ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آب آشامیدنی آلوده ۲۰۰ نفر از اهالی روستای #محمدآباد_گرگان را مسموم کرد

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) یکشنبه ۱۲ مرداد از مسمومیت حدود ۲۰۰ نفر از اهالی روستای محمدآباد در شمال شهر گرگان و ابتدای محور ارتباطی شهرستان آق قلا خبر داد. حسین مکتبی، رئیس شورای اسلامی این روستا مسمومیت اهالی را تایید کرده اما گفته؛ بسیاری از مراجعان به درمانگاه‌ و مراکز بهداشتی روستا و شهر گرگان با سرم‌تراپی بهبود یافتند و نیازی به بستری طولانی مدت برای آن‌ها بوجود نیامد. به گفته مکتبی کارشناسان و ناظرانی از ۲ دستگاه خدماتی با حضور در روستای محمدآباد از آب شرب و چند بیمار مسموم نمونه‌برداری کردند اما تاکنون علت مسمومیت اهالی اعلام نشده است. ناهید جعفری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در پیوند با همین موضوع مسمومیت ناشی از مصرف آب را «محتمل‌تر» از آلودگی های دیگر دانسته و از مردم روستا خواسته تا زمان علت مشخص شدن مسمومیت و رفع این مشکل از آب بسته‌بندی استفاده کنند.

محمدباقر قالیباف خواستار «تعویق زمان #کنکور تا گذشتن از دوران پیک #کرونا و خنک‌تر شدن هوا» شد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۲ مرداد در نطق پیش از دستور جلسه علنی خواستار تعویق زمان کنکور شد. قالیباف گفت: کوتاهی در برگزاری کنکور دکتری و «بی‌توجهی‌های تاسف‌آور» به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مردم را درباره برگزاری کنکور سراسری نگران کرده و این نگرانی‌ها به گوش نمایندگان مجلس رسیده است. قالیباف ادعا کرد سلامت دانشجویان «خط قرمز مجلس است» و گفت: با توجه به نگرانی‌ها درباره رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی، «به‌نظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد». رئیس مجلس گفت: کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذی‌ربط پیگیری کنند. با وجود اوج‌گیری شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و خطر جمع‌شدن میلیون‌ها نفر برای شرکت در کنکور سراسری مسئولان همچنان بر برگزاری این مراسم در فصل گرما پافشاری می‌کنند.