ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئله مهم مملکت: مراسم #عمامه‌گذاری احمد بن حسن بن احمد بن روح الله الخمینی. از شکیات جدید: #لاکچری بوده یا نبوده؟

احمد بن حسن بن احمد بن روح الله الخمینی عمامه بر سر نهاده، به قول خودش پس از ۶ سال طلبگی. مخالفان پدرش، #حسن_خمینی که با #اصلاح‌طلبان نشست و برخاست دارد، می‌گویند مراسمش همانند تاج‌گذاری و از مقوله «لاکچری» بوده (اصطلاح علما در قم به معنای تجمل‌آمیز). آیت الله جدید در بیت امام موضوع را تکذیب کرده. در میان #حزب_الله بحث داغی جریان دارد.

نخست‌وزیر #اسپانیا به‌رغم اعلام انحلال #اتا، سازمان جدایی‌طلبان #باسک، می‌گوید این گروه نباید انتظار مصونیت قضائی داشته باشد

یک روز پس از اعلام انحلال رسمی گروه «اتا»، جدایی‌طلبان #باسک، #ماریانو_راخوی، نخست‌وزیر #اسپانیا اعلام کرد که این سازمان انتظار مصونیت قضائی نداشته باشد. راخوی گفت از هیچ اقدام این سازمان نباید سپاسگزار بود. تمام پروژه #اتا در هر شکل آن ناکام ماند. این جنبش با کشتن صدها نفر به هیچ چیز دست نیافت و با فعالیت‌های تبلیغاتی جدید خود نیز هیچ چیز به دست نخواهد آورد. «اتا» در دوران دیکتاتوری #فرانکو تشکیل شد و از سال ۱۹۵۹ برای جدایی منطقه باسک از اسپانیا می‌جنگید. در این سال‌ها بیش از ۸۵۰ نفر در حملات این گروه کشته شدند. بیش از ۱۰۰ عضو این گروه تحت تعقیب هستند.

در معاملات پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت بالاترین نرخ #دلار در تاریخ #اقتصاد_ایران ثبت شد: هر #دلار_آمریکا ۶۱۰۰ تومان

دولت هرگونه معامله دلار آمریکا بالاتر از نرخ ۴۲۰۰ تومان را ممنوع اعلام کرده است. با این‌حال در معاملات صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت بالاترین نرخ دلار در تاریخ اقتصاد ایران ثبت شد: برای چند ساعت دلار آمریکا از ۶ هزار تومان فراتر رفت و با قیمت ۶۱۰۰ تومان خرید و فروش شد. قیمت یورو نیز صبح پنجشنبه رکورد زد و با قیمت ۷۴۰۰ تومان به فروش رسید.

رئیس‌جمهور #آلمان به‌مناسبت دویستمین سالگرد تولد #کارل_مارکس، از این فیلسوف آلمانی تقدیر کرد

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور #آلمان در بحثی به‌مناسبت دویستمین سالگرد تولد #کارل_مارکس، فیلسوف و اقتصاددان آلمانی، از او تقدیر کرد و گفت آثار #مارکس سرشار از انسان‌گرایی پرشور است و او می‌خواست بر بدبختی عظیم زمان خود غلبه کند. با این حال، مارکس را نمی‌توان از تأثیراتش، و از این رو، از مارکسیسم جدا کرد. به‌گفته اشتاین‌مایر، آلمانی‌ها نباید نه مارکس را بیش از اندازه بزرگ کنند و نه آن را از تاریخ خود بیرون کنند. نه باید از او ترسید و نه این‌که از او مجسمه طلا ساخت. کارل مارکس ۵ ماه مه ۱۸۱۸ در شهر تری‌یر آلمان به‌دنیا آمد.

