ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#طیبه_راجی، دختر #محمد_راجی درویش جان‌باخته در بازداشتگاه پلیس آگاهی شاپور: هر دو وکیل پرونده‌ #قتل پدرم بازداشت هستند

#طیبه_راجی، دختر #محمد_راجی که پدرش در جریان حوادث #گلستان_هفتم پاسداران مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی و #لباس‌شخصی قرار گرفت و پس از انتقال به #آگاهی_شاپور جان باخت، گفته است هر دو وکیل پرونده‌ #قتل پدرش، #آرش_کیخسروی و #فرخ_فروزان در بازداشت هستند، بیمه پدرش را قطع کرده‌اند و به سنگ مزار او تعرض ‌شده است. سایت مجذوبان نور که خبرهای مربوط به #دوریشان_گنابادی را پوشش می‌دهد، با انتشار فایل صوتی گفته‌های طیبه رایجی، از قول او نوشته است طبق اسناد #پزشکی_قانونی، پدر او در آگاهی شاپور و در اثر شکنجه‌های زیر بازجویی جان باخته است. خانم راجی همچنین گفته است: «بیمه پدرم که به مدت ۳۰سال از حقوق او کسر می‌شده از سوی اداره بیمه قطع شده و ادامه‌ پرداخت آن موکول شده است به اینکه اثبات شود محمد راجی مخالف و معاند نظام نبوده است.» او درباره‌ تعرض به سنگ مزار پدرش نیز گفته است: «عبارت هو ۱۲۱ را که بر سنگ مزار او حک شده بود با دستگاه سنگ فرز از بین برده‌اند.» طیبه راجی همچنین تاکید کرده است اگر پدرش زنده بود پیگیر وضعیت #درویشان_زندانی می‌شد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها می‌گوید #دولت مخالف #محدودیت_علمای_اهل_سنت است

#علی_یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری اسلامی در امور #اقوام و #اقلیت‌ها گفته است #دولت با محدودیت‌های اعمال شده برای #علمای_اهل_سنت_زاهدان مخالف است. یونسی گفته است: «ما صحبت‌های زیادی در این مورد با مراکز مختلف انجام دادیم و اقدامات بسیاری هم در این مورد انجام داده‌ایم.» به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها که روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور به سوالات این خبرگزاری درباره محدودیت‌های موجود برای #مولوی_عبدالحمید اسماعیل زهی، #امام_جمعه اهل تسنن #زاهدان و بعضی دیگر از چهره‌های مذهبی و سیاسی #اهل_سنت پاسخ داده، گفته است: «‌به منظور برگزاری بدون مشکل نماز عید قربان اهل تسنن نیز تلاش‌هایی داشتیم که برگزاری نماز این روز آن‌ها بدون مشکل اقامه شد.» این در حالی است که منابع حقوق بشری پس از عید قربان خبر داده بودند امکان برگزاری نماز این عید مسلمانان برای اهل سنت در تهران فراهم نشده است. مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان سال گذشته در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره محدودیت‌های خود و عده دیگری از چهره‌های مذهبی و سیاسی اهل سنت گلایه کرده بود. به دنبال خبرساز شدن این نامه، دفتر رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای تاکید کرد: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانونی اساسی هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری‌ای بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.» با گذشت یک سال از این ماجرا اما مدتی پیش ۲۱ نماینده مجلس به رفع نشدن محدودیت‌ها اعتراض کردند و به #وزیر_اطلاعات دولت #حسن_ روحانی در این مورد تذکر دادند.

#علی_خامنه‌ای: #جنگ نمی‌شود اما آمادگی و توانایی #پدافند_هوایی افزایش یابد

#علی_خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۱ شهریور با فرماندهان و مسئولان قرارگاه #پدافند_هوایی #ارتش_ایران دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، خامنه‌ای در «روز پدافند هوایی» از مسئولان این بخش از نیروهای مسلح خواست تا «آمادگی‌ها و توانمندی‌های پدافند هوایی و کارکنان آن» افزایش یابد. او گفت که «این قرارگاه بخشی بسیار حساس از نیروهای مسلح و در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران» است؛ هرچند احتمال جنگ را رد کرد. پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با تهران (#برجام)، فشارها بر جمهوری اسلامی افزایش یافته است. به ویژه بر سر حضور نظامی آن در سوریه و عراق. اسرائیل خواهان خروج نیروهای ایران از سوریه است و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته گفت: «هیچ توافقی بین سوریه و ایران ما را نمی‌ترساند. از هیچ تهدیدی نمی‌هراسیم. هر که ما را تهدید به نابودی می‌کند، خود را در خطر نابودی قرار می‌دهد». جمعه نیز خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران به شیعیان مورد حمایت خود در عراق موشک‌های بالستیک داده و برای آن‌ها امکان تولید موشک را هم فراهم ساخته تا از منافع خود در خاورمیانه حفاظت کند. اما بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی این ادعا را شنبه تکذیب کرد و آن را «واهی، بی معنی و مضحک» خواند.

