ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه #اسالم گیلان که گفته بود خیابان‌ها پر از جنیفر لوپز شده، حالا یک زندگی نباتی با #دلار پنجاه هزار تومانی را پیش چشم مردم قرار داد

با حذف اختصاص ارز دولتی به واردات برخی کالاها از جمله اقلام غذایی، قیمت کالاهای اساسی در ایران رو به افزایش گذاشته است: موضوعی برای انتقاد از دولت از تریبون‌های نماز جمعه. حجت‌الاسلام محمد جواد باقری، امام جمعه اسالم گیلان که پیش از این ادعا کرده بود خیابان‌های شهرهای ایران به دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی پر از جنیفر لوپز شده است، این بار در واکنش به گرانی اقلام غذایی یک زندگی نباتی را پیش چشم مردم قرار داد. باقری گفت: «اینکه امروز تخم‌مرغ که ساده‌ترین ماده غذایی مصرفی مردم بود در مدتی کوتاه یکباره ۷۰ تا ۸۰ درصد گران می‌شود و خیلی‌ها دیگر توان تهیه آن را هم ندارند از بی‌برنامگی دولت در کنترل بازار نشان دارد. مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟ آن از وضعیت بورس، آن از وضعیت سکه و طلا و ارز، با این بی‌برنامگی‌های اقتصادی و عدم توان در کنترل بازار، مردم منتظر دلار پنجاه هزارتومانی باشند.» عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران جمعه ۱۱ مهر گفت دلایل افزایش قیمت ارز را بعدا در فرصتی مناسب اعلام می‌کند. او همچنین از احتمال آزاد شدن منابع ارزی ایران در برخی کشورها خبر داد.

سخنگوی گمرک: اجازه ترانزیت ادوات نظامی از مسیر ایران به #ارمنستان را نمی‌دهیم

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران جمعه ۱۱ مهر در واکنش به خبرهای تاییدنشده در شبکه‌های اجتماعی درباره ارسال سلاح از ایران به ارمنستان اعلام کرد: «سازمان گمرک، بر اساس سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و توجه ویژه به همسایگان و در راستای اصل حسن همجواری و مشارکت فعال در کاهش تنش‌ها، از ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر جمهوری اسلامی ایران ممانعت به عمل می‌آورد.» سید روح‌اله لطیفی درباره فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده گفت: «ارمنستان بیش از ۶۰۰ کامیون کاماز را از روسیه خریده که در طول چند هفته گذشته و قبل از ایجاد درگیری بین باکو و ایروان برای ترانزیت از طریق دریا و سپس از بندر انزلی به مرز نوردوز برای انتقال این کالا اقدام کرده است، این خودروها صرفا کامیون خالی بوده و لوازم نصب چادری، لوازم یدکی و آچار مرتبط با این کامیون‌ها را همراه دارد و هیچ بار یا تجهیزات اضافه دیگری به همراه ندارد.»

#سردار_نقدی: #بسیج آزادی عمل دارد و از بالا همه چیز دستور داده نمی‌شود

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در یک برنامه تلویزیونی هنگامی که درباره «مبارزه با فساد» صحبت می‌کرد گفت: «بسیج آزادی عمل دارد و تشکیلات نظامی به این شکل که همه چیز از بالا دستور داده شود نیست.» به‌گفته نقدی «پیگیری ۹۰ درصد پرونده دانه درشت‌ها توسط سپاه انجام می‌شود». او فساد اقتصادی نیروهای ارزشی و «انقلابی» را رد کرد و در این‌باره گفت: «اگر فساد اقتصادی مال نیروهای انقلابی است، طبیعتاً وقتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند می‌روند به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی پناهنده می‌شوند، پس چرا این‌ها می‌روند کانادا و آمریکا و با رئیس‌جمهوری آمریکا عکس می‌گیرند.» او موضوع دست داشتن سپاه در قاچاق کالا را هم به «دشمن» نسبت داد و گفت: «ورود قاچاق به کشور بیشتر از مبادی رسمی بوده و این‌طور نیست که از راه بیابان باشد که نیروهای نظامی جلوی آن‌ها را بگیرند.» سردار نقدی در مورد نقش زنان در سپاه گفت: «باید با هر جنسیتی بنابر خصوصیت خودش رفتار کنیم، این‌که یک کار مردانه را به زنان یا برعکس بسپاریم که افتخار نیست، زن برای یک سری نقش‌آفرینی‌های خاص اجتماعی تعریف شده و تربیت نوع بشر به زن محول شده.»

«وزارت کشور با طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون #انتخابات ریاست جمهوری مخالف است»

محمد جواد کولیوند، معاون پارلمانی وزارت کشور گفت که این وزارتخانه با طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالف است. کولیوند پنج‌شنبه ۱۰ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم (نزدیک به سپاه)، با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفته است: «نظر وزارت کشور درباره اصلاح قانون انتخابات، بر روی لایحه جامع انتخابات است.» به گفته او وزارت کشور به صورت رسمی نامه‌ای را به رئیس مجلس برای قرار گرفتن لایحه جامع انتخابات در دستور کار مجلس ارسال کرده است. معاون پارلمانی وزارت کشور همچنین گفت: «در لایحه جامع انتخابات، قوانین مربوط به انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت یک‌جا مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آنها برطرف شده است.» به گفته این مقام مسئول در وزارت کشور، لایحه جامع انتخابات حدود یک سال و نیم پیش به مجلس رفته اما هنوز بررسی نشده است. بازتعریف رجل سیاسی، مشروط کردن نامزدها به داشتن مدرک کارشناسی ارشد و لزوم ارائه برنامه از سوی آنان از ویژگی‌های طرح مجلس موسوم به «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» است. با بازتعریف رجل سیاسی، زمینه برای حضور نظامیان فراهم می‌شود. این طرح که اختیارات بیشتری به شورای نگهبان اعطا می‌کند، همچنین محدودیت‌های بسیاری برای نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ در خود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: دولت از بازار #بورس سوءاستفاده می‌کند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دولت حسن روحانی را به سوءاستفاده از بازار بورس ایران متهم کرد. حاجی‌دلیگانی به خبرگزاری مهر گفته است «دولت بعضاً سوءاستفاده‌هایی از بازار بورس به نفع خودش دارد که به زودی مجلس تصمیمات جدی برای ساماندهی این بازار اتخاذ می‌کند.» به گفته این عضو مجلس شورای اسلامی «زمانی که دولت می‌خواهد سهام خودش را به فروش برساند، با همکاری برخی از سهامداران عمده قیمت آن سهام را افزایش می‌دهد و زمانی که سهام خود را عرضه کرد و به فروش رساند، بازار را رها می‌کند تا قیمت‌ها سقوط کند. از این طریق، دولت سهام‌های خودش را با قیمت گزافی به فروش می‌رساند اما مردم که این سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دچار ضرر و زیان می‌شوند.» دولت روحانی که با کسری بودجه ۱۱۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی روبه‌روست در چند ماه گذشته مجموعه‌ای از سیاست‌های متناقض را اجرا کرده است. نتیجه این سیاست‌ها التهاب در بازارهای ارز، سکه، بورس و مسکن است که افزایش چند برابری قیمت را در پی داشته است.