صدها تن از شورشیان سوری و خانواده‌هایشان در حال خروج از اطراف #دمشق هستند

در سه منطقه جنوبی #دمشق صدها شورشی سوری و خانواده‌هایشان در آستانه خروج قرار دارند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که چندین اتوبوس خالی به مناطق بابیلا، جلده و بیت سحام رفته‌اند تا آن‌ها را به خارج از این منطقه منتقل کنند. براساس توافق‌نامه‌ای که روز یکشنبه با دولت امضا شد، حدود ۵۰۰۰ شورشی و خانواده‌های آن‌ها از حومه پایتخت خارج می‌شوند.

یک هواپیمای جنگنده روسی که در #سوریه مستقر بود هنگام پرواز در دریای مدیترانه سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند

وزارت دفاع #روسیه اعلام کرد که یک هواپیمای جنگنده این کشور روز پنج‌شنبه ۳ ماه مه / ۱۳ اردیبهشت پس از خروج از پایگاه هوایی #حمیمیم در جنوب شرق #لاذقیه #سوریه، در #دریای_مدیترانه سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند. این هواپیما از نوع « سوخو-۳۰ اس‌ام» بود و حدود ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه به وقت مسکو سقوط کرد. جسد دو خلبان پیدا شده است.

دادگاه #نیویورک، #جمهوری_اسلامی را به پرداخت ۶ میلیارد دلار غرامت به خانواده بازماندگان ۱۱ سپتامبر محکوم کرد

دادگاهی در نیویورک، ایران را به پرداخت بیش از ۶ میلیارد دلار به عنوان غرامت به حدود هزار نفر از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ محکوم کرده است. قاضی جرج دانیلز در حکم خود «جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و بانک مرکزی» را در مرگ برای بیش از هزار نفر از قربانیان یازده سپتامبر مجرم شناخته است. بر اساس حکم دادگاه نیویورک، نرخ بهره سالیانه ۴,۹۶ درصدی روی این پول‌ها اعمال می‌شود و تاریخ شروع آن ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نظر گرفته شده است. در سال ۲۰۰۴ خانواده قربانیان از جمهوری اسلامی شکایت کرده بودند اما این پرونده تا سال ۲۰۱۶ مسکوت ماند. در سال ۲۰۱۶ کنگره آمریکا طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر می‌توانستند از «دولت‌های حامی تروریسم» که در حملات تروریستی دخیل بوده‌اند شکایت کنند. اوباما این طرح را وتو کرد اما کنگره آمریکا مجدداً آن را به رأی گذاشت و وتوی رئیس جمهور آمریکا را بی‌اثر کرد. جمهوری اسلامی حمایت از القاعده و مشارکتش در حملات ۱۱ سپتامبر را تکذیب کرده است.

سایت اصلی #احمدی‌نژادی‌ها گویا بسته شده است. «#دولت_بهار» باز نمی‌شود

«#دولت_بهار» سایت اصلی محمود #احمدی‌نژاد و هواداران اوست. این سایت از شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از دسترس خارج شده است. هنوز اطلاعی دست نیست که به چه دلیل بسته شده. سایت «دولت بهار» در دوره اخیر به دلیل نامه‌های سرگشاده و اطلاعیه‌های رئیس جمهوری سابق و خبرهای مربوط به یاران زندانی او او، #حمید_بقایی و اسنفدیار رحیم #مشایی، پربازدید بود.

«#کمبریج_آنالیتیکا» دکانش را بست. این شرکت به سبب سوءاستفاده از داده‌ه‌های #فیس‌بوک شهرت یافته بود

«کمبریج آنالیتیکا» با انتخابات آمریکا که به پیروزی #ترامپ انجامید، مشهور شد. این شرکت از داده‌های #فیس‌بوک برای تبلیغ هدف‌مند انتخاباتی استفاده کرده بود، کاری در مقوله مغزشویی تبلیغاتی. بدنامی‌ای که دامن‌گیر فیس‌بوک هم شد، باعث از دست دادن مشتریان شد. هم به این دلیل و هم به دلیل مخارج بالای دستمزد وکیلان برای رویارویی با شکایت‌ها، «#کمبریج_آنالیتیکا» تصمیم گرفت دکانش را ببندد.