نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای مسلحِ مسیحیِ #آشوری و #سریانی علیه پیشروی جنگجویان تحت حمایت ترکیه خودآرایی می‌کنند

به گفته یک منبع مطلع نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، یگان‌هایی از شبه‌نظامیان مسیحی برای نظارت بر امنیت منطقه شمال شرقی سوریه اعزام شده‌اند؛ منطقه‌ای که در حال حاضر شاهد درگیری‌ها میان جنگجویان شورشی سوری تحت حمایت ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری یگان‌های مدافع خلق (YPG) است. به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نیروهای سوریه دموکراتیک روز شنبه دوم نوامبر/ ۱۱ آبان اعلام کردند که نیروهای مسلح مسیحی به روستاهای نزدیک تل تمر در منطقه رود خابور اعزام شده‌اند. ساکنان این منطقه اغلب مسیحیان سریانی و آشوری‌ها هستند. شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه از ماه گذشته مشغول پیشروی در این منطقه بوده‌اند که این درگیری‌های نظامی تاکنون به آواره شدن دست‌کم ۲۰۰ هزار تن منجر شده است. روستاهای مسیحی‌نشین نگران خشونت و خصومت جنگجویان تحت حمایت ترکیه هستند که برخی از آنها گرایش‌های جهادی و اسلام‌گرا دارند. شورای نظامی سریانی و جنگجویان آشوری که در منطقه رود خابور مستقر خواهند شد، هر دو از زیرمجموعه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک محسوب می‌شوند.

#ترکیه : #زندانیان_داعش را به کشورهای خودشان بازمی‌فرستیم

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه شنبه دوم نوامبر/ ۱۱ آبان گفت که ترکیه #اسیران_داعش را به کشورهای خودشان بازمی‌فرستد. او همچنین از بی‌تفاوتی کشورهای اروپایی نسبت به این مسئله انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، سویلو گفت که کشورهای اروپایی ترکیه را در رسیدگی به امور اسیرهای داعشی تنها گذاشته است، و افزود: «برای ما قابل قبول نیست، این غیرمسئولانه است. ما داعشی‌های اسیر شده را به کشورهای خودشان بازپس‌می‌فرستیم.» ترکیه در ماه گذشته و پس از اقدام به حمله نظامی به شمال شرقی سوریه برخی اعضای فراری داعش را دستگیر و بازداشت کرد. پیش از این مقامات خودمختاری شمال شرقی سوریه با حمایت ایالات متحده مسئول نگهداری از زندانیان #داعش در اردوگاه‌های شمال شرقی سوریه بودند، و بارها مقامات محلی و همچنین مقامات آمریکایی از عدم قبول مسئولیت دولت‌های اروپایی نسبت به این زندانیان که بخش بزرگی از آنها اروپایی هستند و در کشورهای غربی به عضویت داعش آمدند، انتقاد کرده و درخواست کرده بودند تا ترتیبی داده شود که این زندانیان به کشور خود مسترد شده و در آنجا محاکمه شوند.

#عسل_محمدی با سپردن وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد

#عسل_محمدی از اعضای تحریریه نشریه اینترنتی گام که در ارتباط با اعتراضات کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود، عصر شنبه یازدهم آبان با سپردن وثیقه و به صورت موقت از زندان آزاد شد. او سیزدهم مرداد امسال همزمان با برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان هفت‌تپه برای دومین بار بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. محمدی پیشتر نیز در آذر ۹۷ بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شد. دادگاه انقلاب تهران محمدی را به هجده سال زندان محکوم کرده است. شنبه هفته گذشته نیز امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد و ساناز اللهیاری از اعضای تحریریه نشریه گام، سپیده قلیان فعال اجتماعی که در ارتباط با اعتراضات کارگران هفت‌تپه دستگیر شده بودند به همراه عاطفه رنگریز و مرضیه امیری که در جریان تجمع روز کارگر تهران دستگیر شدند، با سپردن وثیقه آزاد شدند. اسماعیل بخشی کارگر نیشکر هفت‌تپه نیز دوشنبه هفته قبل با وثیقه و به صورت موقت آزاد شد. ندا ناجی از بازداشت شدگان روز کارگر اما همچنان در زندان نگهداری می‌شود. گفته می‌شود ۲۲ آبان دادگاه ندا ناجی برگزار خواهد شد.

دادستانی برلین می‌گوید: یک نفر را در رابطه با کشته شدن یک ایرانی در #برلین دستگیر کرده است

تحقیقات پلیس برلین در باره علت مرگ یک ایرانی در این شهر ادامه دارد. براساس گزارش رسانه‌های آلمان این فرد ایرانی حدود ۳۰ ساله شامگاه چهارشنبه ۸ آبان/ ۳۰ اکتبر در ایستگاه قطار شهری «کوت‎بسرتور» برلین در جریان یک درگیری به داخل ریل قطار پرتاب شد و با برخورد قطار جانش را از دست داد. سخنگوی دادستانی برلین گفته است که تحقیقات در باره دلیل مرگ این فرد ادامه دارد و در همین رابطه یک متهم به قتل در ابرسوالده در ۴۴ کیلومتری شمال شرق برلین بازداشت شده است. مقام‌های قضایی برلین تا به حال هویت فرد کشته شده و همچنین مظنون دستگیر شده را فاش نکرده‌اند اما گمانه‌زنی‌های متعددی در باره دلیل احتمالی درگیری مقتول و مظنون منتشر شده است. روزنامه‌های برلین به نقل از مارتین شتنلر، سخنگوی دادستان برلین نوشتند که فرد کشته شده برای پلیس به عنوان متهم به خرید و فروش مواد مخدر شناخته شده بود. سخنگوی دادستان همچنین گفت که شواهد و مدارکی وجود دارد که می‌تواند تایید کند دلیل اصلی درگیری مواد مخدر بوده است. او اما گفت که نمی‌تواند جزئیات بیشتری در باره این مسئله بیان کند. قرار است مقام‌های قضایی پلیس شنبه ۱۱ آبان/ دوم اکتبر جزئیات بیشتری در باره این حادثه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

