ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی #کارگران_شهرداری_کَلاله و خانواده‌هایشان مقابل فرمانداری

جمعی از #کارگران_شهرداری کَلاله از توابع استان گلستان همراه با خانواده‌هایشان پنجشنبه ۱۰ مرداد مقابل فرمانداری شهر تجمع، و به دستمزد ناچیز خود اعتراض کردند. به گفته‌ کارگران، دستمزد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی که آن هم توسط پیمانکار به موقع پرداخت نمی‌شود، زندگی آن‌ها را تامین نمی‌کند و خانواده‌هایشان در آستانه فروپاشی است. در کلیپی که در رسانه‌های محلی از اعتراض کارگران منتشر شد، همسر و مادر یکی از کارگران می‌گویند که زندگی‌شان به سختی می‌گذرد و قادر به تهیه گوشت و برنج برای خانواده نیستند. همسر این کارگر خطاب به شهردارگفته است: «پیمانکار تهدید به اخراج می‌کنند. آقای شهردار شما خودت می‌توانی با یک و چهار صد زندگی کنی؟ ما با این حقوق چطور زندگی کنیم؟ مدام ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان از دیگران قرض می‌کنیم تا زندگی‌مان بچرخد. خوراک بچه‌های ما شده گوجه و بادمجان. اسم گوجه فرنگی را می‌بریم بچه حالت تهوع می‌گیرد. نه گوشت داریم نه برنج. نه لباس. زندگی‌مان دارد به خاطر بچه‌ها از هم می‌پاشد. نمی‌توانیم هزینه بچه‌ها را تامین کنیم. چه کسی پاسخگوست؟»

تحصن گروهی از ایرانیان در برلین در حمایت از #اسماعیل_بخشی و #سپیده_قلیان و سایر فعالان حقوق کارگر زندانی در ایران

گروهی از ایرانیان مقیم آلمان جمعه ۱۱ مرداد در حمایت از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، علی نجات، امیر امیرقلی، امیر حسین محمدی‌فرد، ساناز الله‌یاری و عسل محمدی، فعالان حقوق کارگر زندانی در ایران مقابل خانه کارل لیبکنشت، مقر حزب چپ آلمان در شرق برلین تحصن کردند. دادگاه این فعالان مدنی شنبه ۱۲ مرداد برگزار می‌شود. سپیده قلیان در اعتراض به شرایط بد زندان قرچک ورامین از اوایل مرداد اعتصاب غذا کرده است. حزب چپ آلمان از تحصن ایرانیان معترض در برلین حمایت کرده است.

در حمله #طالبان به یک پاسگاه در ولایت #دایکندی در مرکز #افغانستان، دست‌کم ۲۵ پلیس کشته و مجروح شدند

مقام‌های ولایت دایکندی در مرکز افغانستان اعلام کردند که جمعه ۲ اوت/۱۱ مرداد در حمله طالبان به یک پاسگاه پلیس دست‌کم ۱۰ پلیس افغانستان کشته و ۱۵ پلیس دیگر مجروح شدند. به گفته اعلا رحمتی، والی ولایت دایکندی طالبان هم در این حمله متحمل تلفاتی شد. ولایت دایکندی با ولایت هلمند هم مرز است و پاسگاه‌های امنیتی مشترک بین این دو ولایت وجود دارد. طالبان کنترل نیمی از افغانستان را به دست گرفته است. دو روز قبل در پی برخورد یک اتوبوس مسافربری با مین کنار جاده‌ای در شاهراه هرات-قندهار، ۳۴ نفر کشته شده و ۱۷ نفر دیگر مجروح شدند. بر اساس گزارش دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی دست‌کم ۳۸۰۰ غیر نظامی در درگیری‌ها با طالبان کشته شده‌اند. ‌

