ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#دیده‌بان_حقوق_بشر: #ترکیه #پناهندگان_سوری را مجبور به بازگشت به وطن جنگ‌زده‌شان می‌کنند

سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است که ترکیه پناهندگان سوری را وادار به بازگشت به وطن خود می‌کند. این سازمان گفته است بازگشت‌های «داوطلبانه» ممکن است داوطلبانه نباشد. این ترس وجود دارد که ترکیه به پناهندگان فشار آورد که کشور را ترک کنند. سازمان دیده بان حقوق بشر افزوده است بسیاری از پناهندگانِ بازگردانده‌شده، به استان ادلب، منطقه جنگی، فرستاده شده‌اند. این نهاد مدافع حقوق بشر چنین اقدامی را نقض قانون دانسته است. در همین حال حزب حاکم عدالت و توسعه بازگرداندن اجباری پناهندگان سوری به کشورشان را تکذیب کرده است. گفته می‌شود که بیشتر پناهندگان سوری که در استانبول زندگی می‌کنند، تا پایان ماه اکتبر از این شهر خارج می‌شوند. مقامات ترکیه ظاهراً سفرهای با اتوبوس را به سوریه سازماندهی می‌کنند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، گفته است که بخشی از ۳,۶ میلیون پناهنده سوری که در ترکیه به‌سر می‌برند باید در منطقه امنی که قرار است در شمال سوریه ایجاد شود مستقر شوند. در گام نخست ۱۴۰ روستا و ۱۰ شهر برای یک میلیون نفر ساخته می‌شود. هنگامی که منطقه از «گروه‌های تروریستی» آزاد شد، منطقه امن می‌تواند گسترش یابد و مناطق بیشتری ساخته شود. اردوغان گفت بودجه این کار را کنفرانس بین‌المللی اهدا کنندگان کمک‌ها تأمین خواهند کرد. مخالفان این اقدام می‌گویند اردوغان درصدد تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه است. در شمال سوریه کردها زندگی می‌کنند.

سرپرست دانشگاه #علوم_پزشکی #چهارمحال_و_بختیاری ابتلای اهالی روستای #چنارمحمودی به ویروس #ایدز را تأیید کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ابتلای گروهی از اهالی روستای «چنار محمودی» در شهرستان لردگان را تأیید کرد. دکتر مجید شیرانی به خبرگزاری ایسنا گفت: «از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس اچ آی وی در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی و تماس با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.» به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایش‌های تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است. محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابتلای گروهی از اهالی روستا به اچج آی وی را تکذیب کرده و گفته است که آن‌ها به نوعی عفونت مبتلا شده‌اند. صبح چهارشنبه شمار زیادی از مردم لردگان در اعتراض به ابتلا به این ویروس در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند. همزمان با بالا گرفتن اعتراضات، جلسه‌ای برای بررسی انتقال ویروس به عده‌ای از ساکنان روستای «چنارمحمودی» در فرمانداری لردگان برگزار شد. منابع رسمی تعداد مبتلایان به ویروس در روستای چنار محمودی را ۱۰ نفر و منابع غیر رسمی این تعداد را ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

#وزارت_بهداشت با تکذیب ابتلای اهالی روستای #چنار_محمودی در اثر استفاده از سرنگ آلوده به #اچ‌آی‌وی اعلام کرد اهالی به نوعی از عفونت مبتلا هستند

محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس اچ آی وی کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به نوعی از عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملاً مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.» به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اشخاص مبتلا تحت درمان قرار گرفته‌اند. در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه در روستای «چنار محمودی» از روستا‌های شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، عده‌ای هنگام آزمایش قند خون با سرنگ آلوده به ویروس «اچ آی وی» مبتلا شده‌اند. بیشتر مبتلایان کودک هستند. مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ابتلای گروهی از مردم این روستا به اچ آی وی را تأیید کرده است. صبح چهارشنبه شمار زیادی از مردم لردگان در اعتراض به ابتلا به این ویروس در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند. همزمان با بالا گرفتن اعتراضات، جلسه‌ای برای بررسی انتقال ویروس به عده‌ای از ساکنان روستای «چنارمحمودی» در فرمانداری لردگان برگزار شد. در این جلسه، فرماندار، معاون بهداشت و درمان استان و برخی از مسئولان درمانی و شهری استان حضور داشتند. منابع رسمی تعداد مبتلایان به ویروس در روستای چنار محمودی را ۱۰ نفر و منابع غیر رسمی این تعداد را ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی: شمار #کودکان_کار ایرانی بیشتر شده است

