ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه #نوبل پزشکی ۲۰۱۸ به دو دانشمند آمریکایی و ژاپنی به‌خاطر تحقیقاتشان درباره سرطان رسید

آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز دوشنبه یکم اکتبر / ۹ مهر در استکهلم نوبل امسال جایزه پزشکی خود را به جیمز پی آلیسون و تاسوکو دو دانشمند آمریکایی و ژاپنی داد. این دو دانشمند به‌خاطر توسعه درمان‌های خاص سرطانی نوبل پزشکی را دریافت کردند. آن‌ها نشان داده‌اند که چگونه توانایی‌های موجود در سلول‌های ایمنی بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی تحریک می‌شود. کشف آن‌ها نقطه عطفی در مبارزه با سرطان محسوب می‌شود. سال گذشته جایزه نوبل پزشکی به سه دانشمند آمریکایی به نام‌های جفری سی. هال، مایکل روزباش و مایکل دابلیو یانگ رسید. این سه نفر نشان داده بودند که چگونه گیاهان، حیوانات و انسان ریتم بیولوژیکی خود را نسبت به تغییر و تحولات زمین تنظیم می‌کنند. #نوبل_پزشکی ۲۰۱۸ در حالی اهدا شد که یک دادگاه سوئدی ژان کلود آرنالت، همسر فرانسوی کاترین فروستنسون، عضو آکادمی نوبل را به جرم تجاوز به دو سال حبس محکوم کرد. او در مرکز رسوایی جایزه #نوبل_ادبیات قرار دارد. به دلیل این امر، هفت عضو آکادمی را ترک کردند و جایزه نوبل ادبیات امسال اهدا نخواهد شد.

دادستان #بوشهر از بازداشت دو راننده اعتصابی کامیون به اتهام اخلال در روند حمل و نقل بار خبر داد

اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد. علی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اعلام کرده که دو نفر از کامیون‌داران شهرستان کنگان بازداشت شده‌اند. این مقام قضایی می‌گوید بازداشت‌شدگان «اقدام به ایجاد اخلال در روند حمل‌ و نقل بار، تهدید رانندگان و تخریب وسایل نقلیه و سنگ‌پراکنی» کرده بودند. دادستان بوشهر به خبرگزاری میزان گفته است: «مجازات سنگینی در انتظار معترضان به وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی است که در این راستا در صورت هرگونه تعرضی به وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی اعم از سنگ‌پرانی، تخریب و یا توقیف، تهدید و یا ایجاد مزاحمت برای رانندگان به اشد وجه برخورد لازم قانونی می‌گیرد.»

#استاندار_کرمانشاه سقوط موشک‌های #سپاه در #کرمانشاه را تکذیب کرد

در شبکه‌های اجتماعی این شایعه منتشر شده که برخی از موشک‌های سپاه پاسداران در کرمانشاه سقوط کرده و سبب وقوع آتش‌سوزی‌هایی در این منطقه شده است. هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی این ادعا را تکذیب کرده است. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دوشنبه ۹ مهر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حمله تروریستی ۳۱ شهریور به رژه نظامی در اهواز که سرانجام گروه دولت اسلامی مسئولیت آن را به عهده گرفته بود به شرق فرات حمله موشکی کرد. سپاه می‌گوید شمار زیادی از تروریست‌های «تکفیری» کشته شده‌اند.

مأموران امنیتی #ابراهیم_اسکافی، فعال دانشجویی را در #کرمانشاه بازداشت کرده‌اند. اطلاعی از او در دست نیست

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داده که نیروهای امنیتی ۷ مهر ابراهیم اسکافی، فعال دانشجویی، روزنامه‌نگار و نماینده‌ سابق مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم را در کرمانشاه بازداشت کرده‌اند. با وجود آنکه دو روز از بازداشت این فعال دانشجویی می‌گذرد، از او اطلاعی در دست نیست. ابراهیم اسکافی دانشجوی دکترای زبان‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

