ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو در سفر سه روزه خود به پاریس با مکرون در مورد ایران و توقف احیای برجام گفت‌وگو خواهد کرد

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از سفارت اسرائیل در پاریس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور امروز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن / ۲ فوریه وارد فرانسه خواهد شد و در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، تلاش‌های بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد. بنا به این گزارش، نتانیاهو امیدوار است که نقش ایران در تأمین پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین و همچنین سرکوب اعتراضات در ایران، متحدان غربی را وادار کند که از هرگونه پیگیری در احیای برجام صرف نظر کنند. یک منبع دیپلماتیک ضمن «خطرناک» خواندن برنامه هسته‌ای ایران و تأکید بر نقش جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین، به خبرگزاری فرانسه گفت پاریس موافق است که در تعاملات با ایران «قاطعیت» لازم است. نتانیاهو و مکرون همچنین درباره درگیری‌های تنش‌آمیز جدید میان اسرائیل و فلسطین گفت‌وگو خواهند کرد. به‌گفته سفارت اسرائیل، نتانیاهو تا روز شنبه در فرانسه خواهد ماند.

اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع می‌کند

اورزولا فون دِرلاین، رئیس کمیسیون اروپا از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه خبر داد. او پنج‌شنبه ۱۳ بهمن / ۲ فوریه در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف گفت بسته دهم تحریم‌ها قبل از ۲۴ فوریه، سالگرد آغاز حمله روسیه به اوکراین، تکمیل خواهد شد. انتظار می‌رود در این تحریم‌ها ممنوعیت‌های جدید ورود مسئولان روسیه و متحدان آن‌ها در بلاروس به اتحادیه اروپا و مسدود کردن دارایی‌های آن‌ها به اجرا گذاشته شود. این امر مستلزم تصمیم تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که او نیز در کی‌یف به‌سر می‌برد، به اوکراین وعده داد که آموزش نیروهای مسلح اوکراین توسط اتحادیه اروپا را گسترش دهد. قرار است شمار سربازان اوکراینی تحت آموزش در اروپا دو برابر شود و به ۳۰ هزار نفر برسد.

لایک‌کردن هم جرم‌انگاری شد ـ معاون دادستان قم می‌گوید «لایک‌کردن مطالب دیگران» مسئولیت قانونی دارد

ابوالفضل تحریری، معاون دادستان قم با بیان این‌که «هر شخص نسبت به تولید محتوا، انتشار و به اشتراک گذاردن مطلب در صفحه خود، محتوای کامنت‌های دیگران در این صفحه و لایک مطالب دیگران مسئولیت قانونی دارد»، گفت: «تبلیغ خشونت، دعوت به تجمعات غیرقانونی، دعوت به اعتصابات، تبلیغ و ترویج اقدامات منجر به اغتشاشات، آموزش ساخت سلاح، تشویش اذهان عمومی، ترویج مسائل ضدامنیتی و فرهنگی، سیاه‌نمایی، انتشار مطالب علیه وحدت ملی و انجام فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه در صفحات مجازی غیرقانونی و مشمول پیگردند.» این مقام قضائی همچنین «قرار دادن سیم‌کارت و یا گوشی در اختیار افراد دیگر برای انجام اقدامات مجرمانه، جعل عنوان شخصیت‌ها و افراد شناخته‌شده از طریق ساخت اکانت‌های جعلی، ایجاد، مدیریت و عضویت در صفحات گروه‌ها و کانال‌هایی که اقدام به انتشار مطالب غیرقانونی می‌کنند، تگ و هشتگ در راستای فراخوان‌ها و اقدامات گروه‌های غیرقانونی و ضدامنیتی، درج نظرات غیرمجاز سایر افراد در صفحه شخصی خود و درج این نوع نظرات در صفحه دیگران» را هم از موارد «مجرمانه» در فضای مجازی خواند و گفت چنین اقداماتی «برخورد قضایی به‌همراه خواهد داشت» و «با متخلفان طبق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد».

اعتصاب سه روزه کارگران شرکت فولاد سیرجان با خواست افزایش حقوق

کارگران شرکت فولاد سیرجان واقع در منطقه گل گهر از روز دوشنبه ۱۰ بهمن در اعتراض به پایین بودن سطح حقوق و تبعیض در پرداخت مزد دست به اعتصاب زده‌اند. پایگاه خبری «آهن‌نیوز» روز چهارشنبه ۱۲ بهمن نوشت کارگران برای سومین روز مقابل شرکت تجمع کرده‌اند. آن‌ها به نسبت کارگران سایر معادن منطقه گل گهر دستمزد کمتری می‌گیرند. کارگران گفته‌اند مدیریت معدن به وعده خود مبنی بر افزایش حقوق کارگران عمل نکرده است.

وزیر ارتباطات: ما و دولت کاره‌ای نیستیم، شورای عالی امنیت ملی فیلتر کرده است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دولت ابراهیم رئیسی گفت که از اساس فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ به وزارتخانه او و دولت رئیسی ربط ندارد. او گفت: «مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام ربطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است.» با این حال او گفت تغییر در فیلترینگ این پیام‌رسان‌ها در صورتی انجام خواهد شد که آن‌ها شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند. جمهوری اسلامی به دنبال دسترسی به اطلاعات خصوصی و پیام‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی است و می‌گوید اشراف نداشتن بر وسایل ارتباطی سبب‌ساز بحران امنیتی برای حکومتش شده است. ابراهیم رئیسی هم روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش گفته بود که شبکه‌های اجتماعی خارجی و پیام‌رسان‌های محبوبی مانند واتس‌اپ باید شرایط مورد نظر جمهوری اسلامی را تأمین کنند. وزیر ارتباطات روز چهارشنبه از نامه‌نگاری مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا، مالک اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ هم خبر داد. پیش از این متا اعلام کرده بود که وقت خود را صرف درخواست‌های جمهوری اسلامی نخواهد کرد.