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که شمار «کودکِ کار ایرانی» بیشتر شده و تعداد زیادی کودک خارجی نیز در سال جاری وارد ایران شده‌اند. مسعودی فرید گفت تا کنون آمارگیری از کودکان کار در ایران صورت نگرفته است و «تمام آمارهایی که سازمان‌ها یا اشخاص ارائه می‌دهند؛ حدسی است». او افزود: «در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم، آمار دقیقی به‌دست بیاوریم، چرا که پدیده‌‌هایی مخفی است. در تمام آسیب‌های اجتماعی اعم از کودکان کار، شیوع‌شناسی اجتماعی کودکان کار و بسیاری دیگر از آسیب‌های از این دست، آمارهای تخمینی بیان می‌شود». طبق آمار سازمان بهزیستی استان تهران ۷۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید این سازمان چند سال قبل، تحقیقی در این زمینه انجام داد که آماری حدود ۱۴ هزار کودک در تهران و ۷۰ هزار نفر برای کشور اعلام شد. به‌گفته او این آمار هم برآوردی بود. طبق بررسی‌ها در سال‌های گذشته، ۹۵ درصد کودکان کار و خیابان با خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند. مسعودی فرید دلیل افزایش شمار کودکان کار را گسترش فقر در جامعه می‌داند.

#محسن لرستانی خواننده #موسیقی_پاپ به «افساد فی‌الارض» متهم شد

سیدکاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی خواننده موسیقی پاپ در ایران اعلام کرد که پرونده موکلش با شکایت مدعی‌العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است. محسن لرستانی ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت‌آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است. وکیل لرستانی گفته است موضوع اتهامی او در رابطه با «مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد». محسن لرستانی اهل کرمانشاه است و علاوه بر خوانندگی در عرصه موسیقی پاپ در ماه محرم نیز به‌عنوان مداح در دسته‌جات مدیحه‌سرایی کرده است.

#ترامپ تلاش برای استیضاح خود را اقدامی همچون کودتا توصیف کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه ۲ اکتبر/۱۰ مهر اقدام نمایندگان دموکرات برای آغاز تحقیقات جهت استیضاح او را تلاش برای «کودتا» علیه مردم کشورش خواند.ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «طبق چیزهایی که روز به روز دستگیرم می‌شود دارم به این نتیجه می‌رسم که اتفاقی که در حال رخ دادن است استیضاح نیست بلکه کودتایی است با هدف ربودن قدرت مردم، رأی آنها، آزادی‌شان، حقشان ذیل متمم دوم قانون اساسی، مذهبشان، دیوار مرزی‌شان و حق اعطا‌شده به آنها به عنوان شهروند ایالات متحده آمریکا.» نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهوری را به دلیل گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد. به گزارش رسانه‌های آمریکایی ترامپ در این مکالمه تلفنی ظاهراً تلاش کرده بود رئیس‌جمهوری اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

حقوق #کارگران_متروی_تهران پنج ماه است که پرداخت نشده

حسن خلیل‌آبادی (عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که حقوق کارگران خط ۶ متروی تهران از دولت‌آباد به حرم عبدالعظیم، به دلیل مشکلات پیمانکار به طور متناوب از سه تا پنج ماه به تعویق افتاده است. خلیل‌آبادی گفت: «پیمانکارانی که با شهرداری در حال کار هستند به دلیل تحریم‌ها و افزایش هزینه‌ها با بحران روبرو هستند. اگر شهرداری به پیمانکار پول داده باشد و آنها حقوق کارگران را پرداخت نکرده باشند، با پیمانکاران برخورد می‌شود، اما وقتی شهرداری به وعده خود عمل نکرده و آنها طلبکار هستند، با کسی که باید برخورد قانونی انجام شود، شهرداری است.»

مقام امنیتی استانداری #خراسان_رضوی خبر تعطیلی #کنسولگری_مشهد به خاطر کتک زدن دیپلمات‌های عراقی در آستانه #اربعین را تکذیب کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی چهارشنبه ۱۰ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ادعا کرد که خبر تعطیلی کنسولگری عراق در مشهد به دلیل آنکه ماموران امنیتی دو دیپلمات عراقی را در این شهر کتک زده‌اند صحت ندارد. حسن جعفری گفت: «سؤتفاهم ضمنی پیش آمده بود که برطرف شد و هیچ مشکلی وجود ندارد.» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی آن «سوءتفاهم» را هم در حد «شایعه‌ای که در شهر مطرح شده بود» تخفیف داد. احمد الصحاف سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق سه‌شنبه ۹ مهر گفت: وزارت خارجه عراق پس از حادثه ضرب و شتم کارمندانش در ایران، کار کنسولگری خود را در شهر مشهد به حالت تعلیق درآورده است. احمد الصحاف با اشاره به بیانیه این وزارتخانه گفت: «محمدعلی حکیم، وزیر خارجه عراق، دستور تعلیق کار کنسولگری عراق در شهر مشهد را به خاطر حمله به دو دیپلمات عراقی صادر کرده است.» سخنگوی وزارت خارجه عراق جزئیات بیشتری را افشا نکرد. شیرکو محمد، رئیس کمیته امور خارجه پارلمان عراق خواهان عذرخواهی رسمی ایران به خاطر حمله به دیپلمات‌ها شده بود.