ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احکام متهمان پرونده شرکت #کیمیا_خودرو صادر شد: ‌ ۲۵، ۱۵ و ۱۰ سال #حبس

بنابر اعلام قوه قضاییه، روز شنبه دوازدهم مرداد ماه رأی نهایی #دادگاه در خصوص متهمان پرونده ۱۱۱ جلدی شرکت #کیمیا_خودرو اسپرلوس صادر شد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، پس از برگزاری پنج جلسه دادگاه در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به پرونده «اخلالگران و مفسدین اقتصادی»، رأی این دادگاه صادر شد. در این دادگاه که به ریاست قاضی #ابوالقاسم_صلواتی برگزار شد، #مهدی_فتاحی‌نیا، متهم ردیف اول این پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۲۵ سال حبس و استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقولی که کسب کرده است و رد آن به شاکیان و جزای نقدی معادل مجموع اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. همچنین بر اساس این رأی، #مرتضی_فتاحی‌نیا، متهم ردیف دوم و دل‌نیا فتاحی‌نیا، متهم ردیف سوم به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ۱۵ و ۲۰ سال حبس و استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقولی که کسب کرده و رد آن به شاکیان و جزای نقدی معادل مجموع اموال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند. بنا بر اعلام مقامات قضایی متهمان ردیف چهارم تا هشتم شامل عبدالنبی حسین‌پور، علیرضا اشرف طاری، نسرین الهیاری، اعظم کریمی و سمیه عفت‌دوست هم به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای هر کدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند. حکم محکومیت هفت متهم متواری این پرونده نیز به صورت غیابی صادر شد. ابوالقاسم صلواتی پیشتر در جریان برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده کیمیا خودرو گفته بود: «در این شرکت به میزان ۱۱ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان از هزار و ۱۷۰ شاکی کلاهبرداری شده است.» بنا به گفته رسانه‌ها بعضی از متهمان این پرونده پس از دستگیری اولیه و آزاد شدن به قید وثیقه، همچنان به تخلفات مالی خود در ارتباط با پرونده کیمیا خودرو ادامه می‌دادند. ‎

#قالیباف و #احمدی‌نژاد برای هماهنگی در #انتخابات_مجلس با هم ملاقات کرده‌اند؟

به گفته یکی از نزدیکان #محمود_احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، #محمدباقر_قالیباف، شهردار پیشین تهران و کاندیدای همیشگی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های گذشته به دیدار احمدی‌نژاد رفته اما دلیل این ملاقات معلوم نیست. این منبع که خواسته نامش فاش نشود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته دلیل این دیدار را نمی‌داند اما اینکه اعلام شده دلیل آن بیماری احمدی‌نژاد بوده، صحت ندارد. این منبع خبری با غیرمسئول خواندن نزدیکان محمدباقر قالیباف گفته: «افرادی که درباره این دیدار صحبت و اطلاع‌رسانی کردند، افراد غیرمسئول و از نزدیکان آقای قالیباف هستند.» محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت اما در توئیتی با اشاره به ملاقات احمدی‌نژاد و قالیباف نوشته است: «خبر دیدار آقایان قالیباف و احمدی‌نژاد مربوط به اواخر فروردین است. گویا آقای احمدی‌نژاد چند جلسه مجمع نیامده بودند، آقای قالیباف پیگیری کردند و متوجه شدند ایشان بیمارند و با جمعی از دوستان به عیادت ایشان رفتند. ‌یادمان باشد همه چیز در دنیا سیاست‌بازی، انتخابات و حاشیه نیست. همین!» دلیل این ملاقات اما در برخی گمانه‌زنی‌ها، جلب نظر محمود احمدی‌نژاد برای حمایت از لیست پیشنهادی قالیباف در انتخابات پیش روی مجلس در اسفند ماه عنوان شده است.

