ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مسعود_کاظمی به ۴ سال و نیم زندان محکوم شد؛ دو سال از حکم او قابل اجراست

‏رای ‎#مسعود_کاظمی روزنامه‌نگار از سوی شعبه بيست وهشتم ‎دادگاه انقلاب صادرشد. به گفته سیدعلی مجتهدزاده وکیل این روزنامه‌نگار، او به دو سال حبس به اتهام توهين به رهبری و دوسال به اتهام نشر اکاذيب و شش ماه برای توهين به‌مقامات و دوسال محروميت از روزنامه نگاری محکوم شده که با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات، مجازات اشد يعنی ‎دو سال حبس اعمال می‌شود. مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار و سردبیر ماهنامه صدای پارسی که آبان‌ماه گذشته با قرار کفالت از زندان آزاد شده بود صبح چهارشنبه یکم خرداد بار دیگر بازداشت شد. این بار مقام‌های قضائی با افزودن دو اتهام جدید «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» او را بازداشت کردند. قاضی همچنین قرار کفالت ۱۰۰ میلیونی این روزنامه‌نگار را به قرار وثیقه یک میلیاردی افزایش داده بود که این قرار همچنان برقرار است. مسعود کاظمی ۱۴ آبان‌ماه ۹۷ در منزل شخصی‌اش بازداشت و در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه با قرار کفالت آزاد شده بود. کاظمی یک روز قبل از بازداشت در توییتر خود مطالبی در رابطه با فساد در وزارت صنعت منتشر کرده بود. وکیل مدافع مسعود کاظمی، بهمن‌ماه سال گذشته از اخذ آخرین دفاع از موکلش خبر داده و گفته بود که اتهامات مطروحه در این جلسه نشر اکاذیب، توهین به مقامات و مسئولان، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری عنوان شد.

رهبر حزب #سوسیال_دموکرات آلمان از مقام خود کنار کشید

به‌دنبال اختلاف‌های موجود در حزب سوسیال دموکرات آلمان پس از شکست سنگین در انتخابات پارلمان اروپا، آندریا نالس، رهبر این حزب یکشنبه ۱۲ خرداد / ۲ ژوئن از سمت خود استعفا داد. آندریا نالس در نامه‌ای خطاب به اعضای این حزب نوشته است که برای انجام وظایف خود دیگر از سوی اعضا حمایت نمی‌شود و به همین دلیل کناره‌گیری می‌کند. او گفته است که حزب سوسیال دموکرات با این حال از دولت ائتلافی آلمان خارج نخواهد شد. حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات اخیر اروپا تنها توانست ۱۵،۸ درصد آراء را به‌دست آورد و پس از حزب دموکرات مسیحی و حزب سبزها در جایگاه سوم قرار بگیرد. در حالی‌که در دور قبلی انتخابات اروپا در سال ۲۰۱۴ با ۲۷،۳ درصد آراء در جایگاه دوم پس از حزب دموکرات مسیحی جای گرفته بود. آندریا نالس از آوریل ۲۰۱۸ ریاست حزب سوسیال دموکرا‌ت‌ها را برعهده دارد.

وزیر دفاع #چین از کشتار میدان #تیان_‌آنمن دفاع کرد

وی فنگه، وزیر دفاع چین، ۳۰ سال پس از رویدادهای میدان تیان‌آنمن پکن سرکوب این اعتراضات را تصمیم درستی خواند. او در یک کنفرانس امنیتی در سنگاپور گفت اعتراضات سال ۱۹۸۹ ناآرامی‌های سیاسی بودند که دولت می‌بایست آن را سرکوب کند. او افزود درک نمی‌کند که چرا چین همچنان متهم است که با این حادثه به‌درستی رفتار نکرده است. اعتراضات میدان تیان‌آنمن پکن به‌رهبری دانشجویان از ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ تا ۴ ژوئن همان سال علیه ناپایداری اقتصادی، سرکوب‌ها و فساد دولتی با حضور بیش از صدهزار نفر ادامه داشت بر پا شد که ۴ ژوئن با سرکوب معترضان پایان گرفت. فعالان حقوق بشر می‌گویند بین چندصد نفر تا هزار نفر در این اعتراض‌ها کشته شدند. روز گذشته، شنبه ۱۱ خرداد / یکم ژوئن گروهی از فعالان مراسم سالگرد این جنبش را در مقابل سفارت چین در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار کردند.

