ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با خروج برندهای #محصولات_آرایشی و بهداشتی از ایران، محصولات آن‌ها اکنون به صورت #قاچاق وارد می‌شوند

موسی احمدزاده عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی ایران با اشاره به ادامه ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی، اعلام کرد که با خروج برندها از ایران، حالا محصولات این برندها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. به‌گفته احمدزاده واردات حدود ۸۰ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی به ایران در حال حاضر ممنوع است. دست‌اندرکاران واردات این محصولات می‌گویند تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است. موسی احمدزاده گفت: «اطلاعات یک شرکت بین المللی در زمینه تجارت نشان می‌دهد که واردات یک برند معروف در سال گذشته ۲۵ میلیون دلار بوده، اما به دلیل خروج نمایندگی این کشور از ایران و ممنوعیت واردات آن، همه محصولات آن به صورت قاچاق به کشور وارد شده و در سطح عرضه وجود دارد.» او همچنین یکی دیگر از اثرات ممنوعیت واردات این گروه کالایی را بسته بودن واردات محصولات ضدعفونی پیش از شیوع کرونا دانست و گفت این اقدام باعث شد واردات این محصولات در شرایط بحرانی گران‌تر تمام شود.

تعطیلی #واحدهای_صنفی تا ۲۳ فروردین تمدید شد

قاسم نوده فراهانی، رئیس #اتاق_اصناف کشور از تمدید تعطیلی آن دسته از #واحدهای_صنفی که به تصمیم ستاد ملی مبارزه با #کرونا تعطیل شده بودند تا ۲۳ فروردین خبر داد. خبرگزاری مهر روز جمعه ۱۵ فروردین به نقل از نوده فراهانی نوشت تصمیم‌گیری به بازگشایی واحدهای صنفی به بعد از تعطیلات نیمه شعبان و آخر هفته موکول شده است. او افزود: «صنوف ارائه دهنده خدمات ضروری تر از جمله فروشندگان قطعات یدکی و مواردی از این قبیل در اولویت قرار خواهند گرفت و برای صنوفی مثل سالن‌های سینما که فعالیت آن‌ها با تجمع مردم همراه خواهد بود برنامه ریزی جداگانه خواهیم کرد. این فرایند تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت و از اول اردیبهشت اغلب صنوف فعالیت خود را آغاز خواهند کرد». ستاد ملی مبارزه با کرونا در نشست اواخر اسفند خود تصمیم گرفت صنوف عرضه کننده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... تا ۱۵ فروردین باز باشند اما سایر صنوف مانند آرایشگاه‌ها، فرش فروشی‌ها، طلا فروشی‌ها، و مراکز تجاری تا ۱۵ فروردین تعطیل شوند.

#کرونا قیمت جهانی #مواد_غذایی را کاهش داد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس به دلیل کاهش تقاضا در زمان شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت به شدت کاهش یافت. براین اساس، شاخص قیمت سبد مواد غذایی شامل غلات، لبنیات، گوشت، شکر و دانه‌های روغنی در ماه مارس به ۱۷۲,۲ واحد رسیده که ۴,۳ درصد نسبت به ماه فوریه کاهش داشته است. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفته است: «این کاهش شدید، دومین کاهش ماهانه متوالی در شاخص قیمت جهانی مواد غذایی است و به‌طور عمده ناشی از کاهش تقاضا مربوط به شیوع ویروس کووید ۱۹ است.» پیتر ثونس، تحلیلگر فائو می‌گوید کاهش قیمت نفت، تأثیر غیرمستقیمی بر مصرف تولیدکنندگان اتانول دارد و «منبع مهمی در تقاضای شکر و روغن نباتی در بازار» است.

رهبران #یهودیان_ارتدوکس در یک شهر #اسرائیل مردم را به خیابان می‌کشانند و علیه مقررات ضدکرونایی هستند

