ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست #سلحشوری برای اعمال «رافت اسلامی» در مورد زنان بازداشت شده

یک عضو فراکسیون زنان مجلس از احکام صادر شده برای برخی بازداشتی‌های اخیر انتقاد کرد و از دستگاه‌های مرتبط خواست در مقابل آنها «رافت اسلامی» نشان دهند. پروانه سلحشوری در جلسه علنی یکشنبه ۱۰ شهریور مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، با یادآوری اصل ۲۷ قانون اساسی، به بازداشت‌شدگان روز کارگر اشاره کرد و ضمن انتقاد از میزان حکم‌های صادر شده برای #مرضیه_امیری، #عاطفه_رنگریز و #نوشین_جعفری، مقایسه این احکام با احکام اختلاس‌گران را تاسف‌انگیز دانست. مرضیه امیری به ۱۰ سال نیم زندان و عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و نیم زندان محکوم شده‌اند و نوشین جعفری زیر فشار بازجویی است. سلحشوری همچنین گفت وقتی #ابراهیم_رئیسی برای ریاست دستگاه قضا آمد «حرف‌هایش در دل مردم یادآور عدالت و دادخواهی بود، اما وااسفا که دوباره شاهد تکرار احکامی هستیم که روسای پیشین قوه قضاییه بر آن تاکید داشتند.»

از ابتدای مهر قبض کاغذی برق در ایران توزیع نخواهد شد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر گفته #قبض_کاغذی_برق در ۱۲ استان کشور حذف شده و از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تاکنون اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون مشترک برای حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شده است. به گزارش ایسنا، هادی مدقق، با اشاره به این‌که تاکنون اطلاعات حدود ۸۴ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است، گفته: «بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، یزد، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، اصفهان، کردستان، زنجان و خراسان‌شمالی بیش از ۹۰ درصد مشترکان اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و قبوض کاغذی در این مناطق به طور کامل حذف شده است.» او همچنین گفته بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مشترکان در استان‌های خوزستان، سمنان، گلستان، مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به این طرح پیوسته‌اند و این میزان در استان‌های ایلام، کرمانشاه، مرکزی و کلانشهر مشهد ۵۰ تا ۷۰ درصد است. اساس این خبر، از ابتدای مهر هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد و مشترکان باقی‌مانده در سراسر کشور می‌توانند تا نیمه شهریور با ثبت شناسه قبض خود در سامانه مربوطه از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. مدقق گفته حذف قبوض کاغذی برق مانع از قطع ۱۲ هزار درخت در سال می‌شود و مقرر شده تا از محل کاغذی که در این راستا صرفه‌جویی می‌شود، برای ۱۰۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم وسایل آموزشی تامین شود.

#تیراندازی در ادسا و میدلند #تگزاس: پنج نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند

دست کم پنج نفر به‌دنبال تیراندازی یک مرد مسلح در ایالت تگزاس کشته شده و ۲۱ نفر از جمله سه افسر پلیس زخمی شدند. طبق اعلام پلیس محلی شهر ادسای تگزاس، فرد مهاجم پس از ربودن یک خودروی اداره پست در یک ایستگاه بازرسی متوقف شده و به سمت مردم و نیروهای پلیس آتش‌ گشوده است. مهاجم مسلح که مردی سفید پوست و حدودا سی و چندساله معرفی شده، پس از تعقیب و گریز در شهر میدلند با گلوله پلیس کشته شده‌ است. مسئولان محلی او را مردی سفیدپوست و حدود ۳۵ ساله معرفی کرده‌اند. چهارهفته پیش در همین ایالت در شهر ال‌پاسو مرد مسلحی جان ۲۲ نفر را گرفت و ۲۴ نفر را زخمی کرد. براساس اعلام «آرشیو خشونت مسلحانه»، سازمان غیر دولتی ناظر که موارد تیراندازی‌های مسلحانه را ثبت می‌کند، از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۲۸۰ مورد تیراندازی در آمریکا اتفاق افتاده است. در جریان این تیراندازی‌ها ۶۰۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۳۵۶ نفر مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور: کمک‌ داوطلبان نامزدی در #انتخابات_مجلس حتی به خیریه‌ها و اماکن مذهبی جرم تلقی خواهد شد

