ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#پوریا_سپهوند، یک کارشناس #محیط_زیست دیگر از موسسه «#میراث_پارسیان» بازداشت شده است

گزارش‌ها از بازداشت یکی دیگر از کارشناسان #محیط_زیست موسسه حیات وحش «#میراث_پارسیان» حکایت دارند. #پوریا_سپهوند، کارشناس جوان این موسسه شنبه ۱۳ بهمن در تهران بازداشت شده‌است. هنوز اطلاعات دقیق‌تری از علت بازداشت او، محل نگهداری‌اش و نهاد بازداشت‌کننده در دست نیست. بهمن گذشته هشت تن از اعضای موسسه حیات وحش میراث پارسیان از جمله کاووس سیدامامی، از مدیران ارشد این موسسه بازداشت شدند. دو هفته بعد مسئولان قضائی اعلام کردند که سیدامامی در زندان خودکشی کرده‌است. خانواده و وکیل او اما خواهان بررسی بیشتر علت و شرایط منجر به مرگ او شدند. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با همکاری قوه قضائیه اعضای این موسسه را ابتدا به اتهام جاسوسی بازداشت کردند. وزارت اطلاعات این اتهام را نادرست خواند. بعدتر عباس جعفری دولت‌آبادی،‌ دادستان تهران اعلام کرد که اتهام برخی از بازداشت‌شدگان «افساد فی‌الارض» است. جلسه محاکمه اين فعالان محیط زیستی صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن به صورت غیرعلنی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. مشخص شد که این ۸ فعال محیط زیست به «جاسوسی از مراکز نظامی کشور» و «افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند. تنها وکلای تعیینی اجازه حضور در این دادگاه را پیدا کردند.

نماینده #بابلسر در مجلس شورای اسلامی: #روحانی در #انتقال_آب #خزر به #سمنان تجدیدنظر کند

ولی‌الله نانوا کناری، نماینده بابلسر و فرویدنکنار – استان مازنداران- در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان را باعث «نگرانی» و «ایجاد حساسیت» در میان مردم منطقه دانست. او به خبرگزاری تسنیم گفت که در این باره بارها به مسئولان دولتی تذکر داده و از رئیس دولت می‌خواهد نسبت به این موضوع تجدیدنظر کند. نانواکناری انتقال اجرای این طرح را زمینه‌ساز تکرار «تجربه تلخ دریاچه ارومیه» دانست و اظهار امیدواری کرد: کمیسیون تلفیق مجلس اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح در لایحه بودجه را رد کند. او انتقال آب از دریای عمان به مناطق کم آب را بهترین راهکار مقابله با کم‌آبی در استان‌های سیستان و بلوچستان، مرکزی، اصفهان، یزد و سمنان که با «معضل بی‌آبی روبرو هستند» عنوان کرد. دولت جمهوری اسلامی در لایحه بودجه سال آینده اعتبار ویژه‌ای برای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان پیش‌بینی کرده است. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جمهوری اسلامی چندی پیش در واکنش به این طرح، با تائید آسیب‌های زیست محیطی ناشی از اجرای آن، انتقال آب دریای خزر را «ضرورت برای توسعه» دانسته بود.

نتایج یک پژوهش: ترک #شبکه‌های_اجتماعی کاربران را خوشحال‌تر و نسبت به اخبار خونسردتر می‌کند

به‌ گزارش روزنامه واشنگتن پست، نتایج یک پژوهش تازه درباره تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی شخصی کاربران که در دانشگاه‌های نیویورک و استفورد انجام شده است نشان می‌دهد ترک فیسبوک برای تنها ۴ هفته می‌تواند رفتار و وضعیت ذهنی کاربران را تغییر دهد: غیرفعال کردن حساب فیسبوک منجر به کاهش دانسته‌ها از اتفاقات کنونی و جهت‌گیری‌های سیاسی شده و تغییرات هرچند کوچکی را در سطح رضایت از زندگی و بروز حس خوشحالی ایجاد می‌کند. کاربرانی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند گفته‌اند که با فاصله گرفتن از فیسبوک واکنش‌ آن‌ها نسبت به اخبار نیز «خونسردانه»تر شده است. همچنین براساس این پژوهش استفاده از فیسبوک در افرادی که حساب خود را به صورت موقتی غیرفعال کرده‌اند کاهش پیدا کرده و در بعضی مواقع افراد به صورت دائمی فیسبوک را ترک کرده‌اند. به صورت عمومی استفاده از فیسبوک و بقیه شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از عوامل قطبی‌شدن نظرات کاربران و ایجاد افسردگی و اعتیاد در آن‌ها شمرده می‌شود. نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده‌اند که بسیاری از کاربران این شبکه به دلیل رسوایی‌های مرتبط با رعایت حریم خصوصی حساب کابری خود را حذف کرده‌اند. با این وجود طبق آمارهای ارائه شده توسط فیسبوک، تعداد کاربران این شبکه کاهش چشمگیری نداشته است.

