ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در مسجدی در هرات جان ده‌ها نفر را گرفت

روزنامه «۸صبح» افغانستان به‌نقل از منابع مردمی در ولایت هرات اعلام کرد که ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه جمعه ۱۱ شهریور / ۲ سپتامبر انفجاری حین اقامه نماز جماعت در مسجد گازرگاه هرات رخ داد و بیش از ۲۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد و محافظانش نیز در این انفجار کشته شدند. طالبان مرگ او را تأیید کردند. انفجار زمانی رخ داد که مولوی مجیب‌الرحمان انصاری با محافظان خود برای ادای نماز به محوطه مسجد گازرگاه وارد می‌شده‌اند. انفجار در‌ تجمع نمازگزاران در اطراف انصاری رخ داده است. طالبان گفته‌اند این انفجار ناشی از حمله انتحاری بود. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

با کاهش سهمیه بنزین احتمال می‌رود سوخت گران شود اما عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید بنزین گران نمی‌شود

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ شهریور درباره طرح جدید دولت در مورد کاهش میزان سوخت آزاد در کارت‌ها، گفت: «مطالبی که این روزها برای افزایش قیمت بنزین، به دنبال این طرح مطرح می‌شود صرفاً گمانه زنی و یا نظرات افراد است و تاکنون هیچ برنامه رسمی برای افزایش قیمت بنزین وجود نداشته است.» رسانه‌های جمهوری اسلامی روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کردند که سهمیه بنزین سه هزار تومانی در کارت سوخت از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا می‌کند. گفته شده که دلیل چنین اقدامی آن است که مردم بیش از ۱۵۰ لیتر بنزین سه هزار تومانی مصرف نمی‌کنند. همچنین گفته شده که مردم می‌توانند همچنان از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند. در پی انتشار این خبر محمد مهاجری، فعال اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت بنزین در حال سه نرخی شدن است زیرا هیچ دلیلی برای این‌که سهمیه کارت ۱۰۰ لیتر کم شود و همزمان بتوان از کارت سوخت جایگاه‌ها به میزان مورد درخواست استفاده کرد، وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید ۳۰ درصد از قطعات یدکی خودرو در ایران یا قاچاق است یا تقلبی

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: «حدود ۳۰ درصد از قطعات یدکی خودرو یا قاچاق و یا تقلبی است.» به‌گفته او «امروز بیش از ۲۳۰ میلیون قطعه یدکی خودرو دارای کد رهگیری بوده و اصالت آن‌ها مشخص است.» وزیر صمت همچنین افزود: «گاهی به‌خاطر این‌که پول قطعه‌ساز به موقع تأمین نشده یا به درستی سفارش‌گذاری نشده است، قطعات به خط تولید نمی‌رسند.» فاطمی امین مدعی شد که در ۵ ماه نخست سال گذشته ۸۸ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود، اما امسال این میزان به ۱۳۴ هزار دستگاه رسید. این در حالی است که طبق آمار خود وزارت صمت در تیرماه سال جاری که در «دنیای اقتصاد» منتشر شد، تولید خودرو از ابتدای سال، نسبت به سال گذشته چیزی حدود دو درصد کاهش داشته است. طبق این آمار، تولید خودرو در سه ماه نخست سال گذشته به ۲۱۳ هزار و ۸۸۶ محصول و در سال جدید به ۲۰۸ هزار و ۹۱۹ دستگاه رسید.