در شهر بنی براک، واقع در استان تل‌آویو اسرائیل یهودیان ارتدوکس به پیروی از رهبران خود محدودیت در خانه ماندن به‌دلیل شیوع کرونا را نادیده گرفتند و اکنون این شهر به کانون شیوع کرونا در اسرائیل تبدیل شده است. یک کارشناس به آسوشیتدپرس گفت که حدود ۴۰ درصد از ساکنان بنی براک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. یهودیان ارتدوکس اسرائیل تمایل به زندگی در محلات فقیرنشین و شلوغ دارند. کنیسه‌ها محور زندگی اجتماعی آن‌هاست جایی که ویروس کرونا می‌تواند به سرعت گسترش یابد. آن‌ها در فضاهای کوچک دعا می‌کنند و همچنان به معاشرت ادامه می‌دهند. برخی از اسرائیلی‌های سکولار می‌گویند این افراد تلاش‌های ملی برای مهار کرونا را تضعیف می‌کنند. درگیری‌هایی نیز میان پلیس و یهودیان ارتدوکس گزارش شده است. بحث در این‌باره از روز پنج‌شنبه که یعقوب لیتزمان وزیر بهداشت اسرائیل و سیاستمدار فوق ارتدوكس و همسرش به کرونا مبتلا شدند، شدت گرفت. لیتزمان در هفته‌های گذشته در برابر تماس‌ها برای اعمال محدودیت در تجمعات مذهبی مقاومت کرده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز خود را قرنطینه کرده بود که بعد تست کرونای او منفی اعلام شد. بر اساس آخرین آمار در اسرائیل ۷ هزار و ۳۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۷ نفر تاکنون بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

از آغاز شیوع #کرونا تاکنون ۸۸ نفر در استان فارس بر اثر مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست داده‌اند

محمدجواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای اسفندماه ۹۸ و شیوع بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین‌ماه ۸۸ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل صنعتی فوت کرده‌اند. در این مدت در مجموع ۶۹۶ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدند که ۶۰۸ نفر تحت درمان هستند. از این ۶۰۸ نفر هنوز هیچ موردی بهبودی کامل نیافته‌اند. به‌گفته مرادیان، میانگین سنی افرادی که در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند بین ۲۰ تا ۴۰ سال است. در استان فارس افزون بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، خفر، کوهچنار، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است. در پی هراس عمومی ایجاد شده در روزهای پس از همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و همچنین عدم توانایی دولت در توزیع و نظارت بر اقلام بهداشتی مورد نیاز، تاکنون مسمومیت صدها تن از شهروندان در استان‌های البرز، اردبیل، کرمانشاه، یزد و همدان هم به دلیل استفاده از الکل تقلبی گزارش شده است.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۳۲۹۴ نفر، مبتلایان ۵۳۱۸۳ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۱۵ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۳۲۹۴ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (جمعه)، ۲۷۱۵ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۵۳۱۸۳ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۷۹۳۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۴۰۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#نوبخت به ظاهر در پاسخ به یک کارگر اما در واقع در پاسخ به ۱۰۰ نماینده مجلس: افزایش #حقوق_کارگران خارج از اختیار من است

محمد باقر نوبخت در توییتی نوشت: «کارگر عزیزی مرا خطاب قرار داد که چرا فقط پیگیر افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان لشگری و کشوری هستم و در برابر کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کنم؟ احساس شرمندگی کردم اما قانون درخصوص این عزیزان ساز و کاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.» بر اساس فصل دهم قانون «مدیریت خدمات کشور» در سال ۸۶ حقوق کارکنان دولت بر اساس یک ضریب ریالی تعیین می‌شود که به ظاهر برای مستمری‌بگیران، بازنشستگان و کارمندان یکسان است، اما امتیازات برای این سه گروه با فرمول‌های مختلف محاسبه می‌شود. دولت دوشنبه هفته گذشته برای توجیه نحوه توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان در بین بازنشستگان یا به اصطلاح «متناسب‌سازی» حقوق‌ها جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد. اما باز هم بازنشستگان تأمین اجتماعی را ندیده گرفت. روز گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به روحانی به تبعیض در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کردند. نوبخت به این نمایندگان پاسخ داده و نه چنانکه ادعا می‌کند به کارگری بازنشسته.

فرمانده ناو هواپیمابر #تئودور_روزولت آمریکا که ابتلای ملوانان به #کرونا را افشا کرده بود برکنار شد

فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به دلیل آنکه نامه‌اش درباره شیوع بیماری کووید ۱۹ در ناو به رسانه‌ها درز پیدا کرده بود برکنار شد. ناخدا برت کروزیر نوشته بود ملوانان او در جنگ نیستند و بنابراین نباید جانشان را از دست بدهند. او خواهان تخلیه ناو از خدمه و قرنطینه ملوانان شده بود. کفیل وزارت نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه گفت، برت کروزیر به دلیل تصمیم‌گیری نادرست از کار برکنار شده است. توماس مادلی اضافه کرد: برت کروزیر نامه را از طریق زنجیره فرماندهی ارسال کرد، اما ترتیبات لازم برای جلوگیری از انتشار آن خارج از این زنجیره را اتخاذ نکرد. حوزه مأموریت ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا با حدود پنج هزار خدمه در اقیانوس آرام و در خاورمیانه است. دست‌کم ۱۰۰ نفر از خدمه و ملوانان این ناو هواپیمابر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. ناو هواپیمابر تئودور روزولت در گوام پهلو گرفته است. روز گذشته خانواده روزولت خواهان کمک به ملوانان این ناو شده بودند. جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تصمیم ناخدا برت کروزیر برای حفاظت از جان ملوانانش دفاع کرده است.

سخنگوی #وزارت_بهداشت درباره اثربخشی داروی #فاویپیراویر بر بیماران مبتلا به #کرونا: در لایو اینستاگرامی درخواست ورود یک دارو به کشور را ابراز نمی‌‌کنند

محمد رضا هاشمیان، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و از پزشکان بیمارستان مسیح‌دانشوری در اینستاگرام از اثربخشی داروی فاویپیراویر بر بیماران مبتلا به کویید ۱۹ خبر داده و گفته بود این دارو در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته و ما هم آن را روی ۲۰ بیمار به کار بردیم و این افراد خوب شدند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «مقررات و آیین‌‌نامه‌‌های حاکم بر ورود یک دارو به فهرست دارویی کشور مشخص است و در تمام دنیا یک‌سری اصول حرفه‌‌ای هست و هیچ جای دنیا در لایو اینستاگرامی درخواست ورود یک دارو به کشور را ابراز نمی‌‌کنند. این رفتارها ممکن است به‌دلیل خستگی ناشی از کار رخ دهد اما مطابق با اخلاق پزشکی نیست.» جهانپور در ادامه سخنانش گفت: «این دارو قبلاً در چین و ژاپن آزمایش شده و ابتدا برای آنفلوآنزا استفاده می‌‌شد و گزارش‌‌هایی از اثربخشی نسبی آن بر کرونا وجود داشت. در صورتی که هزینه اثربخشی نسبی آن ثابت شود وارد فهرست دارویی کشور خواهد شد. اگر فردی اطلاعاتی در زمینه این دارو دارد آن را به‌صورت مقاله به وزارت بهداشت ارائه کند.»

در آلمان ۲۳۰۰ پزشک و پرستار به #کرونا مبتلا شدند

آلمان یکی از موفق‌ترین کشورها در مقابله با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در اروپاست. در این کشور تاکنون ۸۴۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند اما فقط ۱۱۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند: ۱۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت. این نسبت در ایتالیا ۲۳۰ نفر و در اسپانیا ۲۲۱ نفر و در فرانسه ۸۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است. روزنامه زوددویچه تسایتونگ اعلام کرد که در آلمان تاکنون ۲۳۰۰ پزشک و پرستار به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. روز گذشته سندیکای پزشکان اسپانیا اعلام کرده بود که در این کشور ۱۵ هزار نفر از پزشکان و پرستاران به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

عضو #اتاق_بازرگانی تهران: دریافت #مالیات از #آستان_قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و #بنیاد_مستضعفان بهترین راه برای جبران کسری درآمدهای دولت در بحران #کروناست

عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران جمعه ۱۵ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری برنا با اشاره به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت به دلیل وضعیت بحرانی بنگاه‌های اقتصادی، پرداخت مالیات از سوی نهادهایی مثل آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان را بهترین راهکار برای جبران کسری درآمدهای دولت برای کمک به کسب و کارهای کوچکی دانست که در بحران کرونا متضرر شده‌اند. قبل از این اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده بود که این کسب و کارها ۴۰ درصد از حجم اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهند. حسن روحانی هفته گذشته در نامه‌ای به خامنه‌ای خواهان برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی شده بود اما خامنه‌ای این نامه را بی‌پاسخ گذاشت. آرگون هشدار داد که بانک مرکزی باید از چاپ پول جلوگیری کند تا از تورم سنگینی که از پیامدهای آن است، جلوگیری شود. روحانی دو روز قبل اعلام کرد که ۱۰ میلیارد دلار بودجه به مقابله با بحران کرونا اختصاص می‌یابدو با توجه به آنکه ایران تحت تحریم بانکی قرار دارد یکی از راه‌های تامین این مبلغ چاپ اسکناس است.