ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، به‌دلیل تهدید به قتل دست به اعتصاب غذا زد

بنا به اطلاعاتی که از طریق یک منبع نزدیک به خانواده شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین به دست زمانه رسیده است، او تهدید به قتل شده است. بنا به اطلاع این منبع آگاه شکیلا منفرد که درحال حاضر در بند عمومی زندان قرچک به‌سر می‌برد توسط زندانیان با «چاقو و درب کنسرو مورد حمله قرار گرفته» است. شکیلا منفرد نیز از روز گذشته به‌دلیل این تهدیدها و عدم پاسخگویی و رسیدگی مسئولان زندان قرچک ورامین و نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذای تر و خشک زده است. شکیلا منفرد ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و ابتدا به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. گفته می‌شود بازداشت او بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود. شکیلا منفرد در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۹۹ و پس از پایان مراحل بازجویی به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی از بابت پرونده‌ای مشترک در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. شکیلا منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد. او توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران او را به ۴ سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد. شکیلا منفرد پیشتر نیز از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

عراق در مرز با سوریه دیوار می‌سازد

قیس المحمداوی، جانشین فرمانده ستاد ارتش عراق اعلام کرد که این کشور قصد دارد در مرزهای غربی خود با سوریه دیوار مرزی بسازد. دلیل آن تردد افراد گروه «دولت اسلامی (داعش) عنوان شده است که در نقاط بیابانی مرز عراق و سوریه حضور دارند. قیس المحمداوی همچنین گفت قرار است یک خط امنیتی با حضور فقط نیروهای ارتش، به‌عنوان مسئول امنیت مرز عراق و سوریه، در این منطقه مرزی ایجاد شود. روز چهارشنبه ۱۱ اسفند / ۲ مارس فالح الفیاض، رئیس حشد الشعبی عراق، در سفر به سوریه با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه درباره موضوع امنیت مرزهای مشترک دو کشور گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع اسرائیل: در وین هر توافقی شود، اسرائیل در جهت بازدارندگی هسته‌ای ایران عمل خواهد کرد

همزمان با نزدیک شدن مذاکرات وین به «خط پایان» بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد اسرائیل هرگز دست از تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای برنمی‌دارد. گانتس در یک مراسم نظامی در بندر حیفا گفت: «ممکن است در هفته‌ها و شاید هم در روزهای آتی قدرت‌های جهانی و ایران با هم به توافق برسند. چه این توافق به امضاء برسد چه نرسد اسرائیل همچنان هر آنچه را که لازم است انجام می‌دهد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و موجودیت اسرائیل را به خطر نیندازد.» بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون با انتشار پیامی در توییتر ضمن انتقاد از رویکرد دولت اسرائیل در همراهی با مذاکرات وین گفت: «این توافق بد منابع مالی لازم را در اختیار ایران قرار می‌دهد که از سمت شمال و جنوب به ترور علیه اسرائیل کمک کند و علاوه بر این با موافقت جامعه بین‌الملل به یک زرادخانه هسته‌ای دست پیدا می‌کند که علیه شهروندان اسرائیلی به کار گرفته می‌شود.» قرار است شنبه آینده رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مسائل باقی‌مانده پادمانی از جمله مکان‌های اعلام‌نشده هسته‌ای به تهران سفر کند. بحث بر سر ذرات اورانیونم غنی‌شده در چند مکان هسته‌ای اعلام نشده ایران است که اسرائیل با سرقت اسناد هسته‌ای ایران در تورقوزآباد در اختیار آژانس قرار داده بود.