طرح دولتی حریم رودخانه «مند» در استان #بوشهر ۱۴ روستای منطقه را نابود می‌کند

ناصر مظفری از کشاورزان شهرستان کاکی استان #بوشهر می‌گوید دولت برای رودخانه «مند» این استان حریم ۸ کیلومتری تعیین کرده و این اقدام ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های مردم در مسیر رودخانه را جزو #حریم_رودخانه قرار می‌دهد و ۱۴ روستای منطقه را نابود می‌کند. به‌گفته بهمن بهمنی، نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان دشتی استان بوشهر، حریم رودخانه‌هایی که آب شیرین می‌شود ۱۵۰ متر باید باشد نه ۸ کیلومتر. بهانه دولت برای این اقدام جلوگیری از آسیب رساندن سیل است در حالی‌که مظفری می‌گوید تنها یک سیل در سال ۱۳۶۵ آمد که باعث خسارت اندکی به زمین‌های کشاورزی شد و دیگر سیلی در این منطقه نیامده است که به خاطر آن مردم را از زندگی محروم کنند. ناصر مظفری افزود: «حدود سه قرن است که پدران ما این‌جا زندگی می‌کنند و تاکنون هیچ صدمه‌ای از طغیان رودخانه به زمین‌های‌شان نرسیده است.» رودخانه «مند» رودخانه دائمی و با طول ۶۸۵ کیلومتر پنجمین رودخانه ایران در شهرستان‌های دشتی، جم و دیر در استان بوشهر است که از رودخانه‌های استان فارس سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه پس از طی مسیری طولانی و عبور از دهستان‌ها و شهرستان‌های بسیار و مخلوط شدن ریزابه‌ها و رودخانه‌های فراوان سرانجام در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی خورموج و پس از گذشتن از روستاهایی همچون، شعری، کُرکی، مسیله، هلالی منصور، باغ رئیس عالی و سایر روستاهای حومه کاکی و بردخون، در خور زیارت به خلیج فارس می‌ریزد.

#بانک_مرکزی شرایط دریافت #ارز_دولتی را تغییر داد: اکنون وزارتخانه‌های صنعت، کشاورزی و بهداشت مرجع تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز برای ارز دولتی‌اند

بانک مرکزی ایران دوشنبه ۹ مهر اعلام کرد که شرایط دریافت ارز دولتی تغییر کرده است. بر این اساس دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار ادارات مسئول دو وزارتخانه کشاورزی و بهداشت به عنوان مرجع تصمیم‌گیری درباره بررسی و صدور مجوز برای تخصیص ارز دولتی فعالیت می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بانک مرکزی تنها تأمین‌کننده ارز کالاهای گروه اول (کالاهای اساسی و دارو ) است و هیچ دخالتی درباره اینکه ارز موجود در اختیار کدام واردکننده قرار بگیرد نداشته و صرفاً بر اساس تایید وزارت صمت (مندرج در ثبت سفارش صادره ) اقدام می کند.

در #آلمان گروهی دیگر از #پناهجویان_افغانستانی‌ به کشورشان بازگردانده می‌شوند

به‌رغم بدتر شدن اوضاع امنیتی #افغانستان سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر بار دیگر گروهی از #پناهجویان_افغانستانی از #آلمان به کابل مسترد خواهند شد. یک سخنگوی دولت در کابل گفت صبح چهارشنبه هواپیمای حامل پناهجویان افغانستانی در کابل فرود خواهد آمد. شورای پناهندگی ایالت بایرن آلمان گفته است که این هواپیما از فرودگاه مونیخ پرواز خواهد کرد. دو هفته پیش ۲۲ پناهجوی افغانستانی به کابل بازگردانده شدند. این شانزدهمین استرداد پناهجویان افغانستانی از ماه دسامبر ۲۰۱۶ تاکنون از آلمان بود. در آلمان بازگرداندن پناهجویان افغانستانی با توجه به وضعیت امنیتی این کشور موضوع مناقشه‌برانگیزی بوده است. دو هفته پیش در حملات طالبان به چند ولایت بیش از ۶۰ نفر کشته شدند.

