ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#محی‌الدین_تازه‌وارد، زندانی عقیدتی کُرد به اعدام محکوم شد

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، محی‌الدین تازه‌وارد، زندانی عقیدتی کُرد محبوس در زندان ارومیه، از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ‌لو، بابت اتهام «عضویت در گروه‌های سلفی» به اعدام محکوم شد. همچنین عبدالسلام مردان‌رزگه، دیگر هم‌پرونده‌ای محی‌الدین تازه‌وارد که هفته گذشته با سپردن وثیقه سنگین دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد، به همین اتهام به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. محی‌الدین تازه‌وارد و عبدالسلام مردان‌رزگه در تاریخ هفتم آبان ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در شهر اشنویه بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه، به زندان این شهر منتقل شده بودند.

#آتنا_دائمی با پرونده‌سازی جدید به ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران (هرانا)، آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی محبوس در زندان اوین، به دلیل پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او تشکیل شده، در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. آتنا دائمی در حالی که از سال ۹۵ دوران محکومیت ۵ سال حبس خود را در زندان اوین سپری می‌کند، تیر ماه سال ۹۸ با پرونده‌ای بر اساس شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با اتهاماتی مبنی بر «تبلیع علیه نظام» از طریق صدور بیانیه‌ها و نوشتن نامه‌ها به یک سال حبس و به اتهام «اخلال در نظم زندان» از طریق برقراری جشن، بزم و پایکوبی در مراسم سوگواری امام سوم شیعیان، به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده. این حکم چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ به مصطفی نیلی، وکیل مدافع او ابلاغ شد. آتنا دائمی اتهامات مطرح شده علیه خود را از پایه بی‌اساس خوانده و گفته است به عنوان مثال در خصوص دلایل انتساب اخلال در نظم زندان هیچ‌گونه جشنی در آن ایام از طرف او و دیگر هم‌بندیانش برپا نشده است. در صورت تأیید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق قابل اجرا خواهد بود.

دستگیر شدن یک وکیل دادگستری دیگر: #علی_ساکنی در سقز بازداشت شده است

علی ساکنی، وکیل دادگستری، روز یک‌شنبه هشتم تیر ماه توسط نیروهای امنیتی در شهر سقز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است. ساکنی که روز چهارشنبه ۱۱ تیر به سقز منتقل شده، از جمله وکیل مدافع هوشمند علی‌پور، زندانی سیاسی محکوم به اعدام است. به گزارش خبرگزاری هرانا، این وکیل دادگستری توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل شخصی خود در سقز بازداشت شده است. برابر اطلاع هرانا، پرونده این وکیل دادگستری هم‌اکنون در شعبه سه بازپرسی دادگاه سقز در حال رسیدگی است اما از دلایل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه او اطلاع دقیقی در دست نیست. در حال حاضر پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و یک وکیل دیگر به ‌نام فرخ فروزان کرمانی هم در بازداشت نهادهای امنیتی هستند که برنامه‌ نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر درباره «ناپدید‌سازی قهری» آنان ابراز نگرانی کرده است. پیام درفشان ۲۰ خرداد بر اساس حکم «دادسرای امنیت» در تهران بازداشت شد. او اوایل خرداد ماه ۹۹ از سوی دادگاه تجدید نظر استان البرز به یک سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت محکوم شد. شعبه یک دادگاه انقلاب کرج او را به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس محکوم کرده بود. فرخ فروزان کرمانی هم پیش‌تر و در اوایل شهریور ماه ۱۳۹۷ در جریان ملاقات با خانواده‌ آرش کیخسروی، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی پیشین، ‌همراه پیام درفشان در کرج بازداشت شده بود. او که پس از یک هفته بازداشت در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۹۷ با تودیع وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی به ‌صورت موقت آزاد شده بود، در حال حاضر در بازداشت است.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن: انتظار داشتیم #پلاسکو درس عبرت شود اما نشد

