ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#شورای_نگهبان: از برگزاری #رفراندوم درباره #اف‌ای‌تی‌اف هراسی نداریم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان حسن روحانی رییس‌جمهوری درباره لوایح اف‌ای‌تی‌اف و اینکه او گفته شورای نگهبان با این لوایح موافق است، گفته: «من سخنان ایشان را شنیده‌ام. دو لایحه پالرمو و CFT با ایراداتی به مجلس برگردانده شد. ایرادات پالرمو در مجلس حل شد ولی مشکلات هیات نظارت نسبت به آن باقی مانده بود. در مورد CFT هم مشکلات عمده ما حل نشد که در دستورکار مجمع است.» او درباره طرح برگزاری همه‌پرسی در مورد اف‌ای‌تی‌اف هم گفته کسی هراسی از رفراندم ندارد، ولی تا زمانی که مجامع قانونی هنوز وظایف خودشان را انجام نداده‌اند و مشغول انجام کار خود هستند، طرح همه‌پرسی را ضروری نمی‌دانیم.

خانواده #بخشی و #قلیان با همراهی #کارگران_هفت‌_تپه مقابل #دادگستری_شوش تجمع کردند

به گزارش کانال مستقل کارگران هفت‌تپه، تجمع اعتراضی کارگران هفت‌تپه در کنار خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان امروز شنبه ۱۱ اسفند در برابر دادگستری شوش برگزار شد. همکاران اسماعیل بخشی در اعلامیه‌ای که قبلاً منتشر کردند گفته بودند که قصد دارند با حضور در کنار خانواده بخشی «به صورتی آرام، قانونی و شفاف» با آنها اعلام همبستگی کنند. کانال مستقل کارگران هفت‌تپه از بازداشت چند ساعته و آزادی متعاقب دو کارگر با نام‌های حسن کهنکی و قاسم بلدی خبر داد و آزادی فوری آن‌ها را نشان‌دهنده موفقیت اعتراضات کارگری هفت‌تپه اعلام کرد. کارگران هفت‌تپه همچنین گفته‌اند که فردا نیز به تجمع مسالمت‌آمیز خود در برابر دادگستری شوش ادامه خواهند داد. تجمع خانواده بخشی در مقابل دادگستری در اعتراض به به ادامه بازداشت و بی‌اطلاعی از وضعیت او است. به نوشته سندیکای نیشکر هفت‌تپه، اسماعیل بخشی بدون بازجویی در سلول انفرادی بازداشت‌گاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز برای نوشتن تکذیبیه در رابطه با شکنجه در دوران بازداشت تحت فشار قرار دارد. اسماعیل بخشی و سپیده قلیان پس از پخش اعترافات‌شان در برنامه‌ای با عنوان «طراحی سوخته» بار دیگر بازداشت شدند و اکنون نزدیک به شش هفته است که در بازداشت به سر می‌برند.

ادامه تنش‌ها بین #هند و #پاکستان به کشته شدن دست‌کم هفت نفر منجر شد

پس از آزادی خلبان هندی و بازگشت او به کشورش در شب گذشته، کشمیر برای چند ساعت دیگر زیر آتش خمپاره‌های دو ارتش پاکستان و هند قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری «الجزیره» و به نقل از مقامات هر دو کشور، سربازان هندی و پاکستانی اواخر شب جمعه ۱ مارس / ۱۰ اسفند از دو سوی مرز به ایست‌های بازرسی و روستاهای تحت کنترل یکدیگر آتش گشودند که در نتیجه آن پنج غیر نظامی کشته و عده‌ای دیگر زخمی شدند. سه عضو یک خانواده، شامل یک مادر و دو فرزندش، در میان کشته‌شدگان بودند. خانه آنها در بخش هندی کشمیر مورد اصابت خمپاره نیروهای پاکستانی قرار گرفت. در بخش پاکستانی کشمیر، یک مرد و یک پسر بر اثر شلیک خمپاره‌های ارتش هند کشته شدند. درگیری‌ها تا صبح زود روز شنبه ادامه داشت. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بعد از خمپاره‌باران که در ساعات ابتدایی روز شنبه رخ داد، ظاهراً درگیری‌ها آرام گرفت. با این حال مقامات ارتش پاکستان ظهر شنبه 2 مارس/ 11 اسفند اعلام کردند که دو سرباز این ارتش در نزدیکی مرز کشته شدند و به این ترتیب تعداد تلفات نظامی و غیرنظامی بعد از آزادی خلبان هندی به هفت تن رسید. در اعلامیه ارتش پاکستان آمده است که این دو سرباز در حالی آتش کشته شدند که میخواستند با آتش‌باران ایست‌های نظامی هند بر غیرنظامیان مقابله کنند. مقامات هر دو کشور درگیری‌های فعلی را به شکلی مرسوم توصیف می‌کنند و ادعا می‌کنند که سربازانشان «به درستی» انتقام گرفته‌اند و طرف دیگر را متهم می‌کنند که آتش‌بس سال ۲۰۰۳ را بی هیچ دلیلی نقض کرده است. هند و پاکستان از زمان استقلال از بریتانیا در سال ۱۹۴۷ سه جنگ را با یکدیگر تجربه کردند. تنش‌های اخیر از زمانی آغاز شد که ۲۵ بهمن / ۱۴ فوریه در یک بمب‌گذاری انتحاری در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر ۴۰ پلیس شبه نظامی هند کشته شدند. گروه «جیش محمد»، یک گروه شبه‌نظامی مستقر در پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. هند پاکستان را متهم کرده است که وظایف خود در کنترل فعالیت‌های گروه‌های شبه‌نظامی اسلام‌گرا را انجام نمی‌دهد. کشورهای همسایه و سایر قدرت‌های جهانی با نگرانی به بحران هند و پاکستان نگاه می‌کنند. هر دو کشور قدرتهای هسته‌ای هستند و نتایج گسترش درگیری‌ها می‌تواند بسیار فاجعه‌بار باشد. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون ایران، اردن و روسیه هر کدام به طور جداگانه پیشنهاد میانجی‌گری بین دو کشور را داده‌اند.‎

جلسه #مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام برای تصویب لایحه #پالرمو باز هم بی‌نتیجه ماند

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز شنبه ۱۱ اسفند بار دیگر برای بررسی الحاق ایران به لایحه پالرمو تشکیل شد اما باز هم بی‌نتیجه ماند. با توجه به اینکه فرصت ایران برای پیوستن به این کنوانسیون از سوی اف‌ای‌تی‌اف به مدت چهار ماه تمدید شده است، انتظار می‌رفت که تکلیف این موضوع در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص نشود. جلسه مجمع برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع از صبح امروز آغاز شده بود. ریاست این جلسه را صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده داشت و از سوی دولت هم فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی و لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در این جلسه حاضر بودند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم، یکی از اعضای مجمع پس از پایان جلسه امروز گفت: «از آنجا که لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی کاملا با یکدیگر مرتبط هستند، نظر اعضا بر این شد که پس از اتمام بررسی سی‌اف‌تی، این لوایح به شکل همزمان به رای گذاشته شوند.» به گفته مصباحی مقدم بررسی درباره پالرمو به پایان رسیده اما خروجی جلسه امروز این شده که اعضا رای نهایی خود را فعلا اعلام نکنند و تصمیم‌گیری نهایی را به جلسه بعد مجمع موکول کنند.