#آمریکا جنگنده‌های جدید «اف-۱۵ ای» به #تنگه_هرمز اعزام کرد

یک سایت ویژه امور نظامی و تسلیحاتی به نام THE WAR ZONE DRIVE گزارش داده که آمریکا جنگنده‌هایی جدید از نوع «اف-۱۵ ای» با مهمات خوشه‌ای ویژه و سیستم مادون قرمز و لیزری برای محافظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها به تنگه هرمز اعزام کرده است. این نوع از جنگنده‌ها برای انجام عملیات تهاجمی هوا به هوا و هوا به زمین طراحی شده‌اند و به‌نوشته این سایت استفاده از آن‌ها ممکن است برای مقابله با قایق‌های سپاه پاسداران باشد. در پی تنش بین ایران و آمریکا، ایالات متحده حضور نظامی خود در خلیج فارس را بیشتر کرده است. بریتانیا و آمریکا پس از چند مورد حمله به نفتکش‌ها در تنگه هرمز می‌خواهند امنیت حمل و نقل نفت خام در منطقه را تأمین کنند. آمریکا عملیات «سنتینل» (نگهبان) را برای حفاظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس در نظر گرفته و از هم‌پیمان‌های خود خواسته است به آن بپیوندند.

در اعتراض به پوشش# غلامرضا_تاج‌گردون، نماینده اصلاح‌طلب مجلس: حزب‌الله #گچساران به پاخیزید، امروز نماد این شهر یک تی‌شرت‌پوش شده است

غلامرضا تاج‌گردون، نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از یک پروژه کشاورزی در گچساران تی‌شرت آستین کوتاه سفید پوشیده بود. گروهی که خود را جوانان انقلابی معرفی کرده در بیانیه‌ای خواهان اعتراض به این نماینده مجلس در نماز جمعه شهر شد. در این بیانیه گفته شده: «حزب‌الله گچساران به پاخیزید، امروز نماد این شهر یک تی‌شرت‌پوش شده است. ما جمعی از جوانان انقلابی از عموم مردم قدرشناس و شهیدپرور، دعوت می‌کنیم تا پس از نماز جمعه این هفته، در اعتراض به رفتارهای زشت و زننده تاج‌گردون و امثال ایشان که دل در گرو اربابان غربی خود دارند، تجمع نماییم تا نشان دهیم که نماد گچساران، کسانی نیستند که تی‌شرت می‌پوشند.»

#آموزش_و_پرورش #تهران: کمبود ۱۰هزار معلم در تهران به دلیل عدم پرداخت حقوق #معلمان_پیمانی

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران جمعه ۱۱ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد به سبب عدم پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی، این گروه از معلمان علاقه‌ای به ادامه همکاری با آموزش و پرورش ندارند و به همین سبب در آستانه سال تحصیلی تنها در تهران، آموزش و پرورش با کمبود ۱۰ هزار معلم جدید روبرو شده است. ‌فولادوند گفت: «اگر بتوانیم پرداخت‌ها را سریع‌تر انجام دهیم شاید مشکلات کم شود.» وزارت آموزش و پرورش ۹۳۴ میلیارد تومان به معلمان حق‌التدریسی بدهکار است. مدیرکل آموزش و پرورش تهران احتمال داد که ممکن است بتوان از استان‌های دیگر معلمان حق‌التدریسی را در مدارس تهران به کار گمارد. معلمان حق‌التدریسی در سراسر کشور حقوق سه ماه پایانی سال ۹۷ و حقوق دو ماه از سال ۹۸ را از آموزش و پرورش طلب دارند.

#قم علیه #کربلا − #رقص_زنان در ورزشگاه #کربلا یادآور «فساد بنی‌امیه»

در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا یک گروه موسیقی نواخت و گروهی از زنان هم رقصیدند. رقص و موسیقی در کربلا خشم برخی از آخوندهای قم را برانگیخت. شیخ حسین انصاریان که به عنوان استاد حوزه علمیه قم در دوران محمود احمدی‌نژاد در برخی برنامه‌های صدا و سیما شرکت می‌کرد و به خاطر لحن خاص و کشدارش سوژه شوخی‌های برخی مداحان شده بود، در واکنش به برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا با موسیقی و رقص با انتشار پیامی گفت: « در باورمان نمی‌گنجید در ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا در برابر چشمان غیرتمند شیعیان زنان رقاصه و نوازنده که یادآور فساد بنی‌امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند و با این حرکت دل وهابیت خبیث را شاد کنند.» دیوان وقف شیعی عراق (سازمان اوقاف و امور خیریه عراق) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «رویدادهای مراسم افتتاحیه، تقدس کربلا را آشکارا مخدوش کرده است». نوری المالکی دبیرکل حزب‌ الدعوه اسلامی عراق روز گذشته در بیانیه‌ای خواستار «تحقیقات فوری» دولت عراق برای «مجازات عاملان این هتک حرمت اعم از دولت محلی، وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال» شده است.

