ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر در #سودان در اعتراض به مرگ مشکوک یک معترض در بازداشتگاه پلیس به خیابان‌ها آمدند

هزاران معترض در خیابان‌های ایالت شرقی کاسالا در سودان به خیابان‌ها آمدند تا به کشته شدن یکی از معترضان دستگیر شده در هفته گذشته اعتراض کنند. فرد کشته شده به نام احمد خیر، در جریان تظاهرات معترضانی که خواستار سرنگونی حکومت عمر البشیر، رئیس جمهوری خودکامه سودان بودند، بازداشت شده بود. به گزارش آسوشیتد پرس، احمد خیر، ۳۳ ساله، در بازداشت پلیس درگذشته است. یکی از بستگان او روز شنبه دوم فوریه/ ۱۳ بهمن گفته است مقامات درباره علت مرگ او توضیحی ارائه نکرده‌اند اما در بدن او، از جمله در ناحیه کشاله‌های رانش، آثار کبودی دیده می‌شده است. این منبع به دلیل هراس از اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی، حاضر به افشای نامش نشده است. مراسم خاکسپاری احمد خیر به سرعت تبدیل به تظاهراتی اعتراضی با شرکت هزاران نفر شد که فریاد می‌زدند: «ما همه احمد هستیم!» اعتراض‌ها در سودان در اعتراض به شرایط سخت اقتصادی و دیکتاتوری عمر البشیر از روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شده است. بر اساس آمارهای رسمی در جریان این اعتراض‌ها دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند اما این آمار در روزهای گذشته به روز نشده است و احتمالا شمار کشته و زخمی‌ها بیشتر از اینهاست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: فعلا در #شورای_عالی_فضای_مجازی هیچ صحبتی برای رفع #فیلترینگ_تلگرام نشده است

#ابوالحسن_فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظرها درباره امکان رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله #تلگرام گفت: «فعلا در شورای عالی فضای مجازی هیچ صحبتی برای رفع فیلترینگ تلگرام نشده است.» او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره این موضوع چیست، گفت: «این‌ها نظرسازی است به این معنا که شما از افراد سوال می‌کنید و نظر می‌گیرید. ما نظر خود را گفته‌ایم.»

دومین جلسه #محاکمه_فعالان_محیط‌زیست به اتهام «جاسوسی از مراکز نظامی کشور» برگزار شد

دومین جلسه دادگاه فعالان محیط‌زیست روز شنبه ۱۳ بهمن به صورت غیرعلنی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، ۸ فعال محیط زیست به «جاسوسی از مراکز نظامی کشور» و «افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند. دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. فعالان محیط زیستی، مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه، بهمن ماه ۱۳۹۶ بازداشت شدند و اکنون بیش از ۱۳ ماه است در زندان به سر می‌برند. محاکمه آنها با گذشت بیش از یک سال از دستگیری این فعالان برگزار می‌شود. تنها وکلای تعیینی اجازه حضور در این دادگاه را پیدا کردند. دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ جمعه ۲۶ اکتبر / ۴ آبان خود اعلام کرد که دستگاه قضایی ایران اتهاماتی را به فعالان محیط زیست بازداشتی نسبت داده که ممکن است موجب اعدام آن‌ها شود. این سازمان مدافع حقوق بشر از مقام‌های ایران خواسته بود یا فوراً این فعالان را آزاد کنند یا مدرکی ارائه کنند که اتهامات علیه آن‌ها را توجیه و محاکمه‌ عادلانه را تضمین کند.

سخنرانی #رئیس_مجلس در #کرج لغو شد

در پی حواشی به وجود آمده درباره سخنران مراسم ۲۲ بهمن کرج، دفتر رئیس مجلس ایران خبر از لغو سخنرانی #علی_لاریجانی در این مراسم داد. امام جمعه کرج در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه گفته بود: «گویا انتخاب سخنران روز ۲۲ بهمن در کرج از طرف مرکز بوده است، عده‌ای به این انتخاب اعتراض دارند. هفته آینده راجع به این موضوع بحث می‌کنیم که وظیفه ما چه خواهد بود. یک هفته‌ای به دوستان وقت می‌دهیم ببینیم تدبیری می‌اندیشند یا خیر.» دفتر لاریجانی اعلام کرده که او بر اساس اصرار قائم مقام جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سخنرانی روز ۲۲ بهمن را پذیرفته و تصور می‌شد با امام جمعه هماهنگی شده است. علی لاریجانی گفته: «مسئله در حدی نیست که ایشان به شورای هماهنگی مرکز اولتیماتوم یک هفته‌ای بدهند. امروز کشور به وحدت نیاز دارد. آقای امام جمعه خودشان سخنرانی نمایند یا هر کسی که مطلوبشان هست، دعوت نمایند.»