم را در زمان تعیین شده که احتمال بسیار زیاد ۱۶ تیر است عملیاتی خواهد کرد». بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ۲۷ خردادماه گذشته گفته بود: «از امروز به مدت ۱۰ روز (۲۷ ژوئن/ ششم تیر) ما از سقف ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی‌شده ۳،۶۷ عبور خواهیم کرد و نه تنها عبور خواهیم کرد، بلکه افزایش تولید به شدت بالا خواهد رفت و بعد از عبور از ۳۰۰ کیلو، سرعت افزایش اورانیوم غنی‌شده با غنای ۳،۶۷ را بیشتر خواهیم کرد.» شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد جمهوری اسلامی به مدت ۶۰ روز محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین را رعایت نمی‌کند، مگر آن‌که کشورهای عضو برجام به تعهدات بانکی و نفتی خود عمل کنند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۵ تیر / ۲۶ ژوئن، یک روز قبل از پایان مهلت ایران به اتحادیه اروپا برای اجرای تعهداتش در برجام، اعلام کرد که سازوکار مالی با ایران (اینستکس) آماده است. براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۰ خرداد / ۳۱ مه، میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در بهمن‌ماه ۱۶۳,۸ کیلوگرم بود که تا ۳۰ اردیبهشت امسال به ۱۷۴,۱ کیلوگرم رسیده است. یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه ۲۰ خرداد / ۱۰ ژوئن درباره احتمال افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده ایران از زمان آخرین گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «بله. نرخ تولید [اورانیوم غنی‌شده ایران] رو به افزایش است.»

دو #کارگر در آتش‌سوزی یک واحد پالایشگاهی در #کرمانشاه کشته و زخمی شدند

آتش‌سوزی در واحد فرآوری مشتقات نفتی در #کرمانشاه جان یک کارگر را گرفت و یک کارگر را مصدوم کرد. بامداد دوشنبه ۱۰ تیر یک واحد پالایشگاهی میعانات گازی در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد. جلیل بالایی مدیر بحران استانداری کرمانشاه در توضیح علت و چگونگی آتش‌سوزی گفته است که آتش‌سوزی احتمالاً در اثر عمل نکردن «ارت» [کابل زمین]‌ برق متصل به مخازن رخ داده که منجر به انباشت گاز و انفجار شده است. در ایران حوادث کار به دلیل عدم رعایت شرایط ایمنی نرخ بالایی دارد.

#هنگ‌_کنگ : تلاش معترضان برای حمله به ساختمان‌های دولتی

در هنگ‌کنگ به‌مناسبت بیست‌ودومین سالگرد الحاق هنگ‌کنگ، مستعمره سابق بریتانیا به چین دوشنبه ۱۰ تیر / یکم ژوئیه هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراضی تلاش کردند که به ساختمان‌های دولتی حمله کنند. بنا به‌گزارش‌های منتشرشده، آن‌ها پنجره‌های ساختمان‌ها را شکستند تا بتوانند وارد آن‌ها شوند. مأموران پلیس با باطوم و اسپری فلفل به مقابله با تظاهرکنندگان که قصد داشتند منطقه دولتی را مسدود کنند، برآمدند. در روزهای اخیر هنگ‌کنگ شاهد اعتراضات گسترده‌ای علیه لایحه استرداد بود. این لایحه به رئیس‌اجرایی هنگ‌کنگ اجازه می‌دهد که متهمان را به کشورهایی بفرستد که منطقه ویژه هنگ‌کنگ با آن‌ها هیچ گونه توافق رسمی استرداد برای محاکمه ندارد. این به معنای آن است که ساکنان هنگ‌کنگ شامل افراد با ملیت چینی یا هر ملیت دیگری که در آن‌جا زندگی می‌کنند ممکن است برای محاکمه به چین فرستاده شوند. بسیاری از این واهمه دارند که با دادن اختیار استرداد به دولت حاکمیت قانون نقض شود. با ادامه مخالفت‌ها، دولت اجرای این طرح را به حال تعلیق درآورد. با این حال، معترضان تعلیق این طرح را کافی ندانستند و خواستار کناره‌گیری کری لم، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ شدند.