#خامنه‌ای در دیدار با «گروه‌های جهادی»: «کاری کنیم که گفتمان جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود»، در این گفتمان به #تحریم_ظریف اشاره‌ای نشد

۴۲ نفر از اعضای گروه‌های جهادی صبج جمعه ۱۱ مرداد گزارش اقدامات خود در مناطق محروم را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کردند. خامنه‌ای به اعضای گروه‌های جهادی گفت: «هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید، هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل دربیاورید.» خامنه‌ای از گروه‌های جهادی خواست برای فعالیت‌های خود «گفتمان‌سازی» کنند. رهبر جمهوری اسلامی گفت: «کاری کنیم که گفتمان جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.» در این گفتمان اما به تحریم ظریف اشاره‌ای نشد. وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئیه اعلام کرد که محمدجواد ظریف را در فهرست تحریمی‌های آمریکا قرار گرفته است. دلیل تحریم ظریف، فعالیت او تحت فرمان رهبر جمهوری اسلامی اعلام شد. خامنه‌ای خود پیشتر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بود.

#تخت‌روانچی: نماینده ایران در #سازمان_ملل: #تحریم_ظریف تأثیری بر فعالیت دیپلماتیک او نخواهد گذاشت

مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد صبح جمعه ۱۱ مرداد درباره تأثیر تحریم ظریف بر فعالیت‌های دیپلماتیک وزیر خارجه ایران به خبرگزاری ایرنا گفت: «تحریم‌های اخیر نخواهد توانست فعالیت‌های ایشان را تحت تاثیر قرار دهد و زبان گویا، منطقی و مستدل ایشان را خاموش کند.» دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئیه اعلام کرد که محمدجواد ظریف را در فهرست تحریمی‌های آمریکا قرار گرفته است. دلیل تحریم ظریف، فعالیت او تحت فرمان رهبر جمهوری اسلامی اعلام شد. خامنه‌ای خود پیشتر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بود. تخت‌روانچی با اشاره به درخواست‌های متعدد رسانه‌های اصلی خارجی برای مصاحبه با ظریف از طریق وسایل ارتباط راه دور یا با سفر به ایران یا در کشورهای ثالث طی دو روز گذشته گفت: «این درخواست‌ها نشان می‌دهد دولت آمریکا باز هم به بیراهه رفته است.» هنوز دامنه تحریم‌های آمریکا علیه محمدجواد ظریف و تاثیرات این اقدام بر فعالیت‌ها او به‌ویژه در خاک آمریکا مشخص نیست. برای مثال مشخص نیست که آیا ظریف می‌تواند در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند؟ طبق موازین حقوق بین الملل عمومی، آمریکا با استناد به منافع ملی خود می‌تواند از ورود او به مجمع عمومی هم جلوگیری کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد جمعه ۲ اوت/ ۱۱ مرداد (به وقت تهران) در اجتماع هواداران خود در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو یک بار دیگر اعلام کرد که ایران به دنبال مذاکره با دولت او است.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران سعودی #زنان_عربستانی می‌توانند بدون اجازه قیم مرد به #سفر_خارجی بروند

هیأت وزیران سعودی صبح جمعه ۲ اوت/ ۱۱ مرداد اصلاحیه قانون گذرنامه، ثبت احوال و بیمه‌های اجتماعی در عربستان را به تصویب رساند. بر اساس این اصلاحیه از این به بعد زنان عربستانی می‌توانند بدون شرط موافقت ولی و قیم گذرنامه دریافت کنند. این اصلاحیه همچنین این حق را به مردان و زنان بالای ۲۱ سال می‌دهد که آزادانه سفر کنند. همچنین اعطای گذرنامه به کسانی که تحت سرپرستی هستند یا کودکانی که قیم و ولی آن‌ها فوت کرده بلامانع است. زنان عربستانی بر اساس قانون جدید می‌توانند ازدواج، طلاق و تولد فرزندانشان را نیز ثبت کنند. پیش از این زنان عربستانی چنین اجازه‌ای نداشتند.

