ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد جواد #ظریف در گفت‌وگو با #نیویورکر رابطه #ایران و #آمریکا را به رابطه عاشقانه هری و لوسی در فیلم «۵۰ قرار اول» تشبیه کرد. وزیر خارجه ایران احتمال گفت‌وگو با آمریکا را رد نکرد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در بخشی از گفت‌وگو با «نیویورکر» رابطه ایران با آمریکا را به فیلم «۵۰ قرار اول» (۲۰۰۴) - یک کمدی رمانتیک ساخته پیتر سگال - تشبیه کرده است. در این فیلم لوسی ویتمور (درو بریمور) هر روز حافظه‌اش را از دست می‌دهد و هنری راث (آدام سندلر) که لوسی را دوست دارد هر روز سعی می‌کند به او کمک کند که روزهای گذشته را که به به خوشی با هم گذرانده‌اند به یاد بیاورد. وزیر خارجه ایران می‌گوید: «ما عصبانی نیستیم. اگر قرار باشد به راه‌حلی دست یابیم باید بتوانیم آن را بر مبنای چیزی که در دست داریم بنا کنیم، در غیر این‌صورت می‌بایست مثل فیلم ۵۰ قرار اول همه چیز را از «روز بعد از اول» آغاز کنیم و این غیرممکن است.» ظریف سپس توافق هسته‌ای را «مبنای» رابطه ایران و آمریکا می‌نامد و می‌گوید: «در صورت فراهم بودن شرایط لازم برای مذاکرات من احتمال گفت‌وگو را رد نمی‌کنم.» به گفته ظریف این شرایط عبارت است از قابل اتکا بودن طرف مقابل – آمریکا و به یک معنا لوسی که به اختلال حواس مبتلا شده است و با این حال هری - ایران او را عاشقانه دوست می‌دارد.

نیروهای اطلاعاتی به منزل یک عضو شورای مرکزی #نهضت_آزادی حمله کرده و شش نفر را بازداشت کردند

مأموران امنیتی جمهوری اسلامی از بامداد سه‌شنبه ۱۰ مهر تا ساعت ۳ بعد از ظهر این روز خانه #علی_‌اصغر_غروی عضو شورای مرکزی #نهضت_آزادی ایران و مسئول شاخه اصفهان این حزب را مورد تفتیش قرار دادند و ضمن جمع‌آوری و ضبط تمام آثار او و ابزارهای فنی، از جمله کیس‌ها، کامپیوتر، لب تاب‌ها، آلبوم‌های عکس، دست نوشته‌ها، الواح فشرده، فیلم‌ها و نوارهای کاست، شش نفر به نام‌های عاطفه ورپایی، الهام فردوسی‌زاده، بهناز محسنی، هاجر مالکی‌پور، امید سلیمانی و محمد شمس را با خود بردند. هنوز معلوم نیست که چه نهادی آن‌ها را بازداشت کرده است. مأموران امنیتی به‌هنگام ورود به خانه، همه درهای چوبی ورودی و واحدهای داخل را با دیلم شکستند. آن‌ها حکم رسمی برای ورود به خانه نداشتند. علی ‌اصغر غروی می‌گوید او و میهمانانش را در واحد دخترشان زندانی کردند و خود هرچه خواستند و توانستند بردند.

#بهروز_نعمتی، عضو کمیسیون امنیت ملی #مجلس اعلام کرد که قصور در بروز حادثه تروریستی #اهواز قطعی است و تعدادی از «مقصران» این حادثه بازداشت شده‌اند

سه‌شنبه ۱۰ مهر در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولانی از ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر کشور و برخی دیگر از مسئولان امنیتی از جمله مدیرکل اطلاعات خوزستان و استاندار این استان حادثه تروریستی حمله به رژه نظامی در اهواز به بحث گذاشته شد. پس از این جلسه، بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس به نقل از این مقامات اعلام کرد که قصور در بروز این حادثه قطعی شده و تعدادی از «مقصران» این حادثه بازداشت و به دادگاه معرفی شده‌اند. ۴ مهر فیلمی از این حادثه در کمیسیون امنیت ملی مجلس به نمایش درآمده بود. حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته بود که مهاجمان به راحتی به مجروحان تیر خلاص می‌زدند و کسی در صدد مقابله با آن‌ها برنیامده بود.

جایزه #نوبل_فیزیک بعد از ۵۵ سال به یک زن فیزیکدان کانادایی تعلق گرفت

جایزه نوبل فیزیک در سال ۲۰۱۸ به یک زن دانشمند کانادایی اعطا شد. بنیاد علمی نوبل در سوئد جایزه فیزیک خود را به دلیل تلاش‌ در حوزه فیزیک لیزری به طور مشترک به دانا استریک‌لند از کانادا، آرتور اشکین از آمریکا و جرارد مورو از فرانسه اهدا کرد. بعد از ماری کوری ( ۱۹۰۳)، ماریا گئوپرت مایر (۱۹۶۳) این سومین بار است که یک زن فیزیکدان جایزه نویل فیزیک را به دست می‌آورد. آرتور اشکین که جایزه نوبل فیزیک را با همکاران فیزیکدان خود به طور مشترک دریافت کرده، گفته است: « اگر می‌خواهیم با سرعت تحولات پیش برویم، باید از زنان فیزیکدان بیشتر تقدیر کنیم.» جوایز علمی نوبل در اغلب مواقع به مردان اهدا شده است. کمیته نوبل سال گذشته اعلام کرده بود که در آینده تلاش می‌کند از زنان پژوهشگر غافل نماند.