جواد نوفرستی مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور درباره حادثه انفجار در کلینیک سینا مهر تهران که منجر به مرگ ۱۹ نفر شد، گفت: «واقعیت این است که ما از حوادث درس نمی‌گیریم. اگر می‌خواستیم درس بگیریم بعد از فاجعه‌ای که برای ساختمان پلاسکو رخ داد، انتظار این بود که فکری برای ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه و مراکز تجمعی نظیر همین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بشود. اما اقدامی نشد.» نوفرستی افزود: «قوانین در مورد ایمنی و استانداردهای مراکز درمانی وجود دارد، اما این‌که این قوانین چطور و چقدر اجرا می‌شود محل سئوال است.» او با بیان این‌که در مورد آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفته شد که آتش‌نشانی بارها پیرامون عدم ایمنی ساختمان تذکر داده بود و در مورد کلینیک سینا اطهر هم مسئولان شهرداری سه تا چهار بار اخطار ایمنی داده بودند، افزود: «برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستیم (...) هیچ تجربه و اتفاقی را جدی نمی‌گیریم و این اتفاق نیز دیر یا زود فراموش می‌شود.» نوفرستی ضعف قانونی مهم را در بخش نظارتی دانست و گفت: «لازم است قانونی باشد تا مشابه همان قانون که اگر یک ساختمان عوارض یا مالیاتش را ندهد پلمب می‌شود، با ساختمان‌های ناایمن که اخطار آتش‌نشانی دریافت کرده‌اند برخورد شود.»

آمار جدید وزارت بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۱۱هزار و ۱۰۶ نفر، مبتلایان ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۱۲ تیر آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۱۱هزار و ۱۰۶ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۲۶۵۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۳۰۹۷ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

ستاد مقابله با #کرونا در تهران خواهان اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه شد

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: «به دلیل تغییرات آمار مبتلایان در تهران خواستار اعمال محدودیت‌های جدید سخت‌گیرانه در استان تهران شده‌ایم.» زالی از بستری شدن ۴۱۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۱۰۸ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت این تعداد نسبت به روز سه‌شنبه ۷,۹ درصد افزایش داشته است. به‌گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران محدودیت‌ها براساس تصمیمات ستاد ملی ابلاغ می‌شود و به مدت یک هفته اجرا می‌شود و در پایان یک هفته وضعیت آماری در تهران و یا هر شهرستان دیگری مورد تحلیل قرار می‌گیرد و براساس آن ستاد ملی کرونا بار دیگر در مورد تمدید و یا تشدید محدودیت‌های پیشنهادی تصمیم‌گیری خواهد کرد. محدودیت در خصوص تردد در سطح شهر، برگزاری مراسم و اجتماعات نظیر مجالس عروسی و عزا، محدودیت در ساعات کاری و تقلیل ظرفیت‌های کاری از جمله پیشنهادهای ارائه شده بوده است.

تاریخ برگزاری #انتخابات_پارلمانی در #ونزوئلا اعلام شد

به گزارش خبرگزاری آلمان، ایندیرا آلفونزو، رئیس شورای ملی انتخابات در سخنانی در تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود. محلس ملی ونزوئلا تنها نهادی است که در اختیار مخالفان است. ریاست پارلمان را در حال حاضر خوان گوایدو، رهبر مخالفان به عهده دارد. اپوزیسیون مادورو را متهم می‌کند که با برگزاری انتخابات پارلمانی قصد دارد بر مجلس ملی مسلط شود. اعضای شورای انتخابات که به تازگی دیوان عالی ونزوئلا آن‌ها را تعیین کرده همگی از طرفداران مادور هستند. گوایدو در پیامی در توییتر اعلام کرد مخالفان انتخابات پارلمانی را به رسمیت نمی‌شناسند.

#استخدام_در_ادارات_دولتی محدودتر و متمرکزتر شد

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه مشترکی استخدام در ادارات دولتی را محدودتر و متمرکزتر کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم بر اساس این بخشنامه که پنجشنبه ۱۲ تیر به دستگاه‌های اجرایی دولت ابلاغ شد، استخدام نیروی انسانی صرفاً با تأییدیه تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه میسر است. بر اساس این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند در وهله اول نیروی انسانی موجود را سازماندهی کنند و کارآیی آن‌ها را بالا ببرند. استخدام نیروی انسانی بعد از تأمین اعتبار صرفاً از طریق آگهی استخدام و با در نظر گرفتن سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولین و از طریق آزمون فراگیر امکان‌پذیر است.