روزنامه اِل‌کانفیدنسیال #اسپانیا: مادرید درخواست آمریکا برای شرکت در ائتلاف دریایی در #تنگه_هرمز را رد کرد

روزنامه اسپانیایی «اِل‌کانفیدنسیال» به نقل از منابعی در دولت اسپانیا که نام آن‌ها پوشیده مانده اعلام کرد مادرید درخواست رسمی ایالات متحده آمریکا برای مشارکت این کشور در طرح ائتلاف دریایی در تنگه هرمز را دریافت کرد اما این درخواست را نپذیرفت. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ۲۹ تیر / ۲۰ ژوئیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با عملیات سنتینل (نگهبان) آزادی ناوبری در تنگه هرمز را تضمین کند. دو روز قبل نمایندگان نظامی آمریکا و بریتانیا برای طراحی این عملیات پشت درهای بسته در بحرین نشستی برگزار کردند. یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با «اِل‌کانفیدنسیال» گفت: «دولت اسپانیا در حال حاضر تمایلی به پیوستن به نیروهای تحت رهبری آمریکا در منطقه ندارد».مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا اواخر اردیبهشت دستور داده بود ناوچه «مندز نونتس» با ۲۱۵ ملوان از گروه ضربت آمریکا به رهبری ناوگروه لینکلن خارج شود. ناو یو اس اس آبراهام لیکلن در سیصد کیلومتری در دریایی عرب متوقف شده است. توکیو و برلین هم از شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا انصراف داده‌اند.

روزنامه ماینیچی #ژاپن: #توکیو از حضور نظامی در #تنگه_هرمز انصراف داد

روزنامه «ماینیچی»، از روزنامه‌های پرخواننده و معتبر ژاپن به نقل از چندین منبع دولتی که نام آن‌ها پوشیده مانده اعلام کرد که توکیو قصد ندارد در ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا برای تأمین امنیت دریانوردی در تنگه هرمز شرکت کند. به گزارش این روزنامه پس از حمله ماه گذشته به نفتکش ژاپن و نروژ در دریای عمان، توکیو دو گزینه را در نظر گرفت: گشت‌های دریایی برای محافظت و اسکورت نفتکش‌های ژاپنی یا اعزام هواپیماهای شناسایی به منطقه، اما سرانجام با بررسی این دو گزینه به این تصمیم رسید که حضور نظامی این کشور به هر یک از دو شکل یاد شده ممکن است به یک تقابل نظامی تمام‌عیار با نیروهای ایرانی بینجامد. یک منبع در وزارت خارجه ژاپن به این ماینیچی گفت: «مهم‌ترین چیز این است که اجازه ندهیم مسیر انتقال نفت خام به ژاپن، قطع شود. اعزام کشتی باعث کاهش تنش‌ها نمی‌شود بلکه پتانسیل افزایش آن را نیز دارد.» یک مقام دولتی دیگر گفت: «اولویت ژاپن این است که از روابط دوستانه خود با ایران برای تأمین امنیت تنگه هرمز‌ استفاده کند.» ۸۰ درصد نفت مورد نیاز ژاپن از تنگه هرمز عبور می‌کند. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ۲۹ تیر / ۲۰ ژوئیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با عملیات سنتینل (نگهبان) آزادی ناوبری در تنگه هرمز را تضمین کند. دو روز قبل نمایندگان نظامی آمریکا و بریتانیا برای طراحی این عملیات پشت درهای بسته در بحرین نشستی برگزار کردند.

#ترامپ: ایران «بدجوری» دنبال مذاکره برای یک توافق است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد جمعه ۲ اوت/ ۱۱ مرداد (به وقت تهران) در اجتماع هواداران خود در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو یک بار دیگر اعلام کرد که ایران به دنبال مذاکره با دولت او است. رئیس جمهوری آمریکا گفت: «ما به ایران یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار پول نقد دادیم. یک هواپیما پر از پول. جالب است بدانم وقتی آنها هواپیما را دیدند، چه حالی داشتند. جالب است بدانم با این پول چه کاری کردند. باور می‌کنید. به یاد داشته باشید که چه گفتم، ایران الان کشوری است متفاوت نسبت به آنچه که در دو سال و نیم پیش بود. زمانی که من کارم (را به عنوان رئیس جمهوری) آغاز کردم، ایران در همه جا حضور داشت. در ۱۴ تا ۱۸ منطقه مختلف که درگیری در آن جریان داشت، حاضر بود. اما آنها الان بدجوری فقط خواهان مذاکره برای یک توافق هستند.»