ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم انحلال جمعیت امام علی صادر شد

سعید دهقان، وکیل «جمعیت امام علی» چهارشنبه ۱۳ اسفند در توئیتر اعلام کرد که دادگاه حکم انحلال این جمعیت امدادگر را صادر کرد. این حکم در شعبه ۵۵ دادسرای حقوقی تهران صادر شده است. پرونده جمعیت امام علی با شکایت وزارت کشور و با درخواست انحلال آن به این شعبه ارسال شده بود. به‌گفته دهقان دادگاه جمعیت امام علی روز گذشته سه‌شنبه ۱۲ اسفند تا پایان وقت اداری طول كشيده بود «اما این رأی مفصل و ٨ صفحه‌ای - با محتوایی که کاملاً از بی‌طرفی خارج است - صبح امروز صادر شد.» سعید دهقان رأی دادگاه را «اجرای نمایش به جای اجرای عدالت» نامیده است. در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه، زهرا رحیمی، مدیر‌عامل جمعیت امام علی، آرش کیخسروی و ابوذر نصراللهی وکیلان پرونده و دو نماینده وزارت کشور شرکت داشتند. پیش از این ابوذر نصراللهی گفته بود وزارت کشور می‌تواند فعالیت جمعیت را محدود کند، ولی به‌صورت کلی این با اصل ترافعی بودن دادرسی در منافات است. همچنین مطابق الزام قانونی، دادگاه برای دستور موقت باید خسارت احتمالی در نظر بگیرد زیرا کودکان و خانواده‌های تحت پوشش جمعیت امام علی در این مدت انحلال دچار مشکلات عدیده معیشتی خواهند شد. نیروهای امنیتی دفتر جمعیت امدادگر امام علی را یکم تیرماه سال جاری پلمب کردند و همزمان شارمین میمندی‌نژاد، بنیانگذار آن، مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای این جمعیت و کتایون افرازه، از مسئولان این نهاد نیز بازداشت شدند. کی‌منش یکم مرداد، افرازه ۳۱ تیر با سپردن وثیقه و میمندی‌نژاد نیز ۶ آبان با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

وقوع انفجار عمدی در یک مرکز تست کرونا در هلند

چهارشنبه ۳ فوریه / ۱۳ اسفند انفجاری در یک مرکز انجام تست کرونا در هلند به وقوع پیوست. این افنجار در شهر «بوفن‌کارپسل - Bovenkarspel» رخ داد. به گزارش ان‌او‌اس (خبرگزاری دولتی هلند) این انفجار کشته و زخمی در پی نداشت. انفجار بر اثر ماده‌ای بوده که در یک لوله فلزی قرار داشته و بر اساس تحقیقات اولیه، پلیس معتقد است هدف این انفجار خیابانی بوده که مرکز تست کرونا در آن قرار داشته است. این انفجار ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح به وقوع پیوست و تنها پنج پنجره شکسته شد، اما صدای انفجار به گفته پلیس و شاهدان بسیار مهیب بود. کارشناس‌های پلیس در حال یافتن مواد انفجاری دیگری هستند که احتمال می‌رود به جای مانده باشد. پلیس هنوز درباره عامل یا عاملین احتمالی این انفجار اظهار نظری نکرده است. رونالد ورتلبور، شهردار بوفن‌کارسپل درباره این انفجار گفته: «این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که در هلند اتفاق می‌افتد. در هلند ممکن است ما از صمیم قلب با هم اختلاف نظر داشته باشیم ، اما شما از کلمات استفاده می‌کنید و دست به این اقدام‌ها نمی‌زنید.» دولت هلند در واکنش به وخیم شدن همه‌گیری کرونا مقررات سخت‌گیرانه‌ای به اجرا گذاشته؛ از جمله مقررات منع رفت‌و‌آمد شبانه. پس از وضع این مقررات شورش‌هایی در سرتاسر کشور رخ داد.

یک نماینده مجلس: شمار کشته‌شده‌ها در سراوان ۴ یا ۵ نفر است

مصطفی نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی که در ارتباط با رویدادهای سراوان به‌همراه هیأت پنج‌نفره مجلس به این منطقه رفته است درباره شمار سوخت‌بران کشته‌شده به‌دست سپاه پاسداران گفت: «آمار دقیقی نمی‌توانم بگویم اما برآورد حدودی تعداد کشته‌شده‌ها ۴ یا ۵ نفر است.» نخعی گفت هیأت مجلس با خانواده شماری از مجروحان و یکی از کشته‌شده‌ها دیدار داشته است اما چون محل سکونت خانواده مجروحان و کشته‌شدگان پراکنده است «امکان دیدار با همه خانواده‌ها میسر نیست». او افزود به نمایندگی از مجلس «با چند خانواده» دیدار کرده‌اند. نیروهای سپاه پاسداران چهارم اسفند به روی سوخت‌بران سراوان در سیستان و بلوچستان آتش گشودند. بر اساس اعلام سازمان‌های حقوق بشری، دست‌کم ۱۰ نفر از این سوخت‌بران در این تیراندازی کشته شدند. پس از این رویداد شهرهای سیستان و بلوچستان صحنه اعتراضات متعددی شد.

تجمع بازنشستگان فولاد در اصفهان و اهواز با خواست همسان‌سازی حقوق و بیمه کارآمد

بازنشستگان صنعت فولاد روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در اعتراض به عدم همسان‌سازی حقوق و بیمه ناکارآمد در اصفهان و خوزستان تجمع کردند. هر دو تجمع مقابل استانداری برگزار شد و بازنشستگان پلاکاردهایی حاوی مطالبات خود را در دست داشتند. بازنشستگان صنعت فولاد همانند سایر بازنشستگان به سطح نازل مستمری خود معترض هستند و می‌گویند نحوه تنظیم بودجه ۱۴۰۰ وضعیت معیشتی آن‌ها را بدتر خواهد کرد. آن‌ها خواستار همسان‌سازی حقوق خود با بازنشستگان لشگری و کشوری هستند. خارج شدن بخشی از داروها از پوشش بیمه یکی از موارد اعتراض بازنشستگان فولاد است که هزینه تأمین داروها را نیز به مخارج آن‌ها افزوده است. بازنشستگان فولاد در سال‌های اخیر بارها به چگونگی اداره صندوق بازنشستگی صنعت فولاد اعتراض کرده و خواستار شفافیت در منابع و مخارج آن شده‌اند.