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور کمک‌های نقدی و غیر نقدی داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس پیش‌رو را بعد از ثبت‌نام، جرم اعلام کرد. او درباره این جرم‌انگاری توضیح داد: «اقدام برای خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رای، توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت کننده جنبه انتفاعی داشته باشد و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی، هیات‌ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم انگاری شده است که در قوانین قبلی با این صراحت نبوده است.» موارد اشاره شده در اصلاحیه قانون انتخابات (مصوب خرداد ۹۵) به قوانین انتخاباتی اضافه شده است که بر مبنای آن «خرید و فروش رای، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و توزیع اقلام و لوازم توسط داوطلبان انتخابات مجلس جرم بوده و در مرحله رسیدگی به صلاحیت ها مدنظر قرار می گیرد.» به گفته سخنگوی وزارت کشور این اصلاحیه برای اولین بار در انتخابات مجلس اسفند ۹۸ اعمال خواهد شد.

ایران از #پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه‌زن کیان رونمایی کرد

همزمان با دهم شهریور، روز نیروی پدافند هوایی ارتش، پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه‌زن کیان با حضور علیرضا صباحی فرد، فرمانده این نیرو رونمایی شد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم رونمایی از #پهپاد_کیان گفت: «پهپاد رزمی و پدافندی کیان در دو نوع و با توانایی سرعت بالا برای ماموریت‌های رهگیری و شناسایی و مداومت پروازی بالا برای انجام ماموریت‌های نقطه زنی طراحی شده است.» او گفته: «پهپاد پیشرفته کیان با توسعه توانمندی پهپادی ظرفیت پدافند هواپایه را در نیروی پدافند هوایی ارتقا می‌دهد.» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین گفته این پرنده پیشرفته با دستور و حمایت فرمانده کل ارتش «توسط متخصصین جوان یگان پهپاد نیروی پدافند هوایی ارتش» در زمان تقریبی یک‌ سال طراحی، تولید و آزمایش عملیاتی شده است. به گفته صباحی فرد این پرنده بدون سرنشین قادر است با مداومت پروازی بسیار بالا، اهدافی بسیار دورتر از مرزهای کشور را هدف قرار داده و پدافند را از خاک دشمن انجام دهد.

نامه ۲۵ خبرنگار به دولت در اعتراض به رفتار #سازمان _حفاظت_محیط‌زیست با خبرنگاران

۲۵ نفر از خبرنگاران حوزه #محیط_زیست با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت حسن روحانی، به عملکرد #سازمان_حفاظت_محیط‌زیست اعتراض کردند و خواستار «عذرخواهی و تغییر رویکرد خطرناک این سازمان به ویژه در قبال #خبرنگاران» شدند. در نامه این خبرنگاران خطاب به علی ربیعی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، به ویژه در حوزه روابط عمومی و ارتباط با رسانه، به شدت انتقاد شده است. دخالت روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در تعیین خبرنگاران و همچنین حذف برخی خبرنگاران از گروه‌های اطلاع‌رسانی از مواردی است که در این نامه به آن اشاره شده است. روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا چند خبرنگار مطرح این حوزه را از گروه مجازی اطلاع‌رسانی برنامه‌های سازمان حذف کرده و در پاسخ به اعتراض‌ها خبرنگاران منتقد را «اپوزیسیون» و«ضد نظام و دولت» خوانده است. نویسندگان این نامه، «رفتارهای اخیر روابط عمومی سازمان حفاظ محیط زیست، را بی‌تدبیرانه و در تضاد با اصول ابتدایی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خوانده‌اند» که «برای هیچ دولتی شایسته نیست»، تاکید کردند که «مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست تعمدا برخی خبرنگاران با سابقه حوزه محیط زیست را از دعوت به نشست‌ها و سفرهای خبری این سازمان حذف کرده و حتی انجام مصاحبه با مدیران ارشد این سازمان را طی تماس تلفنی با برخی مدیران رسانه‌ها، منوط به تغییر خبرنگار حوزه محیط زیست آن رسانه عنوان کرده است.»