ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش امبرعبداللهیان به طرح قطع‌نامه آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس: برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «رفتاری برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده» خواند و گفت چنین اقدامی «موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد» و «هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی‌تردید با واکنش متناسب، مؤثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.» او همچنین سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به اسرائیل در آستانه نشست شورای حکام را «در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه‌ای آژانس» خواند. آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به‌تازگی قطع‌نامه‌ای به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد دادند که در آن از ایران خواسته شده که فوراً در انجام تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد مدیرکل آژانس برای همکاری بیشتر با هدف شفاف‌سازی و حل‌وفصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری: پس از کرونا پنج هزار پرستار در ایران اخراج شده‌اند

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران گفت: «در آماری که طی هفته گذشته به‌دست آوردیم، حدود پنج هزار نیروی پرستار پس از دوران کرونا تعدیل شده‌اند.» او خواهان آن شد که مجوز پرستارانی که بعد از بحران کرونا، اخراج شده‌اند جهت استخدام بدون آزمون صادر شود. میرزابیگی در حالی از اخراج گسترده پرستاران خبر می‌دهد که به‌گفته خودش کشور به «حداقل ۱۰۰ هزار پرستار» نیاز دارد. او گفت: « کمبود نیرو به‌نوبه خود آسیب بزرگی به مردم و جامعه می‌زند.» رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین آمار مهمی از مهاجرت پرستاران ایران ارائه داد و گفت: «بر اساس گواهی‌های صادرشده اخیراً ماهانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار مهاجرت می‌کنند.» اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات درمانی، تبعیض میان پرستاران شرکتی و رسمی، قراردادهای موقت، شرکت‌های پیمانکاری که پرستاران را با حقوق اندک در برابر ساعات کار طولانی استثمار می‌کنند، تأخیر در پرداخت‌های فوق‌العاده و مزایای شغلی، نداشتن حق شیفت و سختی کار پرستاران از جمله مسائل متعدد پرستاران در ایران است که به‌ویژه در دو سال اخیر بارها برای دستیابی آن‌ها دست به اعتراض زده‌اند.

رئیس شورای عالی استان‌ها شایعه انحلال شورای شهر آبادان به دلیل وقوع فاجعه متروپل را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: «علت ریزش متروپل به صورت فنی بررسی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا در نشست مشترکی با سازمان نظام مهندسی و شورای عالی استان‌ها از تکرار چنین حوادث ناگواری در کشور جلوگیری کنیم.» برج‌های دوقلوی متروپل، یک پروژه ساختمان‌سازی هلدینگ عبدالباقی واقع در خیابان امیری آبادان است. ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بخشی از برج متروپل بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت. در این حادثه ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند. گمان می‌شود تعدادی همچنان زیر آوار باشند. رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران گفت: «در ریزش متروپل مجموعه عظیمی از تخلفات رخ داده و قطعاً این ساختمان در بخش‌های طراحی، نظارتی و اجرایی با مشکلاتی مواجه بوده است. یکی دیگر از علل ریزش این ساختمان گزارش ناظران بود که می‌توان در شبکه مقصران این اتفاق تلخ این مسئله را مطرح کرد.» رئیس شورای عالی استان‌ها با رد شایعه انحلال شورای شهر آبادان گفت: «بحث انحلال شورای شهر مبتنی بر یک فرآیند قانونی است و در وهله نخست باید اثبات شود که شورای شهر در این اتفاق مقصر بوده است.»

همراهی تشکل‌های صنفی معلمان فارس و بوشهر با اعتصاب غذای سراسری در حمایت از اسکندر لطفی و اصغر امیرزادگان

اعضای انجمن صنفی معلمان استان فارس و کانون صنفی معلمان استان بوشهر جمعه ۱۳ خرداد با انتشار تصویری به اعتصاب غذای گروهی از فعالان صنفی در اعتراض به پرونده‌سازی‌های امنیتی علیه معلمان و کارگران زندانی پیوستند. اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان که فشار بازجویی‌های مکرر با هدف اعتراف‌گیری اجباری را تحمل می‌کند، از چهار روز پیش در زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده است. اصغر امیرزادگان معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان استان فارس نیز در اعتراض به محرومیت از حق درمان و با وجود بیماری، در اعتصاب غذا در زندان عادل‌آباد شیراز است. پنج‌شنبه ۱۲ خرداد، ده‌ها معلم و فعال صنفی در اعتراض به پرونده‌سازی امنیتی برای فعالان صنفی اعلام اعتصاب غذای تر کردند. آن‌ها تأکید کرده‌اند که تا تعیین وضعیت اسکندر لطفی به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان می‌گوید ۲۰۰ ساختمان شبیه «متروپل آبادان» در تهران در حال ساخت است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان می‌گوید ۲۰۰ ساختمان شبیه متروپل آبادان در تهران در حال ساخت است. فرشید پورحاجت با تأکید بر این‌که حادثه متروپل آبادان باید درس عبرتی برای آینده شود، گفت: «در صنعت ساختمان و احداث با شرایطی رشد کرده‌ایم که هیچ چیزی سر جای خودش قرار نگرفته است، واقعیت آن است که یک چرخه معیوب در ساخت‌وساز و صنعت احداث داریم که باید اصلاح شود. برج‌های دوقلوی متروپل، یک پروژه ساختمان‌سازی هلدینگ عبدالباقی واقع در خیابان امیری آبادان است. ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بخشی از برج متروپل بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت. در این حادثه ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند. پیش‌بینی می‌شود تعدادی همچنان زیر آوار باشند. پورحاجت‌ گفت: «متأسفانه تکالیف قانونی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در ساخت متروپل رعایت نشده است. ادارات راه و شهرسازی سراسر کشور به‌عنوان نماینده حاکمیت تکالیفی در بحث نظارت‌ها دارند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.» دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: «نقش سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان نیز بر اساس قانون در ساخت‌وسازها به‌طور دقیق مشخص است.»