ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار جدید وزارت بهداشت از کرونا در ایران: درگذشتگان ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر، مبتلایان ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۱۳ تیر آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۲۵۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۳۱۲۳ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. به‌گفته وزارت بهداشت، استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

نخست‌وزیر #فرانسه و دولت این کشور استعفا دادند

کاخ الیزه جمعه ۱۳ تیر / ۳ ژوئیه اعلام کرد که ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه استعفای خود و دولت را به امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور ابلاغ کرد و او این استعفا را پذیرفت. دولت مستعفی قرار است تا تشکیل دولت جدید به وظایف خود همچنان عمل کند. این تغییر با استقبال مکرون صورت می‌گیرد که خواهان پیشبرد «راه جدید» تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۲ شده بود. به‌گفته کاخ الیزه مکرون و فیلیپ روز گذشته (پنج‌شنبه) در یک گفت‌وگوی «گرم و دوستانه» بر لزوم تشکیل دولت جدید برای مرحله تازه توافق کردند و مکرون از همکاری سه ساله فیلیپ در پیشبرد اصلاحات اجتماعی در کشور تشکر کرد. پس‌زمینه این استعفا انتخابات چهار روز پیش شهرداری‌ها در فرانسه بود که در جریان آن حزب «به‌پیش» متعلق به مکرون شکست خورد اما ادوار فیلیپ در شهر «لو آور» با ۵۸,۸ درصد آرا پیروز شد. کاخ ریاست جمهوری ساعاتی بعد اعلام کرد که ژان کاستکس، شهردار پراد، واقع در جنوب فرانسه از حزب راست میانه جمهوری‌خواه به‌عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی شد. کاستکس پیش از این در وزات بهداشت کار کرده و معاون مسئول کاخ الیزه بوده است.

معاون استاندار #آذربایجان_غربی: وضعیت #کرونا در استان حاد است، محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود

علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی جمعه ۱۳ تیر گفت: «آذربایجان غربی از نظر کرونایی در وضعیت قرمز و حادی قرار دارد و این شرایط نیاز به رعایت هر چه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های مجدد دارد.» معاون استاندار آذربایجان غربی در این‌باره افزود: «تا اواسط خردادماه آمار فوتی زیر شش نفر در روز بود ولی این آمار با عادی شمردن وضعیت توسط مردم روز به روز بیشتر شد به‌طوری که روز گذشته (پنج‌شنبه) آمار فوتی در استان به ۱۹ نفر رسیده است.» به‌گفته مصطفوی، پیشنهادهایی برای اعمال محدودیت‌های مجدد به وزارت بهداشت ارسال شده است که پس از بررسی به کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور محول و بعد از تصویب نهایی رئیس جمهوری از فردا (شنبه) محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود.