ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت #روحانی دفتر کار در اختیار #محمد_خاتمی می‌گذارد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی می‌گوید دولت برای محمد خاتمی دفتر کاری جدیدی در نظر می‌گیرد. واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،‌ در پاسخ به این سوال که در چند روز اخیر شاهد بودیم دفتر سید محمد خاتمی از وی گرفته شد و طبق قانون این وظیفه دولت‌ها است که برای روسای‌جمهوری پیشین محلی را به عنوان دفتر در نظر بگیرد، دولت در این باره چه اقدامی می‌کند،‌ گفت: بله این وظیفه ماست، با بنده هم در این مورد صحبت شده است و حتما طبق قانون این کار را انجام خواهیم داد. پیشتر رئیس دفتر محمد خاتمی از تخلیه دفتراو (بنیاد باران) خبر داده بود که گفته می‌شود به دلیل اختلاف میان موسسه نشر آثار امام و بنیاد مستضغفان انجام شده است.

شهرداری تهران واگذاری یک واحد مسکونی با ۷۵ درصد تخفیف به #مجید_فراهانی عضو #شورای_شهر_تهران را «کاملا قانونی» دانست

علی‌اکبر پرویزی مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران واگذاری یک واحد مسکونی به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۷۵ درصد تخفیف را تائید کرد اما گفت که این اقدام «کاملا قانونی صورت گرفته است». چندی پیش منابع خبری از واگذاری یک واحد ملکی شهرداری تهران به مجید فراهانی عضو شورای شهر با ۷۵ درصد تخفیف خبر دادند. حال پرویزی فاش کرده که علاوه بر او یک عضو دیگر شورای شهر و پنج تن از کارکنان شهرداری هم در واحدهای ملکی شهرداری سکونت دارند و از تخفیف برخوردار شده‌اند. او گفته که این واگذاری‌ها کاملا قانونی و براساس مصوبه شورای شهر و شهرداری صورت گرفته است. اعضای فعلی شورای اسلامی شهر پیش از این واگذاری واحدهای ملکی شهرداری تهران در دوره قالیباف را یکی از بزرگترین تخلفات مدیریتی او خوانده بودند.

نماینده #اهواز در #مجلس اسلامی می‌گوید طرح ممنوعیت توهین به #اقوام ایرانی به مجلس ارائه می‌شود

همایون یوسفی نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق طرح صیانت از اقوام ایرانی، هرگونه توهین و جسارت به اقوام ایرانی جرم است به همین دلیل طرح ممنوعیت توهین به اقوام ایرانی به مجلس ارائه می‌شود او این اقدام را در راستای «حفظ انسجام ملی و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی» دانست و گفت حمایت و صیانت از ارزش‌های اقوام ایرانی می‌تواند به پر بارتر شدن ظرفیت‌های اجتماعی و انسانی کشور کمک کند.

#نتانیاهو از قصد #بولسونارو برای انتقال سفارت #برزیل به #بیت_‌المقدس (اورشلیم) استقبال کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از این‌که ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری جدید برزیل می‌خواهد سفارت این کشور را از تل‌آویو به بیت‌المقدس (اورشلیم) منتقل کند ابراز خرسندی کرد. نتانیاهو گفت: «این گامی تاریخی، درست و مهیج است.» ژایر بولسونارو پنج‌شنبه یکم نوامبر / ۱۰ آبان به روزنامه «اسرائیل هایوم» گفته بود که امیدوار است سفارت برزیل از تل‌آویو به بیت ‌المقدس (اورشلیم) منتقل شود. بولسونارو در کارزار انتخاباتی خود نیز این موضوع را مطرح کرده بود. به‌عنوان توجیه، او گفته بود که اسرائیل کشوری مختار است و باید مورد احترام قرار گیرد. بولسونارو همچنین گفته بود که فکر نمی‌کند با این اقدام روابط برزیل با دنیای عرب آسیبی ببیند. سازمان ملل در قطعنامه ۴۷۸ خود که در سال ۱۹۸۰ تصویب شد از همه کشورها خواست که در یک مأموریت دیپلماتیک سفارت خود از بیت‌المقدس (اورشلیم) را خارج کنند. ژایر بولسونارو که از سیاست‌های راست افراطی حمایت می‌کند در انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه گذشته به قدرت رسید. برزیل پس از آمریکا، گواتمالا و پاراگوئه چهارمین کشوری خواهد بود که سفارت خود را به اورشلیم منتقل می‌کند.

