ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#گرجستان #ایرانی‌ها را از فرودگاه #تفلیس بازگرداند

منابع خبری دولتی ایران از بازگرداندن مسافران ایرانی در فرودگاه‌های گرجستان خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس ماموران فرودگاه تفلیس جمعه ۳۰ نوامبر/ ۹ آذر به ۱۸ مسافر ایرانی اجازه ورود به گرجستان را ندادند. شمار مسافران ایرانی که از طریق آژانس‌های مسافرتی برای سفر به گرجستان اقدام کرده و در فرودگاه بدون هیچ توضیحی بازگردانده شدند، طی یک هفته گذشته ۴۶ تن گزارش شده است. به گفته مسافرانی که از فرودگاه بازگردانده شدند، افسران پلیس در فرودگاه «به صورت تصادفی برخی افراد را به اتاق‌های بازجویی می‌برند و بعد از سوال و جواب به آنها اطلاع می‌دهند که نمی‌توانند وارد تفلیس شوند و باید به ایران بازگردند». برپایه گزارش‌های منتشر شده برخی از افرادی که به ایران بازگردانده شدند، از مدت‌ها قبل در تفلیس اقامت داشتند و به ثبت شرکت و اجاره یا خرید واحد مسکونی و دفتر کار اقدام کردند. یکی از این افراد گفته: «به‌رغم اینکه اقدام به ثبت شرکت کرده، مالیاتش را پرداخته، در تفلیس اقدام به اجاره دفتر کار کرده و فرزندش در تفلیس حضور دارد، سه بار است که از مرز زمینی و هم هوایی اقدام به ورود به تفلیس کرده، ولی از ورودش ممانعت به عمل آمده است». سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس اعلام کرده که از زمان بازگرداندن مسافران ایرانی بارها به این رویه اعتراض کرده اما دولت گرجستان نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. گرجستان طی دو سال گذشته به یکی از مقصدهای گردشگری و مهاجرت ایرانی‌ها تبدیل شده است. همزمان با بحران ارزی که از نیمه دوم سال گذشته (۱۳۹۶) آغاز شد، منابع خبری از افزایش مهاجرت و تقاضای ایرانیان برای اقامت در گرجستان خبر دادند. خرید ملک ایرانیان در گرجستان هم طی این دوره افزایش چشمگیری داشته است. دولت گرجستان در واکنش به این وضعیت حساب بانکی شماری از ایرانیان را در تابستان امسال مسدود کرد.

سپیده قلیان، فعال مدنی که در اعتراضات #هفت‌تپه بازداشت‌ شده ‌است، در #انفرادی و تحت بازجویی‌های مکرر به ‌سر می‌برد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی اعلام کرد #سپیده_قلیان، #فعال_مدنی که ۲۷ آبان‌ ۹۷ در ارتباط با اعتراضات کارگران #نیشکر_هفت‌تپه در #اهواز بازداشت ‌شده ‌است، در انفرادی و تحت بازجویی‌های مکرر از سوی #اطلاعات_سپاه به‌سر می‌برد. گفته شده او در طول این مدت از حق داشتن وکیل محروم بوده و کماکان #ممنوع‌الملاقات، در #سلول_انفرادی اطلاعات سپاه اهواز نگهداری می‌شود. یک منبع آگاه گفته است وکیل انتخابی خانواده‌ قلیان مورد قبول بازپرس پرونده قرار نگرفته و گفته شده که وکیل مورد انتخاب بایستی حتما از لیست وکلای مورد تایید #قوه_قضاییه باشد. بنا بر گفته شاهدان، سپیده قلیان هنگام دستگیری مورد ضرب و جرح قرار گرفته. قلیان پس از دستگیری تنها چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش داشته و اطلاعی از وضعیت جسمی و اتهامات طرح شده علیه او در دست نیست. خانواده سپیده قلیان با شنیدن اخبار شکنجه‌ اسماعیل بخشی به شدت نگران وضعیت او هستند.

رئیس سازمان استثنایی کشور در آستانه #روز_جهانی_معلولان: ۱۴ دانش‌آموز نابینا در کنکور امسال رتبه زیر ۱۰۰ کسب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید قدمی، رییس سازمان استثنایی کشور و معاون وزیر اعلام کرد که ۱۳۹ دانش‌آموز نابینا در کنکور امسال قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۴ نفر رتبه زیر ۱۰۰ داشته‌اند. قدمی در آستانه ۱۲ آذر روز جهانی معلولان درباره سیاست آموزش و پرورش در قبال #دانش‌آموزان_استثنایی گفت: « رویکرد ما آموزش فراگیر است یعنی بچه های استثنایی در کنار بچه های عادی درس بخوانند و در همان رشته‌هایی که در آن مدارس وجود دارد تحصیل کنند. بچه‌های ناشنوا و نابینا و بچه‌هایی که مشکلات حرکتی دارند عینا محتوای درسی بچه های عادی به آنها آموزش داده می شود». او توضیح داد: «در آموزش فراگیر فرهنگ سازی حرف اول را می‌زند و اگر حرفی ناخواسته به این بچه ها زده شود آنها لطمه‌های جدی می بینند. بچه ‌هایی که در سیستم عادی درس می‌خوانند به لحاظ علمی قوی‌تر از بچه‌هایی هستند که در سیستم‌های جداسازی درس می‌خوانند». رییس سازمان استثنایی کشور درباره مشکلات دانش‌آموزان استثنایی گفت: «نکته دیگر مناسب سازی محیط است که ما باید بررسی کنیم ببینیم چه نهادهایی می‌توانند کمک کنند. البته اقداماتی انجام شده اما در عمل مشکل دارند و باید نهادهایی از قبیل شهرداری به میدان بیایند. آموزش و پرورش کارش را خوب انجام داده، اما در حوزه مناسب سازی، پارک‌ها، پیاده‌روها و ایاب و ذهاب نیاز به اقدامات جدی دارند».

