ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده علی خامنه‌ای در خوزستان: جمهوری اسلامی قطعا از حجاب عقب‌نشینی نمی‌کند

محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده علی خامنه‌ای در استان خوزستان گفته است: جمهوری اسلامی قطعاً از حجاب اجباری عقب نشینی نخواهد کرد. او در «یادواره شهدای خوزستان» افرادی را به گفته او «هنجارشکنی می‌کنند و حجاب بر می‌دارند»، «قانون شکن» خواند و گفت باید با آن‌ها برخورد کرد. موسوی‌فرد همانند دیگر مسئولان حکومتی مخالفت با حجاب اجباری را به دشمنان نسبت داد و گفت: «اینکه دشمنان فکر کردند انقلاب اسلامی از حجاب اجباری عقب‌نشینی می‌کند، قطعا این اتفاق نخواهد افتاد».

روزنامه کیهان می‌گوید معترضان به ساختمان این موسسه حمله و بخشی از نمای بیرونی آن را تخریب کردند

در تهران گروهی از معترضان به ساختمان مؤسسه کیهان، روزنامه‌ای که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، هجوم برده‌اند. آن طور که رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران گزارش کرده‌اند، بخش‌های از نمای بیرونی ساختمان این روزنامه آسیب دیده است. روزنامه کیهان ادعا کرده است معترضان که این روزنامه آن‌ها را «تروریست و اراذل اجاره ای» خواند، «شیشه‌های روابط عمومی و بخش‌هایی از نمایی بیرونی ساختمان» را شکستند. کیهان به مدیرمسئولی حسین شریعتمداری معترضان و حامیان آن‌ها را افراد «قمار باز، دارای روابط جنسی متعدد و متجاوز» خوانده و خواستار محاکمه و مجازات آن‌ها شده است. این روزنامه که یکی از مهم‌ترین ارگان‌های غیررسمی نهادهای امنیتی در ایران است، همواره برای فعالان صنفی، مدنی و سیاسی در ایران پرونده سازی کرده است.

نیروهای امنیتی دو معلم دیگر را در سنندج و تالش بازداشت کردند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان از بازداشت یک معلم بازنشسته در سنندج خبر داده است. وکیل شهرام آزموده، معلم و روزنامه‌نگار در تالش هم در توییتر نوشت موکلش را بازداشت کرده‌اند. بنا بر گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نیروهای امنیتی شنبه نهم مهرماه محمدعارف جهانگیری، معلم بازنشسته در شهر سقز را بازداشت و او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. محمدکرم زمانی، عضو کانون صنفی معلمان کردستان_ بیجار هم که پنجم مهرماه بازداشت شده بود، به زندان سنندج منتقل شده است. در یک خبر دیگر رامین صفرنیا، وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت شهرام آزموده، معلم و سردبیر نشریه تالش شامگاه نهم مهرماه به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده است. بازداشت معلمان و اعضای کانون‌های صنفی از آغاز خیزش ژن، ژیان، ئازادی بار دیگر شدت گرفته است. پیش از این نیز دستکم پنج تن از فعالان صنفی معلمان در کردستان بازداشت شده بودند. محمد حبیبی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی سه عضو کانون های صنفی معلمان که اردیبهشت ۱۴۰۰ بازداشت شدند، همچنان در زندان حبس شده‌اند.

در فاجعه‌ای مرگبار در اندونزی دست‌کم ۱۷۴ تماشاگر فوتبال بر اثر ازدحام کشته شدند

در یکی از مرگبارترین حوادث رخ‌داده در ورزشگاه‌های جهان، دست‌کم ۱۷۴ نفر براثر ازدحام در یک استادیوم فوتبال در اندونزی کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. طبق گزارش‌ها این فاجعه شنبه‌شب در استادیوم محل مسابقه دو تیم رقیب در جاوه شرقی رخ داد. پس از هجوم هواداران، پلیس به شلیک گاز اشک‌آور روی آورد. این اقدام در ادامه به ازدحام جمعیت، هجوم هواداران وحشت‌زده به سمت درهای خروجی و در نهایت خفه و له‌شدن ده‌ها نفر زیر دست و پا منجر شد. گفته می‌شود حدود ۳هزار نفر از جمعیت ۴۲ هزار نفری ورزشگاه وارد زمین مسابقه شده‌اند. یکی از تماشاچیان به خبرگزاری فرانسه گفت: «ماموران گاز اشک‌آور پرتاب کردند و مردم به طور خودکار برای بیرون آمدن هجوم آوردند و یکدیگر را هل دادند و این باعث مرگ افراد زیادی شد. هیچ اتفاقی نیفتاده بود، شورشی در کار نبود. نمی دانم موضوع چه بود، ناگهان گاز اشک‌آور شلیک کردند. این چیزی بود که من را شوکه کرد». طبق گزارش پزشکان در میان قربانیان یک کودک ۵ ساله نیز دیده می‌شود. جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی دستور داده در مورد این فاجعه و وضعیت ایمنی ورزشگاه‌های این کشور تحقیق شود. او به فدراسیون فوتبال نیز دستور داد تا اجرای تمهیدات ایمنی، تمام مسابقات را به حالت تعلیق درآورد.