هفت #کارگر ۱۵ تا ۲۵ ساله بر اثر #آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی #خاوران مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هفت کارگر ۱۵ تا ۲۵ ساله یک کارگاه تولید ساعت در شهرک صنعتی خاوران در جاده خاوران استان تهران بر اثر آتش‌سوزی در محل کار مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. این حادثه صبح یکشنبه ۱۴ بهمن رخ داد و با حضور ماموران آتش‌نشانی هفت کارگر ۱۵ تا ۲۵ ساله که بر اثر آتش‌سوزی و مسدود شدن راه‌های خروج در کارگاه حبس شده بودند، به بیرون و سپس برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. میزان صدمه بدنی این کارگران که برخی از آنان زیر سنی قانونی به کار گرفته شدند، اعلام نشده است اما محمد شکریان رئیس ایستگاه ۶۶ سازمان آتش نشانی تهران گفته که این کارگران با کمترین صدمه نجات پیدا کردند.

علی مطهری: با #حجاب_اختیاری مخالفم چون به‌ برهنگی خواهد رسید

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در برنامه اینترنتی «رو در رو» بار دیگر موافقتش را با حجاب اجباری برای زنان اعلام کرد و از «وضع کنونی حجاب» انتقاد کرد: «علت اینکه با حجاب اختیاری، مخالف هستم این است که این موضوع نقطه پایانی ندارد و در نهایت به برهنگی خواهد رسید. البته امروز اجبار حجاب به معنای واقعی کلمه نیز در جامعه وجود ندارد و در کل کشور وضعیت حجاب قابل قبول است اما برای اصلاح وضعیت فعلی باید ادارات دولتی و دانشگاه‌ها پیش‌قدم شوند. خانم‌ها لباس مشخصی بپوشند کما اینکه در امریکا نیز دانشجویان هر طور بخواهند، نمی‌توانند لباس بپوشند». او همچنین گفت که دراین‌باره در جلسات خصوصی به مسئولان تذکر داده است. مطهری همچنین مخالفت خود را با شفافیت رای نمایندگان اعلام کرد و گفت: « با این موضوع مخالفم چون دوستان شما امنیت نمایندگان را برهم می زنند و این موجب می‌شود حریت نمایندگان از بین برود». او پیشنهاد کرد کشورهای مسلمان برای دفاع از یکدیگر جلوی بیگانگان «ناتوی اسلامی» تشکیل دهند.

رئیس #پلیس تهران: مخالفان ما «#سوسول‌های_سلطنت‌طلب» و رهبران آن‌ها «برج‌ساز و کاباره‌ساز» هستند

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب ایران مخالفان جمهوری اسلامی را وابسته به «دشمنان انقلاب» و «سوسول‌های سلطنت‌طلب» و «منافقین ۱۰ رو» خطاب کرد و گفت: «خود دشمن نیز از این سوسول های سلطنت طلب و منافقان ۱۰ رو ناامید شده است. چراکه به خوبی جایگاه آنها در بین مردم را می‌داند. بنابراین اینها فقط در فضای مجازی و جایی که نیاز به حضورشان نباشد حرف‌هایی را می‌زنند که مثلا بگویند ما هم هستیم اما حتی اربابانشان نیز اینها را جدی نمی‌گیرند». ادعای رحیمی در ادامه سیاست‌های مقامات ایران قرار می‌گیرد که دائما با ادعای وابستگی معترضین و مخالفین جمهوری اسلامی به «غرب»، هرگونه صدای اعتراضی را سرکوب می‌کنند. رحیمی همچنین گفت جامعه ایران به‌دلیل داشتن رهبری که براساس موازین دینی «انتخاب» شده است، توانسته تلاش‌های آمریکا و رهبران «برج‌ساز» این کشور را برای ضربه‌زدن به ایران را خنثی کند: «رهبران کشور ما را مقایسه کنید با رهبران کشورهای دشمن مانند آمریکا. آنجا چه کسانی رهبر جامعه هستند بوش، ترامپ یا اوباما که نامشان با کاباره سازی و بازسازی کازینوهای زنجیره‌ای گره خورده و بهترین تعریف از آنها این است که یک برج ساز هستند».

#مصباح_یزدی: #خمینی« برای هوس به #پاریس نرفته بود،در جاهای دیگر راهش نمی‌دادند»

به گزارش وبسایت انتخاب، محمد تقی مصباح یزدی، رئیس «مؤسسه آموزشی امام خمینی» درآستانه ۴۰مین سالگرد «انقلاب اسلامی» با انتقاد ضمنی از عملکرد دولت‌ها در جمهوری اسلامی گفت خدا ۵۵ سال پیش امام را مامور کرده که مردم را به «مقام بلند» برساند اما دولت‌ها از اجرای اسلام ناتوان بوده اند: «دشمن به جامعه اسلامی القا کرد هر دولتی باشد می‌تواند اسلام را اجرا کند. یکی از آفات بزرگ این است، دولت‌هایی با شدت و ضعف آمدند و رفتند، این تحولات درهمه کشورها است و القای این که ما باید به فکر خودمان باشیم، چه کار به سایر کشورهایی مسلمان داریم. این مسائل فریب سیاسی است». او درمورد اقامت روح‌الله خمینی در پاریس گفت: «باید بدانیم امام راحل برای هوس به پاریس نرفته بودند، در جاهای دیگر راهش نمی دادند» مصباح یزدی همچنین گفت دلیل تفاوت سرنوشت خمینی در انقلاب اسلامی و کاشانی در نهضت ملی‌کردن نفت، متفاوت بودن اهداف آن‌ها بوده است: «هدف کاشانی در ملی‌کردن نفت و بیرون کردن انگلیسی‌ها بود درحالی‌که امام اجرای مبانی اسلام و عنوان مرجعیت دینی را هدف خود قرار داده بود».

