ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل سازمان ملل از سهم ناچیز قدرت‌های بزرگ اقتصادی در کاهش آلودگی کربن انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل یکشنبه ۱ دسامبر/۱۰ آذر پیش از شرکت در یک کنفرانس تغییرات اقلیمی در مادرید، درباره تاثیرات ویرانگر گرم‌شدن زمین هشدار داد و گفت: «باید جنگ با طبیعت را تمام کنیم». گوترش گفت: «نوع بشر دهه‌هاست که درحال جنگیدن با کره زمین است و حالا کره زمین دارد از خودش دفاع می‌کند». او تلاش‌های قدرت‌های بزرگ اقتصادی برای کاهش آلودگی کربن را «مطلقا ناکافی» خواند و گفت باید به جنگ با طبیعت خاتمه دهیم و علم گویای این است که می‌توانیم این جنگ را تمام کنیم.

#کارگران #نیشکر_هفت‌تپه با تجمع در محل کار اعتراض را از سرگرفتند

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه صبح یکشنبه ۱۰ آذر بار دیگر در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها، ممانعت از بازگشت کارگران اخراجی و آنچه که اقدامات مزدورانه مالک کارخانه عنوان کردند، در محوطه کارخانه تجمع کردند. کارگران نیشکر هفت‌تپه نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبات خود را در ده بند عنوان کرده‌اند. آنها همچنین خواستار خلع ید از مالک خصوصی این کارخانه، بازگشت موقت آن به دولت و واگذاری ۴۹ درصد سهام نیشکر هفت‌تپه به کارگران هستند. امید اسدبیگی، مالک نیشکر هفت‌تپه که به فساد ارزی هم متهم است، به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت که «اعتصاب و اعتراضات کارگران» در ماه گذشته باعث تاخیر در پرداخت دستمزدها شده است. اسد بیگی دو هفته قبل همزمان با تجمع کارگران مقابل فرمانداری شوش، کارخانه نیشکر هفت‌تپه را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد. او شهریور امسال نیز ۲۰ تن از کارگران را تحت عنوان پایان قرارداد اخراج کرد. به دنبال اعتراض کارگران ۱۷ کارگر اخراج شده به کار بازگشتند اما از بازگشت سه تن از کارگران، از جمله محمد خنیفر همچنان جلوگیری می‌شود.

علی خامنه‌ای: داوطلبان شرکت در #انتخابات_مجلس «بی‌محابا» ثبت‌نام می‌کنند

براساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز یکشنبه ۱۰ آذر، ساعاتی پس از آغاز ثبت نام نامزدان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از ثبت‌نام «بی‌محابا»ی کاندیداها در انتخابات ابراز نارضایتی کرد. خامنه‌ای که در روزهای گذشته در سخنرانی‌های متعدد از تحمیل افزایش قیمت بنزین به مردم و سرکوب خونین معترضان حمایت کرده بود، گفت افرادی که «توان مدیریتی» و «تدبیر» ندارند و «ضعیف» هستند، نباید «مسئولیت» و «تعهدات» مرتبط با نمایندگی مجلس را قبول کنند. مقامات جمهوری اسلامی سعی دارند علاوه بر نظارت استصوابی بر نامزدان، ثبت نام برای نامزدی در انتخابات را محدودتر کنند. جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور پیشتر مدعی شده بود تعدد کاندیداها «مشکلات قانونی» ایجاد کرده است اما به‌دلیل این‌که هنوز لایحه «جامع انتخابات» به تصویب نهایی مجلس نرسیده است، ستاد انتخابات کشور نمی‌تواند جلوی تعداد زیاد ثبت‌نام‌ها را بگیرد.

وزیر امورخارجه #عمان باردیگر به #ایران سفر می‌کند

یوسف بن‌علوی وزیر امور خارجه عمان دوشنبه ۱۱ آذر برای دیدار و رایزنی با محمد‌جواد ظریف، همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند. خبرگزاری‌های حکومتی جمهوری اسلامی ایران هدف از سفر بن‌علوی به تهران را «گفت‌وگو و رایزنی‌های دوجانبه در باره مسائل منطقه‌ای» عنوان کردند. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یکشنبه ۱۰ آذر گزارش کرد که وزیران خارجه ایران و عمان در باره طرح «صلح هرمز» که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در ماه‌های گذشته بارها آن را به عنوان یک راهکار مشترک برای تامین امنیت و صلح منطقه مطرح کرده است، گفت‌وگو می‌کنند. بن‌علوی طی سال‌های گذشته همواره پیام‌های مهم آمریکا و برخی از کشورهای منطقه را به ایران منتقل کرده است. هنوز مشخص نیست که بن‌علوی این‌بار نیز حامل پیام ویژه‌ای برای مقام‌های جمهوری اسلامی است یا خیر.

ستاد انتخابات کشور ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره #انتخابات_مجلس شورای اسلامی را آغاز کرد

در شرایطی که هنوز ابعاد کشتار و سرکوب خونین معترضان در آبان ۹۸ و سرنوشت دستگیرشدگان مشخص نشده است و دولت جمهوری اسلامی و نهادهای قضایی و امنیتی از دادن آمارهای مرتبط با تعداد کشته‌شدگان، زخمی‌ها و دستگیری‌ها خودداری می‌کنند، ستاد انتخابات وزارت کشور صبح یکشنبه ۱۰ آذر با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ثبت‌نام از داوطلبین نامزدی یازدهمین دور انتخابات مجلس را آغاز کرد. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این‌باره نوشت: تا پیش از ظهر اولین روز ۳۷۸ نفر ثبت نام کردند. به نوشته ایسنا «به جز دو چهره سیاسی (محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق و محسن علیجانی نماینده فعلی مجلس) تمام متقاضیان ثبت‌نام را «شهروندان عادی» تشکیل می‌دادند؛ شهروندانی که عقیده داشتند بهتر از سیاستمداران شناسنامه دار توانایی اداره کشور از روی صندلی های مجلس را دارند». شب گذشته (شنبه شب) علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از شرکت در این دوره از انتخابات مجلس اعلام کناره‌گیری کرد.