#محمدرضا_عارف: برخورد امنیتی با #کارگران پاک‌کردن صورت مسئله است

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران انتقاد کرد و گفت باید مشکلات کارگران به صورت ریشه‌ای حل شود. به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران گفت: «کارگران نقش ممتازی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند. در در شرایط سخت و دشوار فعلی کشور بیشترین فشار اقتصادی متوجه قشر کارگر است و باید به مطالبات آنان بصورت جدی رسیدگی شود.» برخوردهای بعضا امنیتی و قضایی با مطالبات کارگرانی که در چارچوب قانون پیگیر حق و حقوق خودشان هستند با ذات انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و اینگونه برخوردها پاک کردن صورت مساله است.

#معلمان_بازنشسته مقابل نهاد ریاست‌جمهوری #تجمع کردند، خودرو دولتی یکی از معترضان را زیر گرفت

شماری از معلمان بازنشسته در تهران مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. یک خودرو سواری یکی از معلمان را زیر گرفت. به گزارش کانال صنفی معلمان، یکشنبه ۱۱ آذر گروهی از معلمان بازنشسته از مناطق مختلف ایران مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند. در این تجمع یک خودرو شخصی یکی از بازنشستگان حاضر در تجمع را زیرگرفت و این فرد مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. منابع خبری هویت بازنشسته مصدوم را خانم بهزادپور گزارش کردند. شماره پلاک خودرویی که این معلم بازنشسته را زیر گرفت هم افشاء شده است. در این تجمع که با فراخوان گروه بازنشستگان پارک شهر شکل گرفت، معترضان شعار دادند: «تورم، گرانی/ پاسخ بده روحانی، معلم بیدار است/ از تبعیض بیزار است، حقوق ناچیز ما/ پول آب و برقم نمیشه». بازنشستگان هفته گذشته هم مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کرده بودند.

جان باختن یک زندانی در #زندان_ارومیه به دلیل عدم دسترسی به خدمات پزشکی

شامگاه شنبه ۱۰ آذر، یک زندانی محبوس در #زندان_ارومیه به دلیل عدم دسترسی به #خدمات_پزشکی و عدم حضور پزشک زندان، جان خود را از دست داد. خبرگزاری هرانا با اعلام این خبر فرد جان‌باخته را حسین عطری، فرزند ناصر معرفی کرده که ۶۲ سال داشته و در بند ۱۰ زندان مرکزی ارومیه در حبس بوده است. یک منبع مطلع به هرانا گفته است: «آقای عطری به دلیل جریمه دولتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از حدود ۴۰ روز پیش به زندان ارومیه منتقل شده بود. او شب گذشته به دلیل بیماری و وضعیت نامناسب جسمی به بهداری منتقل شد و به دلیل اینکه پزشک زندان در بهداری حاضر نبود و هیچ‌گونه اقدام پزشکی‌ای برای او انجام نشد، ساعت ۱۱ شب جان خود را از دست داد.» به گفته این منبع مسئولان زندان پیش از فوت او حاضر نشده‌اند او را به بیمارستانی خارج از زندان منتقل کنند. گفته شده پزشک زندان به دستور رئیس زندان در گزارش فوت این زندانی نوشته است او در داخل بند و پیش از رسیدن به بهداری فوت شده است. در سال جاری خورشیدی دست‌کم ۶ زندانی به دلیل بیماری و محدودیت‌های اعزام به بیمارستان خارج از زندان، در زندان مرکزی ارومیه جان باخته‌اند.

مجلس به یک فوریت #طرح_حمایت_از_پیام‌رسان‌های_داخلی رای نداد

در جلسه علنی امروز ۱۱ آذر در مجلس ایران، یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به بند ۳ ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه درباره حمایت از پیام رسان‌های داخلی در دستور کار قرار گرفت که با ۱۰۴ رأی موافق، ۶۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه علنی رد شد. غلامرضا کاتب در زمان بررسی این طرح با استناد بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی در اخطاری گفت مطابق با آیین نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه و رئیس مجلس نباید طرح‌هایی را که مغایر با سیاست‌های ابلاغی هستند، اعلام وصول کنند یا آنکه در دستور کار مجلس قرار دهند و بر این اساس این طرح که مغایر با سیاست های ابلاغی است باید از دستور کار خارج شود. همچنین احد آزادیخواه به عنوان موافق این طرح گفت: «بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان درخواست بررسی این طرح به صورت دوفوریتی را دارند، چرا که یکی از خلاءهای جدی ما تعیین تکلیف پیام رسان‌هاست. او گفته پیام‌رسان‌های داخلی ما باید تقویت شوند چرا که قدرت لازم را برای رقابت با پیام‌رسان‌های وارداتی ندارند.

دادگاه #شعله‌سعدی و #کیخسروی برگزار شد

دادگاه #قاسم_شعله‌سعدی و #آرش_کیخسروی، دو وکیل دادگستری، امروز به ریاست #ابوالقاسم_صلواتی در دادگاه انقلاب تشکیل شد. این دو وکیل روز ۲۷ مرداد در اعتراض به شرایط کشور و سلب حق حاکمیت ملی از مردم در مقابل مجلس تجمع کردند و بازداشت شدند. محمدحسین آقاسی، وکیل قاسم شعله‌سعدی بعد از جلسه امروز دادگاه گفت که به احتمال بسیار زیاد روز سه‌شنبه وثیقه موکلش پذیرفته و او از زندان آزاد می‌شود. آقاسی می‌گوید احتمالا حکم متهمان تا پایان هفته جاری صادر می‌شود.