نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه #لبنان استعفا داد

ناصیف حتی، وزیر امور خارجه لبنان با اعلام این‌که لبنان به سوی شکست و ناکامی می‌رود استعفای خود را به حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان تقدیم کرد. ناصیف حتی پس از استعفا در بیانیه‌ای نوشت: «امیدهای بسیاری برای تغییر و اصلاح داشتم اما واقعیت با پایانی تکان‌دهنده امیدم را کُشت.» او دلیل استعفای خود را نبود چشم‌اندازی برای لبنان و نبود اراده‌ای فعال برای تحقق اصلاحات جامع ساختاری که خواسته جامعه لبنان است، عنوان کرد. منابع آگاه در وزارت امور خارجه لبنان به الجزیره گفتند که دلیل این تصمیم وزیر خارجه لبنان ناکام ماندن تلاش‌ها و عدم پیشرفت در روند اقدامات دولت لبنان در رویارویی با بحران‌های این کشور است. برخی منابع عربی نیز از اختلاف او با نخست‌وزیر لبنان خبر دادند. لبنان مدت‌هاست که با بحران سیاسی و اقتصادی روبه‌روست و دولت به‌رغم وعده اصلاحات هنوز نتوانسته است بر این مشکلات فایق آید.

#داود_شیری، فعال مدنی به سه سال حبس تعزیری، معدوم شدن خط تلفن همراه و ضبط گوشی به نفع دولت محکوم شده است

داود شیری، فعال مدنی ترک از محکومیت به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. او پس از بازداشت با وثیقه آزاد شده بود. به گزارش منابع حقوق بشری، جلسه محاکمه داود شیری به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «عضویت در گروه گاماج (طیف مستقل آذربایجان)» روز چهارم تیر ماه ۹۹ از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر برگزار شد. بر اساس رأی این دادگاه، این فعال مدنی از اتهام نخست تبرئه و برای اتهام دوم به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین قاضی پرونده حکم بر معدوم شدن خط تلفن همراه و ضبط گوشی تلفن ایشان به نفع دولت به عنوان وسایل ارتکاب جرم داده است. داود شیری در تاریخ ۲۶ آبان سال ۹۸ در محل کار خود در تبریز همراه با برادرش ایوب شیری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه هفت اسفند ۹۸ با تودیع وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد. در این پرونده همزمان به عضویت شیری در «گروه غیرقانونی گاماج» و «طیف مستقل آذربایجان» اشاره و این دو معادل هم قرار داده شده است. گاماج اما تشکیلاتی است که در خارج از ایران فعالیت می‌کند و در اساسنامه این تشکیلات آمده است: «به دلیل مسائل امنیتی هیچ عضوی در داخل ایران پذیرفته نمی‌شود.» در عین حال بسیاری از فعالان آذربایجانی که پیشتر با این اتهام روبه‌رو بوده اند، از جمله محمد محمودی، شاهین برزگر و … از این اتهام تبرئه شده‌اند. خط مشی‌ طیف مستقل آذربایجان اما کاملا متفاوت از گاماج است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع محلی، قاضی پرونده اما این دو را معادل هم و مبنای صدور حکم سه سال حبس تعزیری قرار داده است.

یک‌سوم پرسنل #بیمارستان_سینا به #کرونا مبتلا شده‌اند

به گفته رئیس بیمارستان سینا به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه، درصد درگیری پرسنل بیمارستان به عنوان جزئی از جامعه خیلی بالاتر رفته به طوری که نزدیک یک‌سوم پرسنل درگیر این بیماری هستند. محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینا، ۱۳ مرداد/ ۳ اوت به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:‌ «خوشبختانه از اول شیوع کرونا در بین پرسنل بیمارستان فوتی نداشتیم و از بین ۱۲۰۰ پرسنل و ۳۰۰ نفر هیات علمی و رزیدنت که داریم، در سری اول شیوع چهار نفر بستری شدند و همه خوب شدند، اما این سری جدید تعداد ابتلاها بالا رفته و شاید نزدیک به یک سوم پرسنل درگیر این بیماری هستند.» او درباره پرسنل مبتلا به کووید -۱۹ گفت:« البته مبتلایی نداریم که نیاز به بستری داشته باشد، اما این افراد همه ناقل هستند چون جواب تست آنها مثبت شده است، اینجا نهایت مراقبت از پرسنل و بیماران می‌شود، اما شیوع این ویروس به یک‌سوم پرسنل رسیده است.» به گفته طالب‌پور بیمارستان سینا ۵۰۰ تخت دارد که ۱۳۰ عدد از آنها برای بیماران کرونایی و بقیه برای بیماران غیرکرونایی است. اما بیماران غیرکرونا از ترس کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند. رئیس بیمارستان سینا دراین باره گفت:«تعداد بیماران غیرکرونایی بسیار زیاد است و اگر کرونا همین حالا تمام شود، همه‌ تخت‌ها از بیماران غیرکرونایی پر خواهد شد و باید همین حالا بین این بیماران تناسبی برقرار کنیم. او ادامه داد: «در روز حدود ۱۰۰ مریض کرونایی ویزیت می‌شود و به طور متوسط ۱۰ نفر بستری و ۱۰ نفر مرخص می‌شوند، اگر شرایط بدتر شود، به طور مثال به ۱۵ بستری و ۱۰ ترخیص می‌رسیم که ایجاد مشکل خواهد کرد، اما اگر شرایط بهتر شود به ۵ بستری و ۱۰ ترخیصی می‌رسیم که در این شرایط پرسنل یک نفسی می‌کشند.»

#فارس: هاله‌ دود بر فرار #فرودگاه_مهرآباد ناشی از رزمایش #نیروی_هوایی است

صبح دوشنبه ۱۳ مرداد خبرگزاری امنیتی فارس گزارش داد که هاله‌ای از دود بر فراز فرودگاه راهبردی مهرآباد تهران شهروندان را نگران کرده است. یکی از مدیران فرودگاه مهرآباد که نام او افشا نشده در گفت‌وگوی تلفنی با فارس گفته است: «این دود و آتش‌سوزی کنترل شده در قالب مانور نیروی هوایی در فرودگاه، ایجاد شده و هیچ مشکل خاصی نیست.» به گفته این مقام مسئول، هماهنگی‌ها از پیش برای انجام این مانور انجام شده و برج مراقبت فرودگاه مهرآباد هم در جریان بوده است. تابستان دو سال قبل نیز در ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد صدای تیراندازی شنیده شد. مسئولان در آن زمان گفتند مأموران انتظامی «یک مانور محدود داخلی» برگزار کرده‌اند. بعد از مدت کوتاهی معلوم شد در این واقعه، مهدی یزدی، از نیروهای حفاظت سپاه پاسداران جان خود را از دست داده است.