در آستانه نشست کمیسیون مشترک #برجام، عراقچی برای «نردیک‌تر شدن مواضع ایران و چین درباره برجام» با مقامات چینی در پکن گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که به چین سفر کرده است، یکشنبه ۱۰ آذر با ما جائو شی معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین درباره برجام گفتگو کرده است. از جزئیات گفتگوهای طرفین خبری مخابره نشده است. با این وجود عراقچی درباره هدف از «نشست مشورتی ایران و چین درباره برجام» گفت: «از ابتدا با چین در مورد برجام در تماس نزدیک بودیم و با توجه به اینکه روز جمعه آینده نیز کمیسیون مشترک برجام طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار می شود لازم بود قبل از این کمیسیون، دستور کار این نشست را با دوستانمان در وزارت امور خارجه چین مرور و تلاش کنیم مواضع نزدیکتری در این کمیسیون داشته باشیم». چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۵ آذر در وین برگزار خواهد شد. عراقچی روز شنبه به خبرنگاران گفته بود حال برجام خوب نیست و شرایط اقتضا می‌کند با دوستانمان، روسیه و چین مشورت‌های نزدیک‌تری داشته باشیم. معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین از پیداشدن «روش‌های نوین» در روابط اقتصادی ایران و چین خبر داده بود. پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران، مقامات جمهوری اسلامی در چهار گام از تعهدات برجامی خود کاسته است. سازمان انرژی اتمی ایران از نیمه آبان ۹۸ در گام چهارم کاهش تعهدات به برجام گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات را آغاز کرده است.

شهردار و دو عضو شورای اسلامی شهر #شهرکرد به اتهام فساد مالی دستگیر شدند

یک عضو شورای شهر شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری ۱۰ آذر گفت که نورالله غلامیان دهکردی، شهردار شهرکرد به همراه سه تن از اعضاء شورای این شهر شامگاه شنبه با دستور دادستان دستگیر شدند. این عضو شورای شهر که نامش فاش نشد، علت بازداشت این افراد را مربوط به نحوه واگذاری برخی اراضی شهری به «بانک شهر» عنوان کرد. به گفته او بخشی از اراضی شهر بدون ضابطه و عدم تشریفات قانونی به بانک شهر فروخته شده است. این عضو شورای اسلامی شهر گفت که شهردار و ۲ عضو شورای شهر هم اکنون در بازداشت بسر می‌برند و یکی از متهمان هم با قید وثیقه ۱۰میلیارد تومانی آزاد است. به گفته او داستان برای آزادی شهردار و ۲ نفر دیگر اعضاء شورای شهرکرد وثیقه ۳۰ میلیار تومانی تعیین کرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله #پل_لندن را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز جمعه در پل لندن را برعهده گرفت. خبرگزاری اعماق، وابسته به این گروه روز شنبه ۳۰ نوامبر/۹ آذر ادعا کرد حمله لندن توسط یکی از افراد داعش انجام شده است، اما هیچ شواهدی ارائه نداد. این خبرگزاری همچنین مدعی شد حمله تروریستی به عابران در پل لندن جوابی به فراخوان داعش برای هدف قراردادن کشورهای عضو ائتلاف علیه خلافت اسلامی بوده است. پلیس بریتانیا روز جمعه به مردی که یک کمبربند انتحاری تقلبی به خود بسته بود و دو نفر را به ضرب چاقو به قتل رساند شلیک کرد و او را کشت. مقامات بریتانیا این حمله را که به زخمی شدن سه عابر دیگر منجر شد، تروریستی اعلام کردند. پلیس روز شنبه هویت این مرد را مشخص کرد. او که عثمان خان نام داشته پیشتر به‌دلیل مشارکت در طرح‌ریزی یک حمله تروریستی القاعده به زندان محکوم شده بود. طبق اعلام پلیس عثمان خان سال گذشته با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شده بود.

۱۱ #کارگر در #آمل به دلیل واژگونی مینی‌بوس مصدوم شدند

جواد رمضانی، رئیس مرکز اورژانس آمل یکشنبه ۱۰ اذر به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که ۱۱ کارگر صبح امروز به دلیل واژگونی مینی‌بوس حامل آنها در مسیر محل کار مجروح شدند. او نام شرکتی که کارگران در آنجا کار می‌کنند را فاش نکرد و تنها گفت که این حادثه در محدوده هلومسر در مسیر تهران به آمل رخ داده است. به گفته رمضانی تمامی مصدومین برای مداوا به بیمارستان آمل انتقال یافتند و حال هیچ یک وخیم نیست. به گزارش ایرنا، حادثه امروز سومین حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل کارگران در استان مازندران طی سال جاری است. پیش از این هفت شهریور یک دستگاه مینی‌بوس در کمربندی جنوبی بابل واژگون شد که طی آن ۱۳ کارگر زخمی شدند. مهر امسال نیز در شهرستان سوادکوه ۱۵ کارگر بر اثر واژگونی مینی‌بوس مجروح شدند.