فرمانده #سپاه_پاسداران ایران: جمهوری اسلامی «بیش از حد نیاز #موشک ذخیره کرده است»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران ایران صبح شنبه ۱۱ آبان در مراسمی که به منظور «رونمایی از دیوارنگاره‌های سفارت آمریکا» در تهران برگزار شد، گفت که جمهوری اسلامی «به اندازه کافی و «بیش از حد نیاز موشک ذخیره کرده است». او در حالی که مدعی شد آمریکا « در مارپیچ نزولی قدرت قرار گرفته است»، گفت: «ملت ایران در طلایی ترین دوران حیات خود زندگی می کنند». سلامی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: «ایران قلمرو قدرت خود را تا آنجا گسترش می‌دهد که اگر دشمن بخواهد از هر نقطه‌ای علیه ایران عملیات کند، آن مبدا را نابود کند».

#اسلام‌_گرایان_پاکستان با تحصن در #اسلام‌_آباد خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند

دهها هزار تن از طرفداران حزب اسلام‌گرای پاکستان شنبه ۲ نوامبر/ ۱۱ آبان در حال برگزاری تحصنی اعتراضی در اسلام‌آباد پایتخت هستند. تظاهرکنندگان به مشکلات اقتصادی، از جمله تورم و سقوط ارزش پول، اعتراض دارند و خواستار استعفای عمران خان، نخست‌وزیر شده‌اند. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، مقامات پاکستان کانتینرهای بزرگ و پلیس ضدشورش را برای جلوگیری از دسترسی معترضان به ساختمان‌های اصلی دولتی به کار گرفته‌اند. آنها کانتینرهای عظیم حمل و نقل را به جاده‌های منتهی به «منطقه قرمز» آورده‌اند. منطقه قرمز محل استقرار پارلمان، دادگاه عالی، و سکونت‌گاه نخست‌وزیر است. مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام گفته است که خان باید تا یکشنبه شب کناره‌گیری کند. فضل‌الرحمان به طور ضمنی این احتمال را مطرح کرده که معترضان ممکن است بابت وادار کردن خان به استعفا به منطقه قرمز بروند، اما خان گفته است که زیر بار این فشارها نخواهد رفت. اعتراضات اسلام‌گرایان پاکستانی به شرایط اقتصادی وقتی شروع شد که رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در لاهور عمران‌خان را به بی‌کفایتی و عدم مشروعیت سیاسی متهم کرد و از طرفدارانش خواست که در اعتراض به دولت از لاهور به اسلام‌آباد بروند. در پی این درخواست روز گذشته کاروانی از «مردان» اسلام‌گرا وارد اسلام‌آباد شدند. این کاروان سرتاسر مذکر در ابتدا زنان خبرنگار را از پوشش اخبار اعتراضات منع کرد.

اسحاق جهانگیری: ایران امنیتی‌سازی #تنگه_هرمز را نمی‌پذیرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران شنبه ۱۱ آبان در اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای که در در ازبکستان برگزار می‌شود، گفت: «ایران هرگونه اقدام لازم جهت حفاظت از امنیت تنگه هرمز و حراست از مرزهای آبی خود را جزو حقوق حاکمیتی خود می‌داند و هرگونه اقدام در جهت امنیتی ‌سازی دریانوردی آزاد را نمی پذیرد». پیش از این آمریکا اعلام کرده بود که با همکاری کشورهای منطقه گارد تامین امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز ایجاد خواهد کرد. جهانگیری اما گفت که ایران به امنیت دریانوری پایبند است و «نظام دریانوردی در تنگه هرمز بر پایه «عبور بی ضرر» کلیه شناورها، بدون تبعیض بوده است». او بدون اینکه نامی از آمریکا و یا طرح تامین امنیت تنگه هرمز بیاورد، پیشنهاد حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان «صلح هرمز» را «فرصت مناسبی برای دستیابی به صلح پایدار، همکاری و مشارکت جمعی کشورهای منطقه، تضمین امنیت انتقال انرژی و کشتیرانی و تبادلات تجاری جهان با منطقه» خواند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار: #کارگران با #خصوصی‌سازی #بانک_رفاه و شستا مخالف هستند

حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ایران شنبه ۱۱ آبان گفت که این تشکل کارگری با واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بانک رفاه «به شدت مخالف است». پیش از این محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. حبیبی اما به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت: با واگذاری شستا و بانک رفاه، «فقر کارگران نهادینه می‌شود». او از تشکل‌های کارگری خواست «با خواسته رئیس جمهوری و سخن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری بانک رفاه و شرکت‌های شستا که متعلق به کارگران است به مخالفت برخیزند».