مجلس با حمایت از #حمله_موشکی_سپاه به شرق #فرات اعلام کرد که انتقام حمله به #اهواز گرفته شد. #محسن_رضایی می‌گوید #گوشمالی_اصلی در راه است

حسین نقوی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رسانه‌های نزدیک به سپاه با اشاره به حمله موشکی بامداد ۹ مهر به مقرر داعش در بوکمال گفته است با این اقدام سپاه از حمله ترریست‌ها به رژه نظامی در اهواز انتقام گرفته‌اند. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اما با انتشار پیامی در توئیتر نوشته که حمله موشکی بامداد امروز فقط «تلنگری» بود و گوشمالی اصلی در راه است. گوشمالی سخت. تعبیر «گوشمالی سخت» را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به کار برده بود. نقوی اعلام کرده که مجلس شورای اسلامی، حمله موشکی سپاه به بوکمال در شرق فرات را تأیید و از این حمله حمایت می‌کند

#کره_جنوبی برچیدن میدان‌های مین مرزی خود با #کره_شمالی را آغاز کرد

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که سئول و پیونگ‌یانگ کار جمع‌آوری مین‌های کار گذاشته شده در دو منطقه در مرز مشترک خود در شبه‌جزیره کره را آغاز کرده‌اند. وزارت دفاع کره شمالی هنوز این خبر را تأیید نکرده است. مقامات کره جنوبی خاطر نشان کرده‌اند که این کار در آستانه برگزاری نشست بعدی سران دو کره و در چارچوب توافق فی‌مابین در اجلاس ماه گذشته سران دو کشور صورت می‌گیرد.

برای #دانشجویان_تراجنسیتی دبیرخانه‌ای در #دانشگاه_تهران تأسیس شد

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت در سازمان امور دانشجویان از راه‌اندازی دبیرخانه‌ای برای دانشجویان تراجنسیتی در دانشگاه تهران خبر داد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوره السادات صادقی گفته است: «دانشجویان متقاضی در سراسر کشور می‌توانند از طریق مراکز مشاوره با این دبیرخانه ارتباط برقرار کرده و مسائل خود را مطرح کنند. مسائل و دغدغه‌های دانشجویان تراجنسیتی در صورت تایید پزشک از طریق این دبیرخانه قابل پیگیری است.»

کمیسیون عالی انتخابات در #اقلیم_کردستان #عراق نرخ مشارکت در #انتخابات_پارلمانی_اقلیم را ۵۷ درصد اعلام کرد

کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق نرخ مشارکت در انتخابات پارلمانی اقلیم را ۵۷ درصد اعلام کرد. بر اساس این آمار بیشترین میزان مشارکت در شهر دهوک با ۶۱ درصد بوده و سلیمانیه با ۵۱ درصد در رده کمترین میزان مشارکت قرار دارد. این کمیسیون تعداد واجدین رأی را نزدیک به سه میلیون نفر اعلام کرده بود. کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق پس از پایان رأی‌گیری شمارش دستی آرا را در تمامی شهر‌ها آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود، دوشنبه ۹ مهر/ یکم اکتبر نتایج نهایی انتخابات اعلام گردد. در این انتخابات ۷۲۲ کاندید از ۲۹ جریان سیاسی برای به دست آوردن ۱۱۱ کرسی پارلمان اقلیم کردستان عراق با همدیگر به رقابت پرداختند. احزاب کرد عراق یکدیگر را به دخالت در انتخابات متهم می‌کنند.

از اطراف #ورزشگاه_تختی #اهواز صدای انفجار شنیده شد. آتش‌نشانی اعلام کرد که نشت گاز سبب انفجار شده

بامداد دوشنبه ۹ مهر از اطراف ورزشگاه تختی اهواز صدای انفجار شنیده شد. نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. سازمان آتش نشانی اهواز اعلام کرد که انفجار در یک انبار متعلق به مجموعه ورزشی تختی اهواز رخ داده و علت آن نشت گاز بوده است. این حادثه تلفات جانی نداشت