ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انسیه خزعلی به سمت معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ) منصوب شد

ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ) رئیس‌جمهوری کنونی ایران با حکمی انسیه خزعلی را به سمت ‌معاون خود در امور زنان و خانواده منصوب کرد. انسیه خزعلی یکی از ۹ فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری است که در سال ۹۴ درگذشت. او ۵۸ سال سن و تحصیلات حوزوی دارد و متولد قم است. ریاست دانشگاه الزهرا و ریاست پردیس دانشگاه رضوی از جمله سوابق مدیریتی او است. خزعلی از زنان محافظه‌کاری است که در دوران ریاستش بر دانشگاه الزهرا برخی از دانشجویان منتقد از جمله آتنا فرقدانی، از این دانشگاه اخراج شدند. او همچنین از طرفداران ازدواج زودهنگام دختران است و در گفت‌وگویی در خردادماه ۱۳۹۶ با بیان این‌که هنگام ازدواج ۱۶ سال سن داشت، گفت: «به شیوه خودمان سعی کردم فرزندانم زود ازدواج کنند.»

کارگران ‌پروژه‌ای شرکت ODCC شاغل در پالایشگاه اصفهان اعتصاب را از سر گرفتند

کارگران ‌پروژه‌ای شرکت طراحی و ساختمان نفت (ODCC) شاغل در پالایشگاه اصفهان که با وعده پذیرش خواست‌هایشان به اعتصاب خود پایان داده بودند، در پی عدم اجرای وعده‌های پیمانکار مبنی بر افزایش دستمزد و ۱۰ روز مرخصی در ماه، روز سه شنبه ۹ شهریور اعتصاب را از سر گرفتند. کلیپی از کارگران اعتصابی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن ضمن اعلام آغاز اعتصاب گفته می‌شود فقط وعده دادند و کارگران را به سر کار کشاندند اما هیچ تغییری صورت نگرفته است. اعتصاب فراگیر کارگران پیمانی نفت که از ۲۹ خرداد آغاز شده و به بیش از ۱۰۰ مرکز گسترش یافت هنوز ادامه دارد. در این میان برخی پیمانکاران مطالبات کارگران و در وجه عمده افزایش دستمزد و ۱۰ روز مرخصی ماهانه را پذیرفتند و کارگران با وعده عملی شدن مطالباتشان به سر کار بازگشتند. اما در برخی شرکت‌ها کارگران پس از بازگشت به کار با این مسأله مواجه شدند که هدف پیمانکاران بازگرداندن کارگران به سر کار بوده و قرار نیست به مطالبات آن‌ها پاسخ داده شود.

محبوبه فرحزادی معلم بازنشسته به دادگاه احضار شد

محبوبه فرحزادی معلم بازنشسته آموزش و پرورش که در خرداد ماه با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود، برای بازپرسی به دادسرای اوین احضار شد. محبوبه فرحزادی ۸ خرداد توسط پلیس امنیت در خانه‌اش دستگیر شده و پس از بازجویی با قرار وثیقه آزاد شده بود. اتحادیه آزاد کارگران ایران نوشته است احضاریه از سوی شعبه ۷ بازپرسی دادسرای شهید مقدس اوین صادر شده و مطابق آن محبوبه فرحزادی بایست ۱۳ شهریور به این مرکز مراجعه کند. با گسترش اعتراض بازنشستگان به وضعیت معیشتی و عدم برخورداری از امکانات درمانی، حکومت می‌کوشد از طریق ارعاب و دستگیری فعالان، بازنشستگان را از ادامه اعتراض بازدارد.

امیرعباس آزرم‌وند روزنامه‌نگار اقتصادی در خانه‌اش بازداشت شد

ماموران اطلاعاتی و امنیتی صبح روز چهارشنبه ۱۰ شهریور با مراجعه به منزل امیرعباس آزرم‌وند روزنامه نگار اقتصادی او را به اتهام تبلیغ علیه نظام دستگیر کردند. ماموران وسایل شخصی و کتاب‌های او را نیز به همراه برده‌اند. کانال تلگرامی روزنامه نگاران مستقل ایران نوشته است امیرعباس آزرم‌وند در رسانه‌های خبرآنلاین، و روزنامه‌های اعتماد، تعادل و صمت شاغل بوده است.