#ترامپ #پناهجویان #آمریکای_مرکزی را که به سوی آمریکا می‌روند به اعمال خشونت تهدید کرد

در حالی‌که هزاران پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی در حال حرکت به سمت مرز مکزیک و آمریکا هستند تا وارد آمریکا شوند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر پناهجویان در مرز سنگ‌پرانی کنند سربازان به آن‌ها شلیک خواهند کرد. او به سربازان آمریکایی گفته است که سنگ را به‌عنوان سلاح در نظر بگیرند. پناهجویان که در حال عبور از مکزیک هستند پیش از این به سوی پلیس این کشور سنگ پرتاب کرده بودند. ترامپ تأکید کرد که چنین اقدامی غیرقابل قبول است. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که هفته آینده قوانین پناهندگی را تشدید خواهد کرد. بر این اساس پناهجویان تنها زمانی می‌توانند درخواست پناهندگی بدهند که از یک پست رسمی مرزی عبور کرده باشند. ترامپ از جزئیات محدودیت‌های بیشتر چیزی نگفت. کاروان پناهجویان آمریکای مرکزی متشکل از پناهجویان هندوراسی، گواتمالایی و السالوادوری که شمار آن‌ها بیش از ۴۰۰۰ نفر برآورد می‌شود نزدیک به سه هفته پیش حرکت خود به سمت آمریکا را آغاز کردند.

#اسرائیل می‌گوید قتل #خاشقجی «نفرت‌انگیز» است اما ایران چالش اصلی است

یووال استاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل جمعه ۲ نوامبر / ۱۱ آبان در شبکه رادیویی «۱۰۲ اف‌ام» این کشور قتل #جمال_خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را «نفرت‌انگیز» خواند اما ایران را چالش اصلی اسرائیل دانست. او در مورد قتل خاشقجی گفت: «این اقدامی نفرت‌انگیز و شایسته تقبیح است. او یک غیرنظامی و روزنامه‌نگار بود و نه یک تروریست.» وزیر انرژی اسرائیل در همین حال افزود که نبرد اسرائیل با ایران عاجل‌تر است. استاینیتز گفت: «ما با تهدیدی مواجه هستیم که می‌تواند تهدید موجودیت‌مان باشد؛ تهدید ایران هسته‌ای؛ تهدید ترور. این تهدید در سرتاسر سوریه و لبنان گسترش یافته است و کشورهای عربی، از جمله عربستان سعودی، متحدان ما در سال‌های اخیر علیه گسترش [حضور] ایران و تهدید هسته ای ایران بوده‌اند.»

#آلمان با جوسازی مخالفان عهدنامه سازمان ملل درباره #امنیت_مهاجرت مقابله خواهد کرد

رسانه‌های #آلمان گزارش داده‌اند که وزارت امور خارجه این کشور می‌خواهد با تبلیغات سیاسی علیه عهدنامه #سازمان_ملل درباره امنیت و نظم #مهاجرت مقابله کند. وزارت خارجه آلمان از تلاش برای استفاده از «اطلاعات گمراه‌کننده» به‌منظور بسیج افکار عمومی علیه این عهدنامه سخن گفته است. این وزارت‌خانه تأکید کرده که در آینده باید با پیام‌های جعلی در این‌باره که حزب دست راستی «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) آن را منتشر می‌کند مقابله شود. حزب «آلترناتیو برای آلمان» می‌گوید دولت این کشور با پذیرش این عهدنامه به «افزايش مهاجرت» به این کشور دامن می‌زند. وزارت خارجه آلمان می‌گوید این‌که عهدنامه مهاجرت سازمان ملل موجب افزایش مهاجرت در برخی از کشورها خواهد شد «کاملاً حرفی غیرجدی است و با هدف این پیمان سازگار نیست». ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل متحد در ژوئیه گذشته پس از ۱۸ ماه مذاکره، با معاهده جهانی درباره امنیت و نظم مهاجرت موافقت کردند. تنها کشوری که با این سند مخالفت کرد آمریکا بود و دولت دست راستی مجارستان نیز بعد به آمریکا پیوست. اتریش نیز چهارشنبه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان اعلام کرد که سند سازمان ملل را امضا نمی‌کند و در این رابطه نماینده رسمی به مراکش اعزام نخواهد کرد. سند توافق‌شده از نظر قانونی الزامی نیست و در ۱۱ و ۱۲ دسامبر سال جاری میلادی باید در نشست دیگری در مراکش به‌طور رسمی به امضا برسد.

#توفان_شن در #زابل #سیستان_و_بلوچستان غلظت ذرات معلق را به ۱۴ برابر حد مجاز رساند

غلامحسین عابدی، رئیس اداره هواشناسی زابل در شمال سیستان و بلوچستان اعلام کرد که توفان گرد و خاک با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، غلظت ذرات معلق در هوای این شهرستان را به ۱۴ برابر حد مجاز رساند. وزش باد و گرد و خاک از عصر پنج‌شنبه در شمال سیستان و بلوچستان آغاز و رفته رفته بر سرعت آن افزوده شد تا این‌که صبح روز جمعه ۱۱ آبان سرعت وزش باد به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید. به‌گفته عابدی، باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا میزان غلظت ذرات گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون به ۲ هزار و ۹۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۴ برابر حد مجاز برسد. افزون بر زابل، وزش باد شدید سایر نواحی شمال سیستان و بلوچستان را نیز فراگرفته است. این توفان تا فردا (شنبه) در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه دارد، اما اوج شدت باد مربوط به امروز است. همچنین انتظار می‌رود دمای هوای نواحی شمالی سیستان و بلوچستان بین چهار تا هفت درجه سردتر شود.