نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون اقتصادی #مجلس: مجلس پیش از این هم به دنبال حذف #ارز_۴۲۰۰_تومانی از بودجه بوده

دولت لایجه بودجه ۱۴۰۰ را چهارشنبه ۱۲ آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. بر اساس این لایحه، تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی حذف شد. مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: «ارز ترجیحی یا دولتی برای واردکنندگان رانت ایجاد می‌کرد و مفاسدی به وجود می‌آورد». به گفته او، رانت‌خواران و واردکنندگان از این ارز دولتی بهره بردند، اما کالاها با قیمتی بر اساس ارز آزاد یا حتی بیشتر از آن به دست مردم می‌رسید و مجلس برای بودجه سال جاری هم خواهان حذف آن شده بود. طغیانی با وجود این گفت که «باید ابعاد حذف ارز ۴۲۰۰ در بودجه ۱۴۰۰ بررسی شود و باید بینیم دولت چه برنامه‌ای را جایگزین کرده است و چه روشی پیش‌بینی شده تا دهک‌های کم‌درآمد شامل سیاست‌های جبرانی شوند.» در یک سال اخیر بارها گزارش‌هایی از «متخلفان ارزی» منتشر شده که از ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی استفاده می‌کردند، اما این ارز را به کشور بازنگردانده‌اند. در عین حال، تورم در ایران رو به افزایش است و کالاهای اساسی ــ اخیراً گوشت مرغ ــ افزایش قیمت قابل توجهی یافته اند.

وزیر دادگستری #ترامپ هم ادعای تقلب در #انتخابات_ریاست_جمهوری_آمریکا را رد کرد

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا نیز ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تأیید نکرد. او در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت شواهدی مبنی بر انجام تخلفات گسترده‌ای که بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد وجود ندارد. ویلیام بار گفت: «دادستان‌های فدرال و پلیس اف‌بی‌آی شکایت‌ها و اطلاعات خاص در مورد تخلف در انتخابات تحقیق کردند اما به شواهدی در تأیید این ادعا‌ها دست نیافتند.» او همچنین افزود تا کنون شواهد درباره تخلفاتی در حدی نبوده است که منجر به تغییر نتایج انتخابات شود. وزیر دادگستری آمریکا از نزدیکان دونالد ترامپ محسوی می‌شود و پیش از این نیز نسبت به سلامت انتخابات ابراز نگرانی کرده بود. رودی جولیانی و وکلای ستاد انتخاباتی ترامپ سخنان ویلیام بار را تأیید نکرده و گفته‌اند تحقیقات هنوز به‌درستی انجام نشده و آن‌ها اسناد در این‌باره را ارائه داده‌اند. دونالد ترامپ همچنان معتقد است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب گسترده صورت گرفته و هنوز نتایج این انتخابات را نپذیرفته است. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بر ترامپ پیروز شد.

انگیزه عامل حمله با خودرو به مردم در شهر تریر آلمان سیاسی نبود

در پی حمله یک مرد ۵۱ ساله با خودرو به عابران پیاده در شهر تریر ایالت راینلاند ـ فالتس واقع در جنوب غربی آلمان، دادستانی عمومی هنوز هیچ نشانه‌ای از سابقه سیاسی در این فرد مشاهده نکرده است اما روان‌پریشی او را منتفی نمی‌داند. راننده در زمان ارتکاب جرم مست بود. این مرد درباره اقدام خود با پلیس صحبت کرده اما هنوز سخنان او در رسانه‌ها منتشر نشده است. او به اتهام قتل و مجروح کردن مردم بازداشت شده است. مسئولان ایالت راینلاند ـ فالتس گفته‌اند نوشته‌ای درباره اقدام این فرد یافت نشده است. عامل این جنایت که ساکن اطراف تریر است بعد از ظهر روز گذشته سه‌شنبه یکم دسامبر / ۱۱ آذر با خودروی خود وارد منطقه عابر پیاده شد و چندین نفر را زیر گرفت. در این رویداد پنج نفر از جمله یک نوزاد ۹ ماهه کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.