مرکز لرزه‌نگاری ایران: در مردادماه ایران مجموعاً ۱۳۲۰ بار لرزید

آمار ماهیانه‌ای مرکز لرزه‌نگاری ایران نشان می‌دهد در مردادماه، ایران مجموعاً ۱۳۲۰ لرزیده است. شدیدترین این زمین‌لرزه‌ها به بزرگی ۵,۸ ریشتر و در نزدیکی سیرچ در استان کرمان رخ داده. در این ماه، اغلب زلزله‌های با قدرت ۴ ریشتر در غرب ایران ثبت شده.

دیده‌بان #حقوق_بشر: از دی‌ ماه ۹۶ تاکنون دست‌کم ۳۰ نفر در اعتراضات #ایران کشته شده‌اند

سازمان #دیده‌بان_حقوق_بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از شروع #تظاهرات_سراسری و اعتراض‌های مردم ایران از دی‌ ماه سال ۹۶ تاکنون دست‌کم ۳۰ نفر در نقاط مختلف کشور کشته شده‌اند. در این بیانیه که روز جمعه ۳۱ اوت/ ۹ شهریور منتشر شده، همچنین آمده است که در یک ماه گذشته دست‌کم ۵۰ نفر از معترضان به جرم شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز در #اصفهان، #کرج و #تهران بازداشت شده‌اند. سارا لی ویتسون، مسئول بخش #خاورمیانه سازمان دیده‌بان #حقوق_بشر در این بیانیه گفته است: «حکومت ایران نقش خود را از روی دفترچه راهنمای حکومت‌های مستبد ایفا می‌کند: مخالفان آرام و شرکت‌کنندگان در اعتراض‌های مسالمت‌آمیز‌ را بازداشت و از ماموران امنیتی در برابر تحقیق و بازجویی محافظت می‌کند.» مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر همچنین ضمن محکوم کردن رفتار سرکوبگرانه حکومت ایران تاکید کرده است که مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون هیچ‌گونه بررسی‌ای درباره علت کشته شدن این افراد انجام نداده‌اند.

«ایران تقویت #توان_موشکی بالستیک و کروز را دنبال می‌کند» ــ تکذیب انتقال #موشک_بالستیک به عراق

فرماندهان نظامی در ایران اخیراً تمرکز ویژه‌ای بر تبلیغ دستاوردهای نظامی و آمادگی دفاعی این کشور کرده‌اند. در آخرین نمونه، #محمد_احدی، معاون امور بین‌الملل وزیر دفاع شنبه ۱۰ شهریور در جریان بازدید وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی این وزارت‌خانه گفت: «طرح‌‎های جدید #وزارت_دفاع در ارتقای توان موشکی بالستیک و کروز در انواع مختلف، دستیابی به هواپیماهای جت جنگنده نسل جدید و شناورهای سطحی و زیر سطحی سنگین و دوربرد با قابلیت‌های تسلیحاتی متنوع است.» ایران که تحت تحریم‌های سنگین بین‌المللی توان محدودی در خرید تسلیحات نظامی پیشرفته دارد، بارها ادعا کرده که سلاح‌های مشابه را به طور بومی ساخته است. #برنامه_موشکی بالستیک ایران یکی از موارد محل اختلاف بین ایران و قدرت‌های غربی است. هرچند ایالات متحده و شرکای اروپایی‌اش بر سر حفظ توافق هسته‌ای با تهران (#برجام) اختلاف دارند، هر دو درباره توسعه مداوم برنامه موشک‌های بالستیک ایران دغدغه‌های یکسانی را مطرح کرده‌اند. در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» جمعه گزارش داده بود که ایران به شیعیان مورد حمایت خود در عراق موشک‌های بالستیک داده و برای آن‌ها امکان تولید موشک را هم فراهم ساخته تا از منافع خود در خاورمیانه حفاظت کند. اما بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی این ادعا را شنبه تکذیب کرد و آن را «واهی، بی معنی و مضحک» خواند.

شنیده‌شدن صدای چندین انفجار از #فرودگاه_نظامی_المزه در حوالی #دمشق

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، شاهدان عینی و برخی شبکه‌های‌ خبری نزدیک به دولت سوریه بامداد یکشنبه دوم سپتامبر / ۱۱ شهریور از شنیده‌شدن چندین صدای انفجار در #فرودگاه_نظامی_المزه در حوالی #دمشق خبر دادند. شبکه المیادین مدعی شده که #اسرائیل به این فرودگاه نظامی حمله موشکی کرده و سپر دفاع هوایی سوریه نیز برخی موشک‌ها را منهدم کرده است. خبرگزاری دولتی «مهر» نیز به نقل از منابع محلی دیگری از انفجار انبار مهمات این پایگاه نظامی هوایی خبر داده است. سوریه پیش از این اسرائیل را به حمله موشکی به این پایگاه متهم کرده بود. اسرائیل این خبر را تأیید یا تکذیب نکرد اما انجام عملیات هوایی در سوریه علیه اهداف متعلق به حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران را تصدیق کرده است. پایگاه نظامی المزه یکی از فرودگاه‌های نظامی استراتژیک سوریه است و رویترز ۲۰۱۳ گزارش داده بود که این فرودگاه به عنوان فرودگاه خصوصی خانواده بشار اسد، رئیس دولت دمشق به کار می‌رود. . ارتش سوریه در حال آماده‌سازی برای حمله به استان #ادلب، آخرین استان تحت کنترل شورشیان است.