ایران برای اولین بار #بنزین صادر کرد

مدیر عامل شرکت #نفت ستاره خلیج فارس با موفقیت‌آمیز خواندن فروش نخستین محموله صادراتی #بنزین_ایران گفت: «بیش از یک قرن از کشف نفت در ایران می‌گذرد و بسیار خرسندیم که نخستین صادرات بنزین به عنوان اتفاقی تاریخی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شد.» به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) #محمدعلی_دادور، روز شنبه ۱۲ مرداد ماه گفت: «با توجه به اینکه در حال حاضر بازارهای ایران برای خرید بنزین اشباع است، با تصمیم صادق آبادی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، صادرات این فرآورده‌ استراتژیک و ورود آن به رینگ صادراتی را پیگیری کردیم.» به گفته دادور، شرکت نفت ستاره خلیج فارس تجربه عرضه دیگر فرآورده‌ها را در بازار داخلی و بین‌المللی دارد و همین موضوع می‌تواند سبب اتخاذ روش‌های صحیح در موضوع صادرات شود. همچنین #رضا_پایدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی از تمایل کشورهای همسایه به خرید بنزین از ایران خبر داده و گفته است اولین محموله بنزین صادراتی به #افغانستان و دومین محموله به #اقلیم_کردستان عراق صادر می‌شود. به گفته پایدار، محموله‌های صادراتی بعدی به مقصد ارمنستان و پاکستان خواهد بود. رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ کشور همسایه مایل به خرید بنزین از ایران هستند، گفت: «اگر محدودیت‌های تحریم کم شده و مبادلات پولی روان شود، تمام ۱۵ کشور همسایه به سمت بازار ایران می‌آیند.»

#سعید_حجاریان: تعلیق دفتر نمایندگی ایران در #سازمان_ملل ممکن است تصمیم بعدی دولت #آمریکا باشد

به گفته تئوریسین برجسته اصلاح‌طلبان، دولت #آمریکا پس از تحریم #محمدجواد_ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، ممکن است در گام بعدی به سمت تعلیق دفتر نمایندگی ایران در #سازمان_ملل حرکت کند. سعید حجاریان با اشاره به «جدل‌های بی‌حاصل و صرفا تبلیغاتی» که پس از تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا صورت گرفته، گفته است: «باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ظریف به‌ عنوان شخصیتی صلح‌طلب و نماد مذاکره، مکرر از سوی سازمان ملل متحد به خاک آمریکا دعوت شود تا نهایتا اندیشه‌های ترامپ و بولتون و پمپئو به حاشیه برود.» به گفته حجاریان لازم است که مذاکراتی قوی با #آنتونیو_گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این زمینه صورت بگیرد وگرنه ممکن است دولت کنونی آمریکا در گام بعد به سمت تعلیق دفتر نمایندگی ایران حرکت کند. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز نهم مرداد ماه محمد جواد ظریف را به دلیل آنچه تبعیت مستقیم و غیر‌مستقیم از علی خامنه‌ای، رهبر ایران عنوان شده، در راستای تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران، تحریم کرد. به نوشته روزنامه انگلیسی هافینگتن پست این اقدام دولت آمریکا شانس دیپلماسی موجود برای کاهش تنش میان ایالات متحده و ایران را نابود کرده است. محمدجواد ظریف سوم تیر ماه ۹۸ در پی مطرح شدن احتمال تحریمش از سوی دولت آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: «تنها تأثیر و احتمالاً تنها هدفِ قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است.»

هشدار در مورد کمبود ۱۰۰ هزار #معلم در مدارس در سال تحصیلی پیش رو

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات #مجلس، در آستانه سال تحصیلی جدید و با وجود وعده سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رفع مشکلات، کشور با کمبود ۱۰۰ هزار #معلم روبه‌روست. #محمدمهدی_زاهدی با اشاره به آمار #معلمان_بازنشسته در آستانه سال تحصیلی گفته بیش از ۶۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بازنشسته می‌شوند. به گفته زاهدی هم اکنون وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۴۰ هزار معلم مواجه است و با در نظر گرفتن تعداد بازنشستگان در سال تحصیلی آینده، این کمبود به ۱۰۰ هزار معلم می‌رسد. نماینده راور و کرمان در مجلس ضمن انتقاد از #حسن_روحانی، رئیس جمهوری ایران گفته: «یکی از گلایه‌های ما از رییس جمهوری این است که با توجه به مشکلات آموزش و پرورش، وزیر جدید آموزش و پرورش باید هرچه سریع تر به مجلس معرفی شود تا مشکلات را ساماندهی کند.» بنا بر آمار منتشر شده در رسانه‌ها، کمبود معلم در استان‌های سراسر ایران بیش از آماری‌ست که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده است. غلامرضا مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان، اواخر خرداد ماه از کمبود ۴۰ هزار معلم تنها در استان سیستان و بلوچستان خبر داده و گفته بود به دلیل کمبود معلم و کمبود مدارس در سیستان و بلوچستان، بیش از ۱۰۰ هزار کودک در این استان از تحصیل بازمانده‌اند.