رسانه‌‌های #ژاپن می‌گویند نخست‌وزیر این کشور در سفر به ایران با #خامنه‌ای دیدار خواهد کرد

به‌گفته رسانه‌های ژاپن، آبه شینزو، نخست‌وزیر این کشور که قصد دارد اواسط ماه جاری ژوئن برای دیداری رسمی به ایران سفر کند، با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار خواهد کرد. گفته می‌شود که آبه شینزو آمادگی خود برای میانجیگری بین ایران و آمریکا را به اطلاع مقام‌های دو کشور رسانده است. او همچنین در سفر به ایران با حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سفر اخیرش به ژاپن از آمادگی ایالات متحده برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد. ترامپ در همین سفر اعلام کرد که آمریکا قصد تغییر رژیم ایران را ندارد. پیش از آن، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران ۲۶ اردیبهشت / ۱۶ مه به توکیو سفر کرد تا با مقام‌های ژاپن درباره «کاهش تنش» با ایالات متحده گفت‌وگو کند. آبه شینزو برای نخستین بار است که به ایران سفر می‌کند.

انفجار سه بمب در #کابل یک کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در سه انفجارِ صبح یکشنبه ۱۲ خرداد / ۲ ژوئن در شهر کابل دست‌کم یک نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. انفجار نخست در مینی‌بوس دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیت دانشگاه ربانی رخ داد. به‌گفته نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان دو انفجار دیگر هم در همین محل رخ دادند و هر سه با مین‌های مغناطیسی بوده‌اند. فردی که دراین رویداد کشته‌شده یک مغازه‌دار در محل بوده است. یک خبرنگار و پنج تن از نیروهای امنیتی در میان مجروحان دیده می‌شوند. چهار نفر از زخمی‌شدگان نیز زن هستند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را نپذیرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی #مجلس می‌گوید #رابطه_ایران_و_آمریکا میانجی‌ناپذیر است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «ایران و آمریکا میانجی‌ناپذیر است. بسیاری از مسائل و اختلاف نظرات آمریکا مشخص است و تابویی هم برای مذاکره وجود ندارد، اما شرایط مذاکره فراهم نیست». او با اشاره به رفت و آمد برخی از مقامات کشورهای دیگر به ایران، افزود: «نمایندگان این کشورها برای میانجی‌گری به ایران می‌آیند چون در درجه اول نگران منطقه و کشورهای خودشان هستند. آن‌ها می‌دانند که هرگونه تنش فراگیر می‌شود پس به صورت طبیعی سعی در میانجی‌گری دارند». در هفته‌های گذشته از میانجی‌گری عمان، عراق و ژاپن در تنش بین ایران و آمریکا خبرهایی منتشر شده بود. تنش میان آمریکا و ایران از یک سال پیش و با خروج ایالات متحده از برجام افزایش یافت، اما این تنش در هفته‌های اخیر و با افزودن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی، و ارسال جنگ‌افزارها و ناوهای جنگی به منطقه خلیج فارس از سوی آمریکا شتاب بیشتری گرفت.

#ترامپ: #بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با روزنامه تایمز گفت برگزیت برای بریتانیا هزینه بالای ۵۰ میلیارد دلاری دارد و نخست‌وزیر بعدی بریتانیا باید خروج از اتحادیه اروپا را بدون توافق به‌اجرا بگذارد. ترامپ قرار است دوشنبه ۱۳ خرداد / ۳ ژوئن به بریتانیا سفر کند. او روز جمعه نیز از بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین بریتانیا حمایت کرده بود. جانسون از گزینه‌های مطرح برای جانشینی ترزا می‌ به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیاست. ترزا می اعلام کرده که ۷ ژوئن / ۱۷ خرداد از رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری استعفا خواهد داد. او در پیشبرد برگزیت ناموفق بود.