ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد #شورای_هماهنگی_تبلیغات_اسلامی از لغو مراسم #۱۳_آبان

حجتالاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد که بنا به توصیه‌ ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مراسم ۱۳ آبان برگزار نخواهد نشد. او گفت این تصمیم‌ به جهت «حفظ سلامتی مردم» عزیزمان اتخاذ شده است. محمودی با بیان این‌که «از ستاد ملی کرونا گلایه‌مند هستیم»، خطاب به اعضای ستاد ملی کرونا گفت: «شما که اطلاع داشتید این مراسم می‌خواهد برگزار بشود و به‌طور مکتوب مطالب جلسات منتقل شده و نمایندگان دستگاه‌ها نیز حضور داشتند، چرا آن‌قدر دیر تصمیم‌گیری می‌کنید؟ نباید ستاد ملی کرونا شب یوم‌الله ۱۳ آبان این مراسم را لغو کند، این تصمیم خلاف انتظار بود.» نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور نیز از «اعلام دیرهنگام ستاد ملی مقابله با کرونا» انتقاد کرد و گفت «به‌رغم آمادگی کامل برای برگزاری مراسم» این مراسم لغو شده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چند ساعت پیش از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته بود مراسم ۱۳ آبان فردا (سه‌شنبه) «سلامت‌محور و با تعداد محدود همزمان رأس ساعت ۱۵ در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود».

نماینده #مجلس شورای اسلامی: ولنگاری در بستر #اینترنت فراوان است

رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۱۲ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) گفت: «طبق گزارش‌های واصله از جلسات مرکز ملی فضای مجازی خوشبختانه کار تکمیل شبکه ملی اطلاعات شروع شده و طراحی‌های جزئی و همچنین پروژه‌های زیر مجموعه تعریف شده آن آغاز شده است.» وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم محمود احمدی نژاد همچنین گفت: «اکنون شاهد هستیم که کار به خصوص در خدمات پایه کاربردی که شامل پیام‌رسان و موتور جستجو و همچنین ایمیل‌های بومی ایران می‌شود، آغاز شده است.» نماینده تهران در مجلس یازدهم گفت: «با اینترنت ملی می‌توانیم از خروج داده‌ها و اطلاعات ملی، که امروز ثروت ملی به شمار می‌روند و متاسفانه بدون حساب و کتاب از سوی خارجی‌ها غارت می‌شود، ممانعت کنیم.» رضا تقی‌پور همچنین با اعلام این خبر که اینترنت ملی امسال نهایی نخواهد شد، گفت: «امیدواریم بسیاری از قسمت‌های این طرح مهم به نتیجه رسیده و در نهایت نتایج اولیه و فاز اولیه آن عملیاتی و آغاز شود.» تقی‌پور با این ادعا که وجود ولنگاری در فضای مجازی بسیار گسترده است، گفت: «حکمروایی داده‌ها باهدف مقابله با این ولنگاری‌ها در دستور کار است.» او گفت: «وجود قانون در حوزه اینترنت و فضای مجازی می‌تواند ورود و خروج داده‌ها را تحت رصد قرار داده و به عبارتی با چارچوب‌بندی محتوایی جلوی بروز مفاسد یا دزدی اطلاعات را بگیرد.» به گفته این نماینده مجلس «پلتفرم‌های خارجی فعال در ایران هیچ قید و بندی ندارند. در هیچ کجای دنیا نمی‌‌توانیم فعالیت بدون قید و بند پلتفرم‌ها را شاهد باشیم.» به گفته تقی‌پور «کسی پاسخگوی فعالیت این پلتفرم‌ها مانند تلگرام نبوده و دیدیم در بستر آن کمک به تروریست‌ها صورت گرفت و محل سازماندهی تروریست‌ها بود که این موارد، مصداق همان ولنگاری در فضای مجازی است».

#اعتصاب ادامه‌دار #رانندگان_توزیع_گاز هرمزگان در اعتراض به نرخ کرایه

رانندگان بخش توزیع شرکت پرسی ایران گاز استان هرمزگان از هفته‌ی گذشته در اعتراض به نرخ پائین کرایه و سوءمدیریت اعتصاب کرده‌اند. روابط عمومی شرکت گاز هرمزگان در پاسخ اعتراض مردم به عدم توزیع سیلندرهای گاز از این شرکت سلب مسئولیت کرده و گفته است توزیع سیلندرهای گاز توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود که زیر پوشش اداره صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. به گزارش رسانه‌های محلی #هرمزگان، #اعتصاب_رانندگان توزیع #گاز سبب تعطیلی جایگاه‌های گاز در هرمزگان شده و مردم هرمزگان با عدم توزیع سیلندرهای گاز مواجه شده‌اند. روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان روز یکشنبه ۱۱ آبان بدون آن که به اعتصاب رانندگان اشاره‌ای بکند، گفت: «این روزها در شهر بندرعباس و حتی استان هرمزگان در بعضی محافل و فضای مجازی اسم شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان متولی تولید و توزیع کپسول گاز تلقی می‌شود درحالی که کپسول‌های گاز مایع یکی از محصولات و فرآورده‌های نفتی است که توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به توزیع کنندگان تحویل و توزیع آن نیز توسط شرکت‌های خصوصی زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت صورت می‌پذیرد.» فرماندار بندرعباس اما مدعی شد «فقط روز پنجشنبه مشکلی در زمینه توزیع کپسول ایجاد شده بود که با پیگیری‌های انجام شده رفع شد».

نماینده #مجلس شورای اسلامی: برخی از مسایل محلی، دوست و رفیق بازی‌ها، باعث می‌شود نمایندگان جایگاهی را کسب کنند

سیدکاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ۱۲ آبان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا گفت: «افرادی که در هر دوره به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند خالی از ذهن و تجربه‌ای هستند که در مجلس در طی ادوار گذشته به دست آمده است.» به گفته او «برخی افراد با عدم آشنایی با قواعد، نوع قانون‌گذاری و وظیفه نمایندگی به مجلس وارد می‌شوند و پس از آن با کسب تجربه باورشان نسبت به مجلس تغییر می‌کند زیرا کار مجلس سخت و وقت‌گیر است.» نماینده صومعه سرا در مجلس یازدهم همچنین گفت: «در ابتدای مجلس هنوز گرمی تنور انتخابات وجود دارد و نمایندگان اظهارنظرهایی می‌کنند ولی پس از آن نمایندگان، راه قانون‌گذاری را پیدا می‌کنند که دیگر در آن زمان، دوره آنها پایان می‌یابد؛ در هر دوره از مجلس حدود هشتاد درصد آنها جدیدالورود هستند.» به گفته کاظم دلخوش «نماینده می‌خواهد در صحنه حضور داشته باشد، روند مجلس در هر دوره به همین صورت است. لابی‌های مجلس را قبول ندارم؛ برخی از لابی‌گری‌ها در مجلس باعث ایجاد قدرت می‌شود و برخی از مسایل محلی، دوست و رفیق بازی‌ها، باعث می‌شود نمایندگان جایگاهی را کسب کنند». دلخوش همچنین گفت: «نمایندگان بیشتر طرح‌هایی را می‌نویسند که اختیارات ریاست مجلس را افزایش می‌دهد، اختیارات رییس مجلس را خود مجلس داده و برداشتن آن اختیارات، کار سختی است. نقدها به مجلس وارد است، مجلس هم دارای نقاط ضعف و قوت است.»