به دنبال #تحریم‌های_آمریکا، تولید #سراتو در #ایران متوقف شد

شرکت کره‌ای کیاموتورز هم بعد از #رنو فرانسه، #سیتروئن فرانسه و #برلیانس چین، به دنبال تحریم‌های آمریکا، به‌همکاری با ایران و گروه خودروسازی سایپا پایان داد. خبرگزاری تسنیم گزارش داده که به‌دنبال پیروی شرکای خارجی صنعت خودرو ایران از تحریم‌های آمریکا و عدم تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرده است. به‌دنبال این تصمیم، تولید کیاسراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود. گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده «با درک کامل از شرایط پیش آمده برای کسانی که متقاضی تحویل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بودند»، اقدامات لازم را برای جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آنها به خودروهای قابل تحویل انجام خواهد داد و همچنین پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی را در زمینه احقاق حقوق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد. پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، تعدادی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی اقدام یه سرمایه‌گذاری در ایران کردند اما با خروج آمریکا از برجام و مسدود شدن امکان تبادلات مالی و به سرانجام نرسیدن کانال ویژه تبادلات مالی (اینستکس)، اغلب آنها از ایران خارج شدند.

انتقال متهمان پرونده اعتراض‌های #هفت‌تپه به #دادگاه_انقلاب- بازداشت #رهام_یگانه، #هیراد_پیربداقی و #فرید_لطف‌آبادی

منابع غیررسمی از انتقال بازداشت‌شدگان اعتراض‌های #هفت_تپه به #دادگاه_انقلاب برای برگزاری اولین جلسه محاکمه آنان خبر داده‌اند. پیش از این اعلام شده بود که جلسه دادرسی پرونده #سپیده_قلیان، #اسماعیل_بخشی، #امیر امیرقلی، #امیرحسین_محمدی‌فر، #ساناز_الله‌یاری، #علی_نجاتی و #عسل_محمدی، شهروندان بازداشت شده در جریان تجمعات اعتراضی کارگران #نیشکر_هفت‌تپه در زمستان ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی #محمد_مقیسه برگزار خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، متهمان این پرونده ساعت ۹: ۴۵ با یک ون به دادگاه انقلاب منتقل شده‌اند. گزارش شده است که نیروهای انتظامی و امنیتی مردم حاضر در محل را پراکنده کرده‌اند و پیاده‌روهای دو طرف خیابان معلم در محل دادگاه انقلاب را بسته‌اند. #رهام_یگانه و #هیراد_پیربداقی، دو فعال حقوق کارگران و #فرید_لطف‌آبادی، فعال دانشجویی را نیز بازداشت کرده‌اند. گفته می‌شود که تنها به خانواده‌های متهمان اجازه ورود به ساختمان دادگاه انقلاب داده شده است. سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۱۱ مرداد ضمن محکوم کردن این محاکمه، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و دیگر بازداشت‌شدگان این پرونده شد و در مورد وضعیت سلامتی قلیان که از روز اول مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده، ابراز نگرانی کرد.

نتیجه بررسی پرونده #فساد و #تخلفات_ارزی در حوزه #پزشکی به زودی اعلام می‌شود

به گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بررسی موضوع #فساد در حوزه بهداشت و درمان از طرف #وزارت_بهداشت در مراحل آخر است و نتیجه پرونده تخلفات ارزی به زودی اعلام میشود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #مرتضی_خاتمی با اشاره به مورد تاکید بودن این پرونده در وزارت بهداشت گفته رییس جمهوری در پاسخ به نامه رییس کل بانک مرکزی درباره تخلفات ارزی و عدم ورود کالا علی‌رغم دریافت ارز دولتی، وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مامور بررسی این موضوع کرده است. خاتمی اما گفته است کمترین ارزی که ممکن است نابه‌جا مصرف شده باشد در حوزه غذا و داروست. بنابر اعلام نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت تاکنون نیز مجلس را در مورد روند پیگیری پرونده فساد و تخلفات ارزی اخیر در حوزه پزشکی در جریان قرار داده و پس از اعلام نتیجه نهایی نیز گزارش کامل این پرونده در اختیار مجلس قرار خواهد گرفت. در ماه‌های اخیر چندین شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی پس از گرفتن #ارز_دولتی برای واردات کالاهای مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان به تعهدات خود عمل نکردند و سرنوشت حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ارز دولتی که در اختیار این شرکت‌ها بوده همچنان روشن نیست. چندی پیش سعید نمکی، وزیر بهداشت با اعلام ورود کابل برق به جای استنت قلب، خبر از فساد سازمان یافته در حوزه واردات تجهیزات پزشکی داد. ‎