دست‌کم ۱۰ محکوم به #اعدام در #زندان_رجایی‌شهر برای طی تشریفات اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند

حداقل ۱۰ زندانی محکوم به #اعدام در #زندان_رجایی‌شهر به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند تا روند انجام تشریفات اجرای حکم اعدام را پشت سر بگذارند. به گزارش خبرگزاری هرانا این محکومان به مرگ روز اغلب به اتهام #قتل_عمد به اعدام محکوم شده‌اند و اگر #اولیای_دم رضایت ندهند، به زودی اعدام خواهند شد. سازمان عفو بین‌الملل بر همین اساس تاکید دارد که جمهوری اسلامی انتقام‌جویی را جانشین عدالت و دادرسی عادلانه کرده است. زندانیان در صف اعدام از بندهای مختلف زندان رجایی‌شهر کرج به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند. منابع حقوق بشر در تلاش برای احراز هویت این زندانیان هستند.

#معلمان #بجنورد در اعتراض به وضعیت معیشتی #تجمع کردند

شماری از معلمان شهر بجنورد در استان خراسان شمالی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کردند. یک ویدئو از این تجمع که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد: معلمان معترض در خیابان بر روی زمین نشسته و مانع حرکت خودروها می‌شوند. معلمان ایران تابستان امسال در اعتراض به بخشنامه آموزش و پرورش مبنی بر حذف فوق‌العاده و سختی شغل و عدم واقعی شدن دستمزدها یک کارزار مجازی تحت عنوان «این فیش حق من نیست» سازمان دادند. در این کمپین مجازی معلمان فیش‌های حقوقی خود را آتش زدند. شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان از معلمان خواسته که همزمان با روز جهانی معلم ۵ اکتبر/ ۱۶ مهر با برگزاری تجمع یا تحصن به وضعیت معیشتی معلمان اعتراض کنند.

شرکت آب و فاضلاب تهران آب کارگاه موسسه غیردولتی #آوای_ماندگار_دروازه_غار را قطع کرد، ۴۰ #زن #بیکار شدند

علی‌اکبر اسماعیل‌پور مدیر موسسه غیردولتی «#آوای_ماندگار دروازه غار» به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفته است که ماموران شرکت آب و فاضلاب شهری تهران آب این کارگاه را به دلیل عدم پرداخت بدهی قطع کردند و ۴۰ زن شاغل در این مرکز بیکار شدند. او دلیل این اقدام را اختلاف نظر موسسه و مدیران دولتی بر سر «تجاری» بودن آوای ماندگار که زنان آسیب‌پذیر و کودکان کار را تحت پوشش قرار داده، دانسته و گفته شرکت آب و فاضلاب تهران این مرکز را تجاری می‌داند و هزینه آب مصرفی را بر مبنای تعرفه تجاری محاسبه می‌کند. به گفته اسماعیل‌پور این موسسه توان پرداخت قبض ۴,۵ میلیون تومانی آب را ندارد و برای همین بارها با مسئولان شهرداری و مقام‌های دولتی مذاکره کرده اما نتیجه‌ای نگرفته است. او گفته که علاوه بر ۴۰ #زن شاغل در این موسسه، ۶۰ #کودک بد سرپرست و کار نیز تحت پوشش موسسه قرار دارند و حالا با تعطیلی کارگاه و قطع آب وضعیتشان نامشخص است.

حزب #گوران (#جنبش_تغییر) خواهان ابطال تعرفه‌های مشکوک انتخاباتی شد و گفت که در غیر این‌صورت نتیجه #انتخابات_پارلمانی اقلیم #کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد

حزب گوران (جنبش تغییر) اعلام کرده که چنانچه تعرفه‌های «تقلبی» انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق باطل نشود، نتیجه انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد. شورش حاجی، یکی اعضای کمیته اجرایی گوران تعداد تعرفه‌های مشکوک را ۲۰۰ هزار تعرفه عنوان کرده و درخواست ابطال این تعرفه‌ها را به عنوان پیش‌شرط جنبش تغییر برای شناسایی نتیجه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان داده است. جنبش تغییر، حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی را به جعل مدارک شناسایی و اخلال در روند برگزاری انتخابات متهم کرده است. شبکه «شمس» که بر انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان نظارت دارد، روز گذشته (دوشنبه یکم اکتبر ۹ مهر) اعلام کرد که با وجود آنکه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق در صلح و بدون درگیری برگزار شد اما ناظران بین‌المللی مواردی از تقلب‌های انتخاباتی را مشاهده کرده‌اند.

