ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر خارجه کره شمالی: دور چهارم مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چو سان هوی معاون وزیر خارجه کره شمالی سه‌شنبه ۹ مهر/یکم اکتبر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی و آمریکا در تاریخ ۴ اکتبر /۱۲ مهر مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را از سر می‌گیرند. مکان برگزاری این مذاکرات هنوز مشخص نشده است. دور نخست مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور و دور دوم مذاکرات ترامپ با کیم در هانوی، پایتخت ویتنام بی‌نتیجه به پایان رسید. رهبران دو کشور برای سومین بار در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به سبب رزمایش‌ نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی و همچنین پرتاب موشک‌های برد کوتاه پیونگ یانگ در واکنش به این رزمایش‌ها مذاکرات متوقف ماند. کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز گذشته در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد لازم است آمریکا محتوای بیانیه مشترک سنگاپور را به طور کامل اجرای کرده و از اجرای سیاست خصمانه علیه پیونگ‌یانگ دست بردارد.

گروه‌های #حشد_شعبی: به زودی انتقام حملات به خاک #عراق را از #اسرائیل می‌گیریم

نخست‌وزیر عراق اعلام کرده است که حملات مکرر در هفته‌های گذشته به مقرهای حشد شعبی در خاک عراق کار اسرائیل است. احمد المکصوصی، معاون دبیر کل «گردان‌های سید الشهداء» اعلام کرد پنجشنبه ۱۱ مهر فرماندهان حشد شعبی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق جلسه‌ای برگزار می‌کنند. المکصوصی گفت: «همه گزینه‌ها موجود است. ما حق پاسخ دادن را محفوظ می‌دانیم.» حامد الجزائری دبیر کل «سرایا الخراسانی» نیز اعلام کرد به زودی حشد شعبی به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد و این پاسخ نیز الزاماً «مشروط» به خاک عراق نیست. ابو الاء الولائی، دبیر کل گروه «کتائب سیدالشهداء» نیز در پیامی در توییتر نوشت اکنون که نخست‌وزیر عراق رسماً دست داشتن اسرائیل در این حملات را تأیید کرده، این امر به معنای «چراغ سبزی برای انتقامگیری است.» روز گذشته عادل عبدالمهدی در گفت‌وگو با الجزیره گفته بود:«تحقیقات درباره حمله به برخی مواضع حشد بیانگر این است که اسرائیل این کار را انجام داده است.»

شرکت #راه_آهن: علت سانحه ریلی #زاهدان #تهران خرابکاری بود

غضنفر فولادی، رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن سه‌شنبه ۹ مهر درباره علت وقوع حادثه خارج و واژگون شدن پنج واگن قطار زاهدان-تهران گفت: «علت سانحه را مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال کردیم. بر اساس این گزارش، علت حادثه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ، پابندها و فنرهای ریل توسط افراد ناشناس بوده است.» به گفته این مقام مسئول «برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است.» بعد از ظهر چهارشنبه ۳ مهر قطار زاهدان – تهران در منطقه «شورو» زاهدان از خط خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد. تعداد دقیق مجروحان اعلام نشد اما کمتر از ۶۵ نفر نبود.

فرمانده نیروی هوافضای #سپاه_پاسداران: می‌توانیم #خودروی_ایرانی هم تولید کنیم

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در یک برنامه تلویزیونی از «توسعه فن‌آوری‌های نظامی» جمهوری اسلامی توسط سپاه و نیروهای نظامی سخن گفت و مدعی شد که اگر نیروهای نظامی در بخش غیرنظامی هم فعال شوند «قطعاً خودروی ایرانی و قطعات را می‌توانیم تولید کنیم». حاجی‌زاده با بیان این‌که «ما در بخش غیرنظامی مسئول نیستیم و فقط می‌توانیم کمک کنیم»، افزود: «متأسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می‌کنند و مطرح می‌شود که نیروهای مسلح می‌خواهند دخالت کنند، درحالی‌که در دنیا برای نظامی‌ها هزینه می‌شود تا در بخش‌های غیرنظامی نیز فن‌آوری آن‌ها استفاده شود». فرمانده هوافضای سپاه همچنین به تونل‌های موشکی اشاره کرد و گفت «حفاری این تونل‌ها از سال ۱۳۶۳ شروع شده و تا امروز شبانه‌روزی ادامه دارد».

#مجلس_نمایندگان_آمریکا #جولیانی، وکیل شخصی #ترامپ را برای پاسخگویی در مورد قضیه اوکراین احضار کرد

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به‌منظور تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور، رودی جولیانی، وکیل شخصی او را برای ادای توضیح در مورد برخی اسناد و مدارک مربوط به مکالمات تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، احضار کرد. سه کمیته مجلس نمایندگان از جولیانی خواسته‌اند تا اسناد و مدارکی را برای آن‌ها ارسال کند و همچنین تا اواسط اکتبر به سوالات آنها پاسخ دهد. جولیانی در آخر هفته گذشته گفته بود که در صورت توافق ترامپ فقط در کنگره شهادت خواهد داد. در مقابل ، دموکرات ها تأکید کردند که جولیانی باید به‌عنوان مهم‌ترین شاهد در ماجرای اوکراین به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد. ترامپ در این مکالمه تلفنی از ولودیمیر زلنسکی خواسته بود اطلاعاتی درباره فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی او در اختیارش قرار دهد. افشای این مکالمه استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا را به جریان انداخت. رئیس جمهوری آمریکا از احتمال خیانت و جعل خبر و جاسوسی صحبت کرد و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.