هشت استان ایران دچار ناامنی غذایی‌اند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرده هشت استان کشور با #ناامنی_غذایی روبه‌رو هستند. او از هفت استان سیستان‌ و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان، خراسان جنوبی نام برده است. به گفته زهرا عبداللهی این استان‌ها از نظر کیفیت و فراوانی مواد غذایی کمبود ویژه‌ای دارند: «از نمودهای #سوءتغذیه یا کمبود مواد غذایی در این استان‌ها می‌توان به سوءتغذیه کودکان، کمبود ریزمغذی‌ها مانند کمبود آهن که منجر به کم‌خونی می‌شود و همچنین کمبود روی اشاره کرد که به نسبت استان‌های دیگر با کسری بالاتری در سبد غذایی جمعیت این مناطق مواجه هستیم». او #بیکاری، درآمد پایین، #خشکسالی و کم‌آبی، #فقر و کم‌سوادی را از دلایل این وضعیت دانسته و گفته: «با بالارفتن قدرت خرید، مردم امنیت غذایی بالاتری خواهند داشت». بر اساس گزارش مرکز آمار از نرخ تورم منتهی به تیر ۹۸، نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نسبت به تیر سال قبل، ۷۱/۹ درصد افزایش یافته است.

حمایت مردان از #مژگان_کشاورز، #یاسمن_آریانی و #منیره_عربشاهی، فعالان زندانی معترض به حجاب اجباری با پخش گل در متروی تهران

چند مرد ایرانی در متروی تهران با دادن گل به مسافران از #مژگان_کشاورز، #یاسمن_آریانی و #منیره_عربشاهی، زنان معترض به حجاب اجباری که اکنون در زندان هستند، حمایت کردند. آنها با اشاره به حکم سنگین مجموعا ۵۵ سال زندان برای این فعالان مدنی، فعالیت این زنان را گسترش صلح و دوستی خواندند. این سه زن هم با حضور در متروی تهران و پخش گل میان شهروندان به شکل مسالمت آمیز به حجاب اجباری اعتراض کرده بودند اما به تبلیغ علیه نظام متهم شدند. ویدئوی حرکت حمایتی این مردان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

عرضه #مواد_مخدر_صنعتی در #فضای_مجازی در ایران

‌رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفته: «در فضای مجازی بیشتر مواد مخدر صنعتی توزیع می‌شود تا مواد مخدر سنتی.»‌ سرهنگ غلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته: «گل و گراس از دیگر مواد مخدری هستند که بیشتر در فضای مجازی تبلیغ و عرضه می‌شود.» او درباره اینکه بیشتر چه افرادی در فضای مجازی مشغول عرضه این مواد هستند گفته نمی‌توان سطح‌بندی خاصی در این ارتباط انجام داد و از همه قشر و سطحی وجود دارند اما غالبا افراد بیکار جزو این دسته از افراد هستند. او در ادامه با اشاره به اینکه در خراسان شمالی #پلیس_فتای_موادمخدر راه‌اندازی نشده است، گفت: «در حال حاضر بیشتر توجه برای ایجاد این حوزه در استان‌های نزدیک به مرز که ورود مواد مخدر در آن مناطق زیاد است، وجود دارد. از سوی دیگر راه‌اندازی این حوزه نیاز به امکانات و نیروی متخصص دارد.» غلامی گفته پلیس فتای خراسان شمالی بر این موضوع کاملا اشراف داشته و فضای مجازی را در این زمینه رصد می‌کند.

پایان انتشار روزنامه #وطن_امروز

روزنامه #وطن_امروز از امروز شنبه ۱۲ مرداد روی کیوسک نیامد. تحریریه این روزنامه روز جمعه ۱۱ مرداد اعلام کرده بود که «به دلیل مشکلات مالی از فردا منتشر نخواهد شد». سایت خبرآنلاین به نقل از صفحه اینستاگرام روزنامه وطن امروز این خبر را منتشر کرده است. در متن منتشر شده در صفحه اینستاگرام وطن امروز آمده است: «تا سلامی دوباره، خداحافظ! به اطلاع می‌رسانیم که روزنامه وطن امروز به دلیل مشکلات مالی از فردا منتشر نخواهد شد. از همه دوستان و مخاطبان عزیز که در تمام این سال‌ها با همراهی خود حامی ما بودند، متشکریم.» روزنامه وطن امروز از جمله رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا در ایران بود. نخستین شماره‌ این روزنامه به مدیر مسئولی مهرداد بذرپاش روز ۱۳ آبان ۸۷ منتشر شد. بذرپاش از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد بود و در دولت او عهده‌دار سمت‌های مدیر عاملی شرکت سایپا و ریاست سازمان ملی جوانان بود. او اما با پایان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از او فاصله گرفت. روزنامه وطن امروز از جمله رسانه‌های منتقد دولت حسن روحانی بود که در سال‌های اخیر برخی از تیترهای آن علیه دولت خبرساز شده بود.