#دانش‌آموزان روستای #دهمرده در اعتراض به نداشتن مدرسه مقابل فرمانداری #زابل تجمع کردند

#دانش آموزان روستای «#دهمرده» در استان #سیستان_و_بلوچستان دوشنبه نهم مهر مقابل ساختمان فرمانداری #زابل تجمع کردند و خواستار ساخت #مدرسه در این روستا شدند. به گزارش سایت خبری «اوشیدا» مسئولان شهرستان زابل با ساخت مدرسه در روستای «دهمرده» مخالفت کرده و قرار است یک مدرسه در روستای «بریچی» در شش کیلومتری دهمرده احداث شود.ساکنان دهمرده اما گفته‌اند که از ۳۷ دانش‌آموز این روستا، ۶ تن به ناتوانی جسمی و حرکتی مبتلا هستند و نمی‌توانند فاصله میان دو روستا را روزانه طی کنند. یکی از معترضان مقابل فرمانداری زابل گفته که اعتراضات خود را تا زمانی که پاسخی به خواسته دانش‌آموزان داده نشود، ادامه خواهند داد. او گفته که در صورت عدم پاسخ فرماندار، دانش‌آموزان و اولیای آنان مقابل استانداری سیستان و بلوچستان تجمع خواهند کرد. سیستان و بلوچستان بیشترین آمار #کودکان_بازمانده_از_تحصیل را دارد.

۱۰۰ سد بزرگ #ایران کمتر از ۴۰ درصد #آب ذخیره شده دارند

از میان ۱۷۷ سد بزرگ موجود در ۶ حوضه آبریز اصلی ایران ۱۰۰ سد بزرگ از جمله سدهای زاینده‌رود، ملاصدرا، سفیدرود و دوستی کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم در آغاز سال جدید آبی در مهر ۹۷، میزان ذخایر سدهای ایران به ۱۹,۸۱ میلیارد مترمکعب رسیده که این رقم در مقایسه با سال گذشته نمایانگر کاهش ۱۹ درصدی آب ذخیره شده در سدهای ایران است. وزارت نیرو اعلام کرده که افت محسوس بارندگی‌های سال آبی ۹۶-۹۷ که در طی نیم قرن گذشته کم سابقه بوده سبب شده ک ورودی آب به مخازن سدهای ایران نیز کاهش بیابد و به فقط نیز متاثر از افت نزولات جوی با کاهش‌های ویژه‌ای مواجه شده‌اند و به ۲۵,۹۵ میلیارد مترمکعب برسد.

یک فرد معترض مقابل #شورای_شهر #تهران قصد #خودسوزی داشت که مأموران مانع شدند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صبح سه‌شنبه ۱۰ مهر فرد جوانی قصد داشت با ریختن بنزین روی خود مقابل ساختمان شورای شهر تهران، دست به خودسوزی بزند اما با دخالت نیروهای پلیس و آتش‌نشانان مستقر در ساختمان شورای شهر تهران این فرد موفق به خودسوزی نشد. این فرد به دفتر یگان حفاظت شهرداری تهران منتقل شده است. هنوز علت و انگیزه او مشخص نیست. ۱۳ شهریور هم فردی در اعتراض به یک دعوای ملکی مقابل شورای شهر تهران خودسوزی کرده بود. این فرد در بیمارستان درگذشت.

#صادق_زیباکلام: چشم آقای #ولایتی #لنگ می‌بندیم. شما هم بزرگواری کنید و راه و رسم مملکت‌داری را بیاموزید

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل گفته است درس مقاومت را باید از یمنی‌ها آموخت که به جای لباس لنگ می‌بندند وبه جای غذا نان خشک می‌خورند و دست از مقاومت برنمی‌دارند. صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی سه‌شنبه ۱۰ مهر با انتشار پیامی در توئیتر پاسخ داده: «چَشم جناب آقای دکتر ولایتی بزرگوار. ما درس مقاومت را لنگ ‌می‌بندیم و از یمنی‌ها یاد می‌گیریم. کاش شما هم متقابلا بزرگواری می‌کردید و راه و رسم مملکت‌داری را از امثال مسئولین کشورهای هند،ژاپن،تونس،نروژ،آلمان،فرانسه و....یاد می‌گرفتید که همه هم وغم شان رفاه و آسایش مردمانشان است.»

#جلیل_رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده مجلس: عده‌ای می‌خواهند موضوع #لوایح_چهارگانه مبارزه با #پولشویی رابه کف خیابان بکشانند

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از فشارهای پشت پرده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عدم تصویب لوایح مربوط به پولشویی پرده برداشته است. جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: «واقعیت تلخ این است که عده‌ای نمی‌خواهند نظر کارشناسان دولت، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و نمایندگان را قبول کنند، بلکه می‌خواهند این موضوع را به کف خیابان بکشانند و با فشار پیامک‌های ناشناس و افرادی که نه تخصص و نه ارتباطاشان برای ما روشن است، نه مشخص است که چه کسی به آن‌ها تحلیل کارشناسی داده، ما را مجبور کنند کاری که می‌خواهند را انجام دهیم.»