رئیس اتاق بازرگانی تهران: هفته‌ای ۵۰ شرکت تعطیل و صدها #کارگر #بیکار می‌شوند

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران یکشنبه ۱۴ بهمن در یک همایش دولتی تحت عنوان «حکمرانی» از وضعیت بد اشتغال در ایران گلایه کرد و گفت که هفته‌ای نیست که ۱۰ تا ۵۰ شرکت بزرگ تعطیل و صدها کارگر بیکار نشوند. به گفته خوانساری تنها در یکسال گذشته بیش از نیمی از شرکت‌های پیمانکار در صنعت نفت تعطیل شدند و در حال حاضر از مجموع ۱۵۰۰ شرکت، ۷۰۰ شرکت فعال هستند. این اظهارات در حالی بیان شده که مرکز آمار ایران در گزارش سرشماری نیروی کار، نرخ بیکاری فصل پائیز را ۱۱,۷ درصد گزارش کرد. این رقم به نسبت فصل تابستان کاهش نشان می‌دهد. اما فعالان کارگری و کارشناسان مستقل نرخ بیکاری واقعی را چند برابر بیشتر از نرخ بیکاری رسمی می‌دانند.

محمدعلی جداری فروغی، وکیل #پروین_محمدی از ارجاع پرونده او به دادگاه کیفری خبر داد

محمدعلی جداری فروغی، وکیل پروین محمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران یکشنبه ۱۴ بهمن به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت که پرونده موکلش به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری فردیس در استان البرز ارجاع شده است. به گفته او، پروین محمدی در زندان کچویی کرج نگهداری می‌شود و به شدت از درد میگرن رنج می‌برد. جداری فروغی اظهار امیدواری کرد که موکلش با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه به صورت موقت آزاد شود. محمدی شامگاه نهم بهمن چند ساعت پس از بازداشت جعفر عظیم‌زاده، دبیر اتحادیه آزاد کارگران دستگیر شد و از آن زمان در زندان نگهداری می‌شود.

#آرش_آقایی، جودکار ایرانی با تابعیت جمهوری #آذربایجان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند

روزنامه خبرورزشی یکشنبه ۱۴ بهمن از پناهنده شدن آرش_آقایی، جودکار ایرانی که مدال برنز جوانا آسیا را دارد، به جمهوری آذربایجان پناهنده شد و بعد از این با نام این کشور در مسابقات جهانی شرکت می‌کند. او دلیل این اقدامش را اختلاف با مدیر و سرمربی تیم ملی جودو اعلام کرده است. پیش از این نیز دو جودکار ایرانی به نام‌های محمد رشنونژاد و شایان نصیرپور به ترتیب به هلند و ترکیه پناهنده شدند. رشنونژاد شنبه ۱۳ بهمن در مسابقات کاپ آزاد بلژیک برای اولین بار با پرچم هلند حضور یافت و به مقام سوم و مدال برنز رسید.

جنگنده‌های امریکایی به یک پایگاه نظامی ارتش #بشار_اسد در #سوریه حمله کردند

خبرگزاری رسمی دولت بشار اسد (سانا) از حمله جنگده‌های ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در سوریه به رهبری امریکا به یک مقر نظامی در شهر البوکمال در استان دیرالزور خبر داد. براساس این گزارش، این حمله شامگاه شنبه ۲ فوریه/ ۱۳ بهمن صورت گرفت و بر اثر آن، دو نیروی نظامی زخمی و یک تانک منهدم شدند. همزمان با حمله ائتلاف بین‌المللی به این پایگاه نظامی، یک گروه مسلح نیز به پایگاه نظامی ارتش بشار اسد در شهرک «الباغوز» حمله کردند.منابع خبری وابسته به بشار اسد، این گروه را «شماری از عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش» خواندند.

#سیگار سالانه جان ۶۰ هزار نفر از افراد ۱۵ تا ۶۹ ساله در #ایران را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج یک بررسی سراسری نشان می‌دهد که ۱۲ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۹ سال در ایران سیگار می‌کشند. جمعیت مبارزه با دخانیات ایران اعلام کرده که سالانه نزدیک به ۶۰ هزار نفر به علت عوارض سیگار فوت می‌کنند و ۹۰ درصد انواع سرطان ریه نزد افراد سیگاری و یا در معرض دود سیگار اتفاق می‌افتد.میزان هزینه روزانه جمعیت سیگاری‌ها در ایران هم ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان و سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. دولت جمهوری اسلامی در لایحه بودجه امسال افزایش مالیات سیگار را پیش‌بینی کرده است.