اسرائیل محدودیت‌ها علیه نوار غزه را کاهش داد

دولت اسرائیل اعلام کرد که از امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور / یکم سپتامبر محدویت‌های اعمال‌شده علیه نوار غزه برداشته می‌شوند و منطقه ماهیگیری به ۱۵ مایل دریایی افزایش می‌یابد. همچنین گذرگاه «کرم ابو سالم» برای واردات کالا و تجهیزات به غزه به‌طور کامل بازگشایی شد و سهمیه آب نوار غزه نیز پنج میلیون مترمکعب افزایش یافت. عبور تجار غزه از گذرگاه «بیت حانون» نیز به تعداد پنج هزار نفر بیشتر شد و در مجموع به هفت هزار نفر رسید. مجوز عبور تاجران از این گذرگاه تنها در صورتی صادر خواهد شد که این افراد واکسن کرونا دریافت کرده‌ یا پس از ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ بهبود یافته‌ باشند. ظاهراً هدف از این تصمیم‌ها آرام کردن وضعیت در نوار ساحلی است. به‌تازگی باز هم تظاهرات خشونت‌آمیز در حصار مرزی برگزار شد و چند کشته و زخمی بر جای گذاشت. اسرائیل پس از جنگ‌ ۱۲ ‌روزه در ماه مه گذشته (اردیبهشت) با حماس، محدودیت‌های جدیدی علیه نوار غزه اعمال کرد. این جنگ با میانجی‌گری مصر پایان یافت. در این درگیری‌های نظامی بیش از ۲۳۰ غیرنظامی فلسطینی و ۱۲ اسرائیلی کشته شدند.

دادستان یاسوج: یک نفر به‌‌دلیل آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی بازداشت شد

علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، از بازداشت یک نفر در این شهرستان به‌دلیل آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی خبر داد. او گفت: «پس از انتشار فیلم آتش زدن تندیس قاسم سلیمانی در فضای مجازی، نیروهای امنیتی شناسایی عامل این اقدام را در دستور کار خود قرار دادند و پس از سپری شدن سیر مراحل تحقیق در اداره کل اطلاعات استان، عامل این اقدام شناسایی و بازداشت شد.» دادستان یاسوج بدون آن‌که هویت این فرد و محل بازداشت او را مشخص کند، افزود: «متهم پس از بازجویی و اقرار صریح به این موضوع، روانه زندان شد.» مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس که در عراق به‌دست نیروهای آمریکایی ترور شد، ۱۳ دی ۱۳۹۹ با شرکت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و فرمانده سپاه یاسوج در بلوار عدل این شهرستان رونمایی شد. در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از آتش زدن مجسمه سلیمانی منتشر شده است به جز شعله‌های آتش در تاریکی شب فردی دیده نمی‌شود.

سپاه پاسداران در کردستان مدعی شد که یک گروه مسلح را در سروآباد کردستان منهدم کرده است

روابط‌عمومی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اعلام کرد که پنج‌شنبه گذشته، ۴ شهریور پاسداران مرزدار در منطقه سروآباد، واقع در کردستان و مرز عراق، با یک گروه مسلح درگیر شدند. بر اساس اطلاعیه سپاه بیت‌المقدس در این درگیری گروه مسلح «متلاشی و مقادیری سلاح و مهمات از آنان کشف و ضبط شد». سپاه پاسداران شاخه کردستان افزوده است که این گروه مسلح «تروریست»هایی بودند که به قصد خرابکاری از مرز اقلیم کردستان عراق وارد خاک ایران شده بودند. جزئیات این درگیری و این‌که چرا پس از گذشت شش روز این خبر منتشر می‌شود روشن نیست. به‌تازگی در ۱۶ مرداد / ۷ اوت، موسی باباخانی، عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان (حدک) در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق ربوده و سپس ترور شد. حزب دمکرات عاملان را